זינוק בתחלואה החרדית; שיפור במגזר הערבי - סרוגים

זינוק בתחלואה החרדית; שיפור במגזר הערבי

בזמן שמבצע החיסונים החל מספר החולים ממשיך לעלות, והמספרים מזנקים במגזר החרדי. אלעד, בני ברק וביתר עילית הצטרפו לערים האדומות. במגזר הערבי מסתמנת בלימה

author-image
זינוק בתחלואה החרדית; שיפור במגזר הערבי
  (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש90)

לקראת סגר שלישי ובצל מבצע החסיונים, משרד הבריאות מעדכן את נתוני הקורונה שאמנם מראים על ירידה במספר החולים, אך מצביעים על עלייה במספר התוצאות החיוביות.

אתמול התגלו 1,866 מאומתים חדשים בישראל, המספר נמוך בגלל השבת וסוף השבוע בה מבוצעות פחות בדיקות. בשבוע האחרון מתקרב הממוצע ל-2,500 נדבקים ביום – המספר בו מבטלים את ההקלות וחוזרים לסגר מרוסן.

בבתי החולים מאושפזים כעת 447 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 110 מונשמים. עד כה במצטבר מפרוץ המגפה נמנו בישראל 3,074 נפטרים.

עוד באותו נושא

לאחר חודשים של מגפה: החל מבצע החיסונים

בפילוח הישובים, הערים הערביות והדרוזיות בצפון עדיין נמצאות בשיא התחלואה עם נתוני רמזור מעל 9: פסוטה, עוספייה, מג'דל שאמס ודיר אל אסד. עם זאת הנתונים הכלליים מראים על התמתנות התחלואה במגזר הערבי ועל זינוק במגזר החרדי.

מקדם התחלואה במגזר החרדי 1.7

במגזר החרדי מקדם ההדבקה עומד על 1.7 – שהוא כמעט השתוללות מגפה, ואילו במגזר הערבי ירד המקדם ל1.06 שהוא סביר. המספרים מתחת ל-1, מעידים על בלימת המגפה.

זינוק בתחלואה אצל החרדים התמתנות אצל הערבים

ביממה האחרונה אלעד, ביתר עילית ובני ברק הפכו מכתומות לאדומות, וכך גם השכונות בירושלים: הגבעה הצרפתית וגבעת המבתר וקרית היובל, הולילנד ומלחה. גם העיר הדרוזית יפיע הצטרפה לערים האדומות.

מנגד, הר חומה שהייתה אדומה הפכה לכתומה וגבעתיים עלתה מצהובה לירוקה.

בתוך כך, המועצה המקומית קרית יערים תחל בשבוע הבא מבצע בדיקות מקיף לתושבי המועצה יחד עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות. מדובר במבצע בדיקות לגילויי נגיף הקורונה בדומה לנעשה לפני מספר שבועות בסלובקיה אז נבדקו למעלה משלושה מיליון וחצי מתושבי המדינה בתוך ימים ספורים.

המטרה אומרים במועצת קרית יערים היא לחסל עד כמה שאפשר את נגיף הקורונה בישוב ולבדוק את כל התושבים כאלו שיש להם תסמינים וכאלו שלא.

ראש המועצה יצחק רביץ אומר כי מדובר באירוע חשוב מאוד וכי הוא קורא לתושבי המועצה להגיע ולבצע את הבדיקות "ברוך השם אנחנו רואים שהחיסונים כבר כמעט פה אבל עד שכל תושבי מדינת ישראל יתחסנו יקח מעט זמן ואנחנו רוצים להציל חיים כאן ועכשיו, אני קורא לכל תושבי המועצה ובכלל לתושבי מדינת ישראל לעשות כמה שיותר בדיקות, רק על ידי אחריות חברתית ובעזרת השם נמגר את הנגיף ונחזור לשגרה מלאה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו