הפרקליטות פעלה מול פייסבוק להסרת פוסטים - סרוגים

הפרקליטות פעלה מול פייסבוק להסרת פוסטים

4 קבוצות פייסבוק נסגרו במהלך סוף השבוע האחרון, זאת לאחר שמחלקת הסייבר של פרקליטות המדינה פנתה לפייסבוק בבקשה להסירן בטענה כי הן מפיצות פייק ניוז אודות החיסון לקורונה

author-image
הפרקליטות פעלה מול פייסבוק להסרת פוסטים
  אילוסטרציה (שאטרסטוק)

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה פעלה במהלך סוף השבוע האחרון מול חברת פייסבוק כדי להביא להסרתם של עשרות רבות של פרסומים, לטענתה כוזבים ושקריים, שהתפרסמו בנוגע לחיסונים מפני נגיף הקורונה.

בעקבות פעולותיה של המחלקה הוסרו 4 קבוצות פייסבוק שהוקדשו לפרסומים מסוג זה וכללו עשרות פרסומים, בהם תמונות, טקסטים וסרטונים, אשר כללו מידע שקרי במכוון ומטעה בנוגע לחיסונים מפני נגיף הקורונה.

עוד באותו נושא

הרב הראשי לישראל: "להתחסן בלא להתמהמה"


5

הפניות לפייסבוק ארעו לאחר שבימים האחרונים הועברו תלונות רבות לידי משרד הבריאות ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה בנוגע לקבוצות פייסבוק שבהן מתנהלת פעילות ענפה של הפצת מידע אשר הינו כביכול כוזב, שקרי ומטעה בכל הנוגע לחיסונים מפני נגיף הקורונה.

בעקבות קבלת המידע, נערכה במחלקת הסייבר בחינה מדוקדקת של הפרסומים ונעשתה פנייה לחברת פייסבוק לגבי קבוצות ותכנים שבהם לכאורה הופצו תכנים שקריים במכוון, תכנים בדויים ומזויפים שמטרתם לזרוע פאניקה ולהניע אנשים באמצעים כוזבים להימנע מלהתחסן.

הפרקליטות טוענת כי הפצת תכנים מסוג זה אסורה על פי המדיניות של חברת פייסבוק בנוגע לנגיף הקורונה. חלק מהקבוצות שלגביהן התבצעה הפעילות כללו אלפי משתמשי פייסבוק, ובחלק מהמקרים קראו המפרסמים בקבוצות לחברי הקבוצות להפיץ את המסרים השקריים והמטעים אל מחוץ לקבוצה.

הפרסומים בקבוצות כללו, בין היתר, טענות לפיהן החיסונים משמשים להשתלת שבבים בגוף המחוסן למטרת מעקב ממשלתי אחריו; טענות לפיהן החיסונים נועדו להרעיל את הציבור הרחב ולצמצם את האוכלוסייה בעולם; טענות לפיהן החיסונים נועדו לחבר את כל המחוסנים למחשב קוונטי; טענות לפיהן ממשלת ישראל מבצעת ניסויים סודיים בחיילי צה"ל ועוד.

בכך טוענת הפרקליטות, הפיצו המפרסמים של תכנים אלה מידע כוזב, וחלק מהפרסומים אף כללו מסמכים מזויפים או התחזות כפרסומים רשמיים של משרדי ממשלה או עובדי ציבור.

ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ציין כי: "הפצת הפרסומים הכוזבים הללו עשויה לעלות כדי עבירה פלילית, ולכן פעלה המחלקה כדי להביא להסרתם מן הפלטפורמה של חברת פייסבוק".

"פרסומים אלה עשויים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור, בשל החשש כי הנחשפים לפרסומים יסברו בשגגה כי הם פרסומי אמת, ויימנעו מקבלת החיסון. כמו כן, יודגש כי לא טופלו תכנים המהווים הבעת דעה (גם אם דעה שנויה במחלוקת), ביקורת או עמדה לגבי החיסונים, אלא תכנים העולים כדי עבירה פלילית ברורה ומובהקת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא יודע מה...
אני | 20-12-2020 12:32
לא יודע מה נכון ומה לא, אבל אני מציע שכל מי שמפיץ שקרים למען רווח כספי, יכנס לכלא. זה כולל מי שמוכר אתרוג מהודר ב 2000 שקל בשם השם.