על חודו של קול? המספרים לקראת פיזור הכנסת - סרוגים

על חודו של קול? המספרים לקראת פיזור הכנסת

האם הליכוד וכחול לבן יצליחו לגייס מספיק ח"כים שיתמכו בפשרה? נכון לעכשיו, כלל לא בטוח שלקואליציה יהיו מספיק תומכים בשל מחלות ובידודים של חלקם וגם ח"כים שהודיעו שיתנגדו

author-image
על חודו של קול? המספרים לקראת פיזור הכנסת
  צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

למרות שוועדת הכנסת אישרה את החוק שיאפשר את דחיית פיזור הכנסת לקריאה ראשונה, כלל לא בטוח שיהיה למהלך רוב במליאה.

אמנם לא ברור עדיין האם הקואליציה צריכה רוב של 61 ח"כים לאישור החוק, אך גם זה נתון שייתכן מאוד ולא יושג. קיימת כעת מחלוקת משפטית האם יש צורך ברוב רגיל או רוב מיוחס של מעל 61 ח"כים.

עוד באותו נושא

המרד בכחול לבן: ח"כית נוספת נגד דחיית הבחירות

תמונת המצב נכון לעכשיו הוא שיש "רק" 50 ח"כים שמובטח שיתמכו, כולם מגוש הליכוד – 33 מסיעת הליכוד (דוד ביטן ומיכל שיר חולים, שאשא-ביטון בבידוד), 9 של ש"ס, 6 של יהדות התורה (יעקב אשר חולה) ואת השרים לוי-אבקסיס ורפי פרץ.

אגב, לגבי ארבעת חברי סיעת רע"מ (מהרשימה המשותפת) עדיין קיימת סבירות שלא יתנגדו לחקיקה ובכך "יסייעו" לקואליציה להעביר את החוק.

נתניהו וגנץ (צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90)

לגבי גוש כחול לבן, הרי שלא ברור כמה יתמכו במהלך. מתוך 14 חברי הסיעה – ח"כ הילה שי-וזאן חולה בקורונה, ח"כ איתן גינזבורג בבידוד, ח"כ מיכל קולטר-וונש הודיעה היום כי תתנגד, וכן גם נוטים תהלה פרידמן, רם שפע, אסף זמיר ומיקי חיימוביץ. כמו כן מרחף סימן שאלה לגבי השרים עמיר פרץ ואיציק שמולי. לגבי האוזר והנדל (דרך ארץ) ברור שלא יתמכו בדחייה.

לפי החישובים, משמעות העניין שאם לא יהיו 11 ח"כים נוספים שיתמכו בחוק, מחר (שלישי) בשעה חצות, הכנסת ה-23 תתפזר.

 דחיית פיזור הכנסת עולה למליאה

רוב של 7 תומכים מול 5 מתנגדים אישרה ועדת הכנסת לקריאה ראשונה את ‏הצעת חוק-יסוד: הכנסת שימנע את פיזור הכנסת בעוד 33 שעות.

על פי הצעת החוק הכנסת נותנת לממשלה ארכה של שבוע להעביר את תקציב 2020 ושבועיים להעביר את תקציב המדינה 2021 בטרם תפוזר הכנסת.

קרדיט צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אם לא תצליח הכנסת להעביר את התקציב, הכנסת תפוזר לפי התאריך של מחר, והבחירות לכנסת העשרים וארבע יתקיימו ביום י' בניסן התשפ"א (23 במרס 2021), כפי שהיה אמור לקרות בלאו הכי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סער הסטייק ...
אברהם | 21-12-2020 16:31
סער הסטייק