דרמה בכנסת: מגייסים רוב לחוק שימנע פיזור - סרוגים

דרמה בכנסת: מגייסים רוב לחוק שימנע פיזור

במליאת הכנסת מושכים את הדיונים באישור חוק שיידחה את פיזור הכנסת האוטומטי שצפוי להתרחש מחר (ג') בשעה חצות. קרב על כל קול כדי להשיג רוב על מנת להעביר את החוק

author-image
דרמה בכנסת: מגייסים רוב לחוק שימנע פיזור
  צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90

מליאת הכנסת מכונסת בשעה זו לדון בקריאה הראשונה בהצעת חוק יסוד: הכנסת (התפזרות הכנסת בשל אי-קבלת חוק התקציב), מטרת החוק לדחות את אישור תקציב 2020 ככה שלא יהיה חייב לעבור מחר (שלישי) בשעה חצות.

נכון לעכשיו כל חברי סיעת כחול לבן לא משתתפים בדיון ולפי הודעת הסיעה, אם הליכוד לא יסכים לאולטימטום שלהם, הם לא יגיעו לתמוך בחוק.

לשידור החי מתוך ערוץ כנסת

למרות שוועדת הכנסת אישרה את החוק שיאפשר את דחיית פיזור הכנסת לקריאה ראשונה, כלל לא בטוח שיהיה למהלך רוב במליאה.

אמנם לא ברור עדיין האם הקואליציה צריכה רוב של 61 ח"כים לאישור החוק, אך גם זה נתון שייתכן מאוד ולא יושג. קיימת כעת מחלוקת משפטית האם יש צורך ברוב רגיל או רוב מיוחס של מעל 61 ח"כים.

תמונת המצב נכון לעכשיו הוא שיש "רק" 50 ח"כים שמובטח שיתמכו, כולם מגוש הליכוד – 33 מסיעת הליכוד (דוד ביטן ומיכל שיר חולים, שאשא-ביטון בבידוד), 9 של ש"ס, 6 של יהדות התורה (יעקב אשר חולה) ואת השרים לוי-אבקסיס ורפי פרץ.

(צילום: מארק ישראל סאלם/פלאש 90)

אגב, לגבי ארבעת חברי סיעת רע"מ (מהרשימה המשותפת) עדיין קיימת סבירות שלא יתנגדו לחקיקה ובכך "יסייעו" לקואליציה להעביר את החוק.

לגבי גוש כחול לבן, הרי שלא ברור כמה יתמכו במהלך. מתוך 14 חברי הסיעה – ח"כ הילה שי-וזאן חולה בקורונה, ח"כ איתן גינזבורג בבידוד, ח"כ מיכל קולטר-וונש הודיעה היום כי תתנגד, וכן גם נוטים תהלה פרידמן, רם שפע, אסף זמיר ומיקי חיימוביץ. כמו כן מרחף סימן שאלה לגבי השרים עמיר פרץ ואיציק שמולי. לגבי האוזר והנדל (דרך ארץ) ברור שלא יתמכו בדחייה.

לפי החישובים, משמעות העניין שאם לא יהיו 11 ח"כים נוספים שיתמכו בחוק, מחר (שלישי) בשעה חצות, הכנסת ה-23 תתפזר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בעזרת ה'
מישהו | 21-12-2020 22:36
סוף לממשלת הזוועות!