פריטי האופנה שמסכמים את אירועי 2020 - סרוגים

פריטי האופנה שמסכמים את אירועי 2020

השנה שחלפה לא הייתה מהשנים היפות באופנה ורק בעוד שנים נדע איזו השפעה הייתה לה אם בכלל על תעשיית הטרנדים ועם זאת אפשר בהחלט לסכם אותה דרך כמה פריטים מובילים

author-image
פריטי האופנה שמסכמים את אירועי 2020
  צילום: אושרת איתן

הרבה מחלוקות יש בעולם אבל הסכמה אחת גורפת – שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת, אפוקליפסית יש יגידו וכמה טוב שאפשר לסכם אותה.

בכל הקשור לאופנה בעבור קמעונאים, אנשי ביוטי ומעצבים הלו"ז האופנתי השתבש לחלוטין. קולקציות חדשות הורכבו בלחץ של זמן תחת סגר ומכתיבי טרנדים מצאו עצמם ספונים בפיג'מה ובבטלה.

אם 2020 תחשב לנקודת מפנה היסטורית באיך שאנחנו צורכים, רואים ורוצים אופנה רק ימים יגידו. אם נפנה למינימליזם אחרי שהבנו את המשמעות האמיתית של החיים או שדווקא צפוי לנו תור זהב אחרי תקופה של הרעבה. בהסתכלות דרך פרספקטיבה של הווה, זו לא הייתה שנה עם ציוני דרך משמעותיים במיוחד ועדיין, איכשהו השנה הזו הצליחה לייצר כמה בשורות חלקן מושתתות על אירועים פוליטיים וחברתיים, אחרות הן תולדה של ישירה ועקיפה של המשבר העולמי.

קורונה

מסכה היא ב-ה הידיעה האקססורי של השנה. באין ציפור שיר גם כיסוי פנים יכול להיות פריט אופנתי. המסכות הכירורגיות אומנם שולטות אבל אין רשת אופנה שמכבדת את עצמה שלא הוציאה גרסה משלה לדבר ולא רק. הדפסים כמו "אל תעמוד קרוב אלי" גיוונו את האימג'ים החרושים והסלוגנים הידועים שכבר דקלמנו בעל פה על גבי פריטי לבוש שונים ומגוונים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emma Roberts (@emmaroberts)

סרבלי קורונה אומנם עוד לא הפכו למיינסטרים, אבל כמה מהידועניות מהדוגמנית הבינלאומית נעמי קמפבל ועד לניקול ראידמן שלנו אימצו את המראה לטיסה

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Naomi Campbell (@naomi)

בגדים, נעלים ואביזרים עם הכיתוב VOTE

רשתות האופנה האמריקניות הנציחו את הבחירות על גבי פריטי לבוש כשהמסר העיקר היה לצאת להצביע. בתי אופנה גדולים כמו סטיוארט ויצמן וכריסטיאן סירנו הגדילו לעשות עם פריטים שהשתלבו בקולקציה, האם נראה רפליקציה כחול לבן אצלנו בקרוב?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Julia Roberts (@juliaroberts)

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Christian Siriano (@csiriano)

Black lives matter 

עדיין ביבשת הגדולה, בעקבות המחאה הבינלאומית נגד אלימות וגזענות משטרתית, רשתות אופנה התגייסו למאבק עם סלוגנים שונים ומגזין האופנה האינטרנטי הרפרס בזאר הגדיל לעשות והעלה לאורך כל השנה כתבות פותחות בנושא העצמה למותגים ופרזנטורים אפרו-אמריקנים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sarah Silverman (@sarahkatesilverman)

עיטוף בפוך

זוכרות את הליל הסדר בסגר? הרגשנו אז ממש לא בסדר, אבל אז צצו שלל תמונות מצחיקות של נשים בשמלות פוך נוצות מפוארות מהודקות בחגורה. זה היה בסגר הראשון, באירופה כבר היו עמוק בענייני הקורונה אצלנו רק התחילו להבין את ה'ברוך' וזו הייתה ירית פתיחה לעתיד לבוא בתחום האופנה שעבר למוד של הלבשת פנאי.

 

פיג'מה

זו הייתה שנה בסימן ביגוד נח וביתי. בין אם זו פיג'מה של ממש או אופנה עילית שהושפעה מהגזרות המשוחררות והבדים של הפיג'מה.

הדפס של פרצופים

הטרנד של הדפס פרצופים התחיל כבר ב2019 אך השנה הוא עלה שלב עם אפשרות להזמין את הפנים שלכם על גבי גרביים וחולצות. ייתכן שזוהי המהות של השנה שהעצימה את האינדיבידואל עם הבנה שאין אני לי מי לי גם בכל הקשור לפרנסה וגם בעניין תרבות הפנאי שלנו כיחידים.

גרבי פורטרט
צילום סול שוורץ

ואחד לשנה הבאה – עבאיה

מדובר בטרנד הכי חדש. כמה חדש? מאז הסכם השלום עם האמירויות ונהירת הישראלים לדובאי. מי שחושב שמדובר במתנה לבני המשפחה שנשארו בארץ שיזכר בשלל עיצובי הגלביה שהיו נחלת רוב המעצבים בישראל וקצת נעלמו בשנה האחרונה. עם העבאיה בשטח יש סיכוי לא רע שנראה שוב קולקציות בהשראת המפרץ הפרסי.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amanda K (@amandak_fashion)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו