דרמה: הכנסת דחתה את פשרת התקציב ובדרך לפיזור - סרוגים

דרמה: הכנסת דחתה את פשרת התקציב ובדרך לפיזור

בתום הצבעה שמית דרמטית, הכנסת הכריעה: לא אושרה דחיית התקציב ברוב של 49 מתנגדים מול רק 47 תומכים. המשמעות: סיכוי אפסי לפשרה ופיזור הכנסת אוטומטית בשלישי בחצות

author-image
דרמה: הכנסת דחתה את פשרת התקציב ובדרך לפיזור
  צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

בתום דרמה ארוכה ודיון של שעות, מליאת הכנסת הכריעה: לא יאושר החוק שיאפשר את דחיית תקציב המדינה. לאחר דרמה בהצבעה השמית, התוצאה היא 49 ח"כים הצביעו נגד ורק 47 ח"כים הצביעו בעד.

ברגע האחרון הגיעו חברי הכנסת אסף זמיר ומיקי חיימוביץ (כחול לבן) וחברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד) שהמתינו בחניות הכנסת והצביעו נגד והם אלו שהטו את הכף לצד המתנגד, ומנעו את אישור החוק.

"אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כסאות פוליטיים ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל״תקווה חדשה״ בראשות גדעון סער", כתבה לאחר מכן מיכל שיר בטוויטר.

ח"כ חיימוביץ (צילום: דוברות הכנסת)

למעשה כעת עם הפלת החוק, נסתם הגולל על האפשרות להגיע לדחיית מועד אישור התקציב לשנת 2020, וכמעט ואין סיכוי ביממה שנותרה להגיע לפשרה או אישור תקציב ובשל כך הכנסת תתפזר בחצות שבין הימים שלישי לרביעי והבחירות תתקיימנה 90 ימים לאחר מכן.

נתניהו (צילום: דוברות הכנסת)

לפני ההצבעה עלה רה"מ נתניהו וביקש לנאום: "יכול להיות שמוטציה החדשה כבר פה. שוחחתי עם אחד מראשי החברות הגדולות שמפתחות חיסונים מנסה לקדם עוד מיליוני חיסונים עיקר השיחה שקיימתי הערב עם הבכיר והוא אמר שיש סיכוי טוב שהחיסון שלהם מטפל במוטציה. זה הזמן שאסור ללכת בו לבחירות."

עוד באותו נושא

קלנר: "שיקולים של מפלגה מתפרקת, גדול על בני גנץ"


3

עוד הוסיף נתניהו: "גנץ נסוג מהסיכומים בגלל ניסנקורן אחרי שגנץ הסכים לטפל בדיקטטורה המשפטית הוא חזר בו גנץ מתעקש להמשיך לממשלה בתוך ממשלה וחבל."

אחרי ביקש יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד-תל"ם) לעלות להגיב לראש הממשלה: "אדוני ראש הממשלה על מי אתה עובד, לא מעניינת אותך המוטציה, מעניינת אותך רק הרוטציה."

"אי העברת תקציב 2020 תשתק את המדינה"

מליאת הכנסת סיימה את הדיון בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון – הוראות לעניין תקציב בשנת בחירות) (הוראת שעה). את הדיון מסכם במשך למעלה משעה וחצי מ"מ יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יצחק פינדרוס, על מנת לאפשר גיוס רוב להצעה.

המליאה. (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

ח"כ יצחק פינדרוס הציג את ההצעה בפתח הדיון ואמר: "אני מבין את הסיטואציה. יש דבר אחד שמוסכם על כל חלקי הבית בכאוס השלטוני שאנחנו נמצאים בו. אי העברת תקציב 2020 תשתק את המדינה וצריך להעביר אותו גם אם יוצאים לבחירות. בואו נעביר את החוק הזה בשביל שלא יווצר כאוס, יכול להיות שהבחירות לא יובילו להכרעה ולא יהיה תקציב עוד הרבה זמן, לכן אני חושב שצריך להצביע בעד ההצעה הזו."

רוב סיעת כחול לבן – בבידוד

החוק עלה בקריאה ראשונה בהצעת חוק יסוד: הכנסת (התפזרות הכנסת בשל אי-קבלת חוק התקציב), מטרת החוק הייתה לדחות את אישור תקציב 2020 ככה שלא יהיה חייב לעבור ביום שלישי בשעה חצות.

עוד באותו נושא

גנץ: "שקרים והמצאות, נצא לבחירות בראש מורם"


3

יש לציין כי רוב סיעת כחול לבן נמצאים כעת בבידוד, לאחר שח"כ הילה שי-וזאן התגלתה כחולת קורונה. יו"ר המפלגה, ח"כ בני גנץ נכנס לבידוד וכן יו"ר הסיעה, ח"כ איתן גינזבורג והשרים: מירב כהן, אלון שוסטר, אורית פרקש, יזהר שי, עומר ינקלביץ וגבי אשכנזי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כשבורא עולם מגלגל שוב ושוב בחירות עד למשיח
יצחק | 22-12-2020 1:28
לא יעזור לאף אחד כלום. הרב כדורי אמר שזה יקרה כבר לפני שנים. והנה זה קורה לנו מול העניים. היום זה נראה לנו הגיוני . בעבר אף אחד לא האמין שדבר כזה יכול להיות. שיהיה שוב ושוב בחירות. תזעקו ותבקשו גאולה ברחמים. לא צריך לדבר על שום יהודי ועל שום פוליטיקאי בתקופת בחירות. זה רק מרחיק את הגאולה.
עובדי אלילים...
נמאס | 22-12-2020 5:04
עובדי אלילים
2
מחזק אותי להצביע...
משנ | 22-12-2020 3:41
מחזק אותי להצביע ביבי למרות העל
, אותך...
שטופי מוח לא משתנים | 22-12-2020 6:41
, אותך כל דבר מחזק להצביע ביבי. שטופי מוח לא מסתכלים על העובדות. מי מנע אישור תקנון לממשלה שיאפשר לה לעבוד - ביבי. מי מנע אישור תקציב המדינה - ביבי. מי לא איפשר מינוי פרקליט מדינה ומנכל למשרד המשפטים - ביבי. מי הנאשם שרוצה לשלוט במינוי וקידום שופטים - ביבי. מי גורם לכאוס כלכלי אדיר בהיעדר תקציב - ביבי. מי הפר את ההסכם שנחתם עם כחול לבן לפני קום הממשלה - ביבי. אבל זה מחזק אותך להצביע ביבי....נאשם ב 3 אישומי שחיתות חמורים. זהו ביבי.
3
מצוין, יש...
להצביע בנט ... להעיף את המושחת | 22-12-2020 6:34
מצוין, יש בחירות , מצווה להעיף את הזקן השקרן והנכלולי שיושב בבלפור , חושב רק על התחת שלו ואנחנו לא מעניינים אותו ... להצביע רק לבנט ...
בנט וביבי...
Dude | 22-12-2020 8:13
בנט וביבי אלה שני תאומים. רק אחד עם כיפה ושני בלי. שני אופורטוניסטים ללא אידאולוגיה וללא עקרונות מוסר
, להצביע...
פרשן לענייני עצמו | 22-12-2020 6:55
, להצביע לסער, לפיד, גנץ או בנט. כל אחד על פי השקפתו. העיקר להצביע למי שאינו מושחת. ואגב, נא להפסיק להתייחס לביבי בתואר זקן. זקן איננה מילת גנאי וזיקנה אינה בושה. והוא בכלל לא זקן. הוא מושחת והעם לא מעניין אותו. רק אינטרס אישי מעניין אותו וזו הבעיה. לא זיקנותו.
4
צריך לזכור שביבי בסוף נכנע לכחול לבן כמעט בכל
רונית | 22-12-2020 8:46
בניגוד לכל ההצדקות לתקציב חד שנתי ולדחיית הרוטציה שגנץ לא מתאים וכו', ביבי התקפל והרים דגל לבן, אפילו בחלק מהדרישות בנושא המינויים במערכת המשפט... נהנתניהו הרים דגל לבן וזה כבר לא עזר לו. הוא איבד בכך 10 מנדטים של מעריצים שחשבו שהוא גבר גבר... ביבי הרים דגל לבן וזה כבר לא עזר לו. ההוא שקרא לראש הממשלה הבא כלב קטן קיבל את שלו. דווקא אם ישכיל להתקפל ולהתנצל גם על אמירה אומללה זו, הוא יזכר טוב יותר בספרי ההיסטוריה.
5
חי.. רמון המגעיל...
יוסי | 22-12-2020 8:56
חי.. רמון המגעיל חשב שהוא יגיע לתווך וכולם ישתחוו. שילך לעזאזל עם הפרצוף צנע והשיניים הרקובות שלו.
6
ביבי העלוב צריך לשחרר כבר את עם ישראל מעולו
בניה | 22-12-2020 8:58
ביבי העלוב צריך לשחרר כבר את עם ישראל מעולו. כבר כמה שנים שביבי לא מצליח להחזיק ממשלה יציבה לטובת העם והמדינה וגורר את עם ישראל לתהומות איומים. די - שחרר כבר את עם ישראל מעולך ומעולם של לקקניך העלובים.