דחיית הפיזור : הקואליציה לא תצטרך 61 ח"כים - סרוגים

דחיית הפיזור : הקואליציה לא תצטרך 61 ח"כים

ועדת הכנסת דנה בחוק דחיית מועד העברת התקציב בשבועיים מה שימנע את פיזור הכנסת מחר בחצות. יועמ"שית הועדה הכריעה כי אין צורך ברוב של 61 להעברת החוק

author-image
דחיית הפיזור : הקואליציה לא תצטרך 61 ח"כים
  צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

האם לקואליציה יהיה רוב להעביר את המהלך לדחיית מועד אישור התקציב, כך שהכנסת לא תתפזר באופן אוטומטי ביום שלישי בחצות?

את הדיון מנהל ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) כממלא את מקומו של יו"ר הוועדה מאחר ויו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג נדרש לשהות בבידוד.

ח"כ פינדרוס (צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת)

בדיון טענה מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס: "אני אומרת דברים שאיני נוהגת לומר. עמדנו באתגרים, אולם הצעת החוק מכניסה אותנו להקפאה עד 5 בינואר. אם אכן ייערכו בחירות יהיו לנו 76 ימים למערכת בחירות הכי מורכבת שהייתה לנו אי פעם. זה אינו זמן מעשי. זו לא יכולת מקצועית אלא זה בלתי אפשרי. אם לא נתחיל לעבוד מידית ולא יהיו לנו 90 ימי עבודה, יש סכנה לקיום הבחירות כהלכה כפי שאנחנו מצפים. אנחנו לא מבקשים להיות בשיקולים של מועדי הבחירות. אולם, ככל שתחוקקו את החוק, תוסיפו סעיפים שיאפשרו לנו להתחיל בהיערכות מידית ולא להמתין לראות מה יתפתח. הכוונה להיערכות וקבלת מקדמות של 60 מיליון ₪ שיאפשר לנו לצאת למכרזים."

עו"ד עדס (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

במהלך הדיון אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ כי "ימינה תשקול להצביע בעד הצעת דחיית אישור התקציב עקב המצב הכלכלי הקשה" אך מיד לאחר מכן הגיבו בימינה: "סיעת ימינה תצביע נגד כל דחייה מכל סוג. הממשלה הגרועה הזו חייבת ללכת הביתה מיד, ורק הנהגה חדשה תוכל לתקן את ישראל."

צפו בדיון בוועדת הכנסת בשידור חי

האם צריכים רוב של 61 ח"כים?

ועדת הכנסת דנה בסוגיה אצל מי נמצאת סמכות הדיון בחוק מכיוון שמדובר בחוק שכרוך בסוגיית תקציב המדינה. לדברי חברי האופוזיציה, ועדת הכספים צריכה לדון בכך, כך לדברי ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד תל"ם).

במענה לטענת ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד-תלם) כי שינוי החוק דורש תמיכה של 80 חברי כנסת, השיבה היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן כי הצעת החוק מצריכה רוב רגיל מכיוון שהחוק אינו משוריין. רק סעיף ממשלת החילופין משוריין והוא דורש רוב מיוחד. ח"כ טופורובסקי הודיע שהוא יעתור לבג"צ.

קרדיט צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

נכון לעכשיו יש לקואליציה מספיק חברי כנסת על מנת להעביר את תיקון החקיקה. מתוך 70 חברי קואליציה עדכניים (בניכוי הנדל והאוזר), ישנם שלושה חברי כנסת חולים: ביטן, אשר ושי-וזאן ועוד לפחות ח"כ אחד בבידוד (ח"כ איתן גינזבורג), כך שנותרו 66 ח"כים.

לפי כמה דיווחים מספר ח"כים של כחול לבן לא מתכוונים לתמוך במהלך ואף נוטים להצביע נגד. מדובר בחברי הכנסת רם שפע, מיקי חיימוביץ ,אסף זמיר ומיכל קוטלר-וונש אך גם אם לא יתמכו עדיין יש לקואליציה רוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אולי עדיף בחירות...
בני | 21-12-2020 13:31
אולי עדיף בחירות וליראות את הרפורמי והמריונטה מקוששים קולות,וכמובן יש שחקן חדש כהנא,נימוסים זה לא החלק שלו, וליבדוק אולי גדל אצל הרפורמי שרלו,