אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הטרגדיה בבנימין | הרב רפי פרץ יוצא להגנת סמוטריץ'

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, מתייחס לאירוע בו שוטר מנע מחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' להגיע לזירת התאונה בה נהרג נער גבעות: "השוטר פעל בניגוד לחוק"

הטרגדיה בבנימין | הרב רפי פרץ יוצא להגנת סמוטריץ'
  (צילום: הדס פארוש\ פלאש90)

יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, יוצא להגנתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', וקורא לחקור את האירוע בו שוטר מונע ממנו להגיע לזירת התאונה בה נהרג מוקדם יותר נער גבעות.

הרב פרץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "חובה לבדוק את האירוע בו שוטר פועל בניגוד לחוק ומונע מח"כ בצלאל סמוטריץ' לבצע את תפקידו".

על האירוע עצמו אמר: "גם נסיבות התאונה הקשה וגם ההתנהגות של השוטר מחייבים בדיקה מעמיקה של מח״ש. יש לשמור על חסינותם של חברי הכנסת בכל אתר ואתר".

"שולח תנחומים למשפחת סנדק", חתם הרב רפי.

מי שעוד יצא להגנתו של סמוטריץ', הוא חבר הכנסת יוראי להב הרצאנו מיש עתיד: "חוויתי על בשרי את התופעה החמורה הזו מספר פעמים. שוטר שמרים יד על ח"כ מכהן טועה טעות חמורה, ודאי כשמדובר בחבר אופוזיציה הפועל במרחב הציבורי. פניתי בנושא ליו"ר הכנסת לוין בבקשה לחדד נהלים – עצוב לי שבמשטרה עדיין לא קיבלו את המסר".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיב אף הוא לאירוע ואמר: "אני רואה בחומרה רבה את הרחקתו בכוח של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מזירת התאונה הקשה בשומרון, על ידי שוטר משטרת ישראל, תוך פגיעה בחסינותו כחבר כנסת, בחופש התנועה שלו ובחופש הפעולה שלו".

עוד באותו נושא

צפו: שוטר חרג מסמכותו ועצר את ח"כ סמוטריץ'


67

"מדובר באירוע הפוגע בצורה חמורה ביכולתו של חבר כנסת למלא את תפקידו למען הציבור, דבר שאסור להשלים עימו במשטר דמוקרטי. רשויות אכיפת החוק חייבות לפעול בצורה אחראית ונחושה אך הדבר חייב להיעשות תוך הקפדה על כיבוד חסינותם של חברי הכנסת ויכולתם כנציגי ציבור למלא את תפקידם".

"פניתי בעניין זה למ"מ היועמ"ש לכנסת שגית אפיק ולקצין הכנסת ניצב יוסי גריף, והנחיתי אותם לפעול מול המשטרה על מנת להבטיח שאירוע דומה לא יישנה, ושיובטח כי חסינות חברי הכנסת תכובד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מה טרגדייה? פורעים...
מוזר מאד | 21-12-2020 19:11
מה טרגדייה? פורעים יהודים נמלטו מהמשטרה והתהפכו? צריך לתבוע את הנהג על גרימת מוות ברשלנות במקום לצווח על המשטרה.
אתה טרגדיה
זאב | 27-12-2020 21:43
אני לא שייך לציבור המתנחלים העובדות מצביעות שהיה ניגוח לרכב! המרדף היה בניגוד לנהלים! נער שזורק אבנים לא צריך להיהרג בנסיבות כאלו! להזכירך 4 שוטרים נחקרים בהזהרה אז אל תיתמם! ישנם הרבה סימני שאלה. אם אתה לא מבין או שאתה סתם שונא ישראל או שאתה באמת סתום.
מי כבודו? נציג...
לולי | 26-12-2020 22:32
מי כבודו? נציג השמאל? אתה אמיתי??? ערבים זורקים חופשים אבנים!!!!
נגיד שזו...
לולי | 26-12-2020 22:31
נגיד שזו אשמת הנערים עדין זו חובתם של השוטרים לבדוק אם אין עוד נער מתחת לרכב!!!
פורע חוק ועבריין,...
גבית שמואל | 21-12-2020 22:39
פורע חוק ועבריין, זרק אבנים על מכוניות ונמלט מהמשטרה. חבל שמת, עדיף היה היה שישב במעצר.
, לאט...
איש חוק | 21-12-2020 21:38
, לאט לך. זו באמת טרגדיה. אבל כדי לחקור ביסודיות צריך לסגור את זירת העבירה ולא לאפשר למי שאינו חוקר להיכנס לאיזור. אין לסמוטריץ' מה לחפש שם . הוא אינו חוקר ולא איש מעבדה ויכול רק לקלקל. אם היה מתאם עם המשטרה ונכנס בליווי - ניחא. להתפרץ בכוח - ממש לא. בכל מקרה לא מדובר ברצח אלא בניגוח רכב נמלט שבו חשודים - נוהל מוכר של המשטרה. לטרגדיה אחראים גם מי שהסית ועודד את הנער וגם מי שישבו ברכב ונמלטו מהמשטרה.
שהקבה ישמור אותך!!
שמעון | 21-12-2020 19:43
אתה חולה בנפש??????? זה לא טרגדיה??? אדם נמעך למוות ברכב זה לא טרגדייה??? ובמיוחד שיש חשש שהמשטרה גרמה לזה זה לא טרגדיה?? אתה שפוי??? יש מצב שהמשטרה הרגה מישהו והיא לא נותנת לגורמים הממונים על כך לבדוק את זה!!! מה זה משנה מה הדעות שלו???? אני אישית לא מסכים בשום פנים ואופן עם נערי הגבעות אבל חשש לרצח?? והמשטרה לא נותנת לבדוק את עצמה?? אבל אני יותר בהלם מהתגובה שלך!!!! אדם שלא חושב כמוך, לא אכפת לך שימעך למוות ברכב?????????? זיעזת אותי.
תודה על...
אחד | 21-12-2020 19:20
תודה על התגובה שלך!! עם ישראל חייב לראות איך חיות השמאל חוגגות מוות של ילד בן 16, שנבע ישירות מההסתה הפרועה שלהם והיד הקלה על ההדק ועל ההגה , כולל כלפי ילדים. השמאל שרוצה גדעון סער ודומיו להעלות לשלטון הם חיות משתפיות של מחבלים!!!
2
פרץ והליקוקים שלו...
ל | 21-12-2020 19:17
פרץ והליקוקים שלו לא מנניינים אף אחד, שילך כבר הביתה ויאפשר את שיקום הבית היהודי!!!
הטייס המהולל מגן על מי שרימה את הצבא ?
זרזיר ועורב | 22-12-2020 7:12
אנשי המופת של הציונות הדתית האומללה.
3
לא לחסינות
שלום | 21-12-2020 20:03
גם לטיבי ועודה ויזבק יש חסינות...
הם גם...
פם | 21-12-2020 21:10
הם גם חברי כנסת ערבים וגם תומכי טרור וגם אנטישמים וגם נבילות. במדינת ישראל אלו האנשים שבגץ ומנדלבליט הכי מכבדים. דאבל חסינות עם קצפת מלמעלה ופצפוצים.
4
מונע מסמוטריץ לבצע...
זוכמיר | 21-12-2020 21:28
מונע מסמוטריץ לבצע את תפקידו. ומה תפקידו בנושא, לחקור את האירוע? לסמוטריץ אין מה לחפש שם חוץ מלעשות יחסי ציבור. עדיף שישב בבית ויתן לכוחות הביטחון לעבוד.
הוא חבר...
לולי | 26-12-2020 22:30
הוא חבר כנסת והוא יכול לעשות מה שהוא רוצה!!!! וכם אם הוא לא קשור לארוע יש לו חסינות ואסור בתכלית האיסור לשוטר לעצור אותו ובטח שלא לעצור אותו פיזית!!! כם אם אתה מסכים עם השקפת עולמו וגם אם לא!!!
5
האזור אליו רצה...
מה לסמוטריץ' בזירת עבירה ? | 21-12-2020 21:31
האזור אליו רצה להגיע סמוטריץ' הוא לכאורה זירת עבירה. כדי שניתן יהיה לחקור את האירוע בצורה מלאה ויסודית - דבר בסיסי הוא לסגור את הזירה ולבודד אותה. כניסת מי שאינו מעורב בחקירה עלולה לשבש מימצאים וראיות. אין לסמוטריץ' מה לחפש שם. חסינות חברי הכנסת אין פירושה חופש לשבש חקירה. גם חבר כנסת לא ייכנס לחדר ניתוח בעיצומו של ניתוח ולא ייכנס לשטח אש בעיצומו של תירגול. יש דברים שההגיון קובע וביניהם גם מניעת כניסה לזירת עבירה, בוודאי כניסה ללא תיאום וליווי של גורם מוסמך.
איזה שטויות!...
מאיפה הגישה האנטי דמוקרטית? | 22-12-2020 14:09
איזה שטויות! מי שהסיט את הרכב הוא היחיד שיכול להכנס לארוע? זו דמוקרטיה והוא נבחר ציבור! אם אתה חושש שהמנתח הוא זה שרוצה להרוג את החולה- כן! שחבר הכנסת יכנס ויסתכל שאין טיוח
6
השוטר צודק ב100%...
נהגי מונית כועסיפ | 22-12-2020 1:11
השוטר צודק ב100% מי אתם ??
באיזה 100%...
לולי | 26-12-2020 22:27
באיזה 100% הוא צודק??? לחכ יש חסינות!!! וזה לא משנה אם זה חכ שחי לפי השקפת עולמך או חכ שפועל בניגוד להשקפת עולמך!!!
7
מי שלא קרא...
איש זקן | 22-12-2020 12:27
מי שלא קרא חדשות שלא יקשקש בסך הכול חבר הכנסת רצה לבדוק שהחקירה תתנהל כראוי ולא יטשטשו אין שום סיבה שחבר כנסת שהוא נבחר ציבור לא יוכל לפקח על החקירה לא דובר על להתערב אלא רק לראות כיצד מתבצעת החקירה תוציאו את הרוח מהמפרשים מהר. ולא כול כתבה צריכה להיגמר בנאצות מטופשות הדדיות
אין שום...
יואל | 23-12-2020 7:45
אין שום סיבה שחכ או שר או שץ יכנסו לזירת אירוע ויפריעו ויזהמו את הזירה. מי שמ את חכ סמוטריץ' להחליט ולקבוע מה היא חקירה ראויה? דא, בחינה במוסריות. עם כל הצער על מותו של הנער אהוביה סנדק זל, האם מגיבי הכיפות הסרוגות היו מגיבים באופן זהה, במידה והיה מדובר בנערים פלשתינאים הזורקים אבנים על רכבים של מתנחלים? היו מהללים את המשטרה על תפקודה או מנגחים אותה? בדקו את מדד המוסר והגזענות שלכם.
8
הזרזיר והעורב ,...
חז"ל ... | 22-12-2020 17:24
הזרזיר והעורב , הנבלה והטריפה... וכל המוסיף גורע ...