צפו: אודהליה ברלין בחידוש מפתיע לשולי רנד - סרוגים

צפו: אודהליה ברלין בחידוש מפתיע לשולי רנד

הזמרת והיוצרת אודהליה ברלין מחדשת הפעם את השיר של שולי רנד "דע בני אהובי" אותו מקשרת לתיאור היחסים בין יעקב ליוסף, במסגרת הפרויקט שלה "סופ"ש עם שיר". צפו

צפו: אודהליה ברלין בחידוש מפתיע לשולי רנד
  (צילום: מתוך יוטיוב)

לכבוד פרשת השבוע, הזמרת והיוצרת אודהליה ברלין בחרה לחדש הפעם את השיר של שולי רנד "דע בני אהובי" – מתוך הפרויקט שלה "סופ"ש עם שיר", במסגרתו מידי שבוע מבצעת שיר בהתאם לפרשה.

את השיר המיוחד המדבר על יחסים בין אב לבן, מקשרת ברלין לתיאור היחסים המיוחדים בין יעקב ליוסף המתוארים בפרשת השבוע.

 

(מילים ולחן: שולי רנד   | הקלטה, צילום ועריכה: שקד לוטן)

אודהליה מספרת על הפרשה: "לאחר שבפרשה הקודמת פגשנו את יוסף בבור שאליו הושלך ובבית האסורים, בפרשה זו יוסף עולה לגדולה במצריים ונעשה משנה למלך פרעה, עד כדי כך שפרעה אומר לו:"אַתָּה תִּהְיֶה עַל בֵּיתִי וְעַל פִּיךָ יִשַּׁק כָּל עַמִּי רַק הַכִּסֵּא אֶגְדַּל מִמֶּךָּ." ובהמשך: וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אֶל יוֹסֵף אֲנִי פַרְעֹה וּבִלְעָדֶיךָ לֹא יָרִים אִישׁ אֶת יָדוֹ וְאֶת רַגְלוֹ בְּכָל אֶרֶץ מִצְרָיִם.

יוסף מגיע מבור תחתיות למקום הכי גבוה ומפתיע שאפשר, אבל למרות כוחות ושלטונו באיזשהוא מקום יוסף נשאר עדיין אותו נער בן 17, שאבא שלו שלח אותו לראות את שלום אחיו – ומאז לא שב. יוסף לא יודע את מה שאנחנו יודעים. הוא לא יודע שהאחים טבלו את כותנתו בדם ושלחו אותה אל אביהם, הוא לא יודע שיעקב אביו מתאבל עליו יום יום, לא יודע על ייסורי המצפון של אחיו.

יתכן והוא חושב שהכל היה מזימה מתוכננת ושגם יעקב היה שותף ובכוונה שלח אותו לאחים במטרה להיפטר ממנו, בגלל חלומותיו, בגלל מעשיו. ומן העבר השני ליוסף- נמצא יעקב אביו, שעל אף השנים הרבות שחלפו ממאן להתנחם על "מות" יוסף, או כפי שהוא אומר זאת לבניו כשהם חוזרים ממצרים ומבקשים לקחת את בנימין איתם חזרה: וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם יַעֲקֹב אֲבִיהֶם אֹתִי שִׁכַּלְתֶּם יוֹסֵף אֵינֶנּוּ וְשִׁמְעוֹן אֵינֶנּוּ וְאֶת בִּנְיָמִן תִּקָּחוּ עָלַי הָיוּ כֻלָּנָה. יעקב לא אומר לבניו: "שכלתי את יוסף" אלא הוא אומר להם: "אותי שכלתם"! יעקב מרגיש שמשהו בו נגדע, שהוא עצמו איננו מאז שיוסף איננו.

קו דק עובר בין האב לבן במהלך הפרשה, ועל הקו הזה אני מבקשת לשיר הפעם את שירו המופלא של שולי רנד – דע בני אהובי. יחסי הורים וילדים הם דבר יפה אך לעיתים מורכב. הרבה פעמים הורים מרגישים שבניהם מתרחקים מהדרך שהם התוו להם ו"יורדים מצריימה".

כל הורה מול מה שהוא מרגיש שהוא המיצר שלו. ואילו הילדים מרגישים שעל אף לבושם ונראותם החיצונית שנראית לפעמים "מצרית" לגמרי, הם עדיין אותו ילד שזקוק ומבקש את אהבת וקרבת הוריו ולא יודע אם יזכה לה. אי אפשר לנתק שורשים, אי אפשר לכבות אהבה. לאור הפרשה, אני מקווה שנרגיש תמיד אהובים ורצויים בכל מקום שבו אנחנו ונדע לתת לילדינו את ההרגשה שהם אהובים ורצויים בכל מקום שהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ביצוע מדהים! תודה!...
צ | 17-12-2020 21:32
ביצוע מדהים! תודה!
2
מהמם!
שילת | 20-12-2020 0:41
.
3
ביצוע יפה מאוד,...
א | 20-12-2020 1:43
ביצוע יפה מאוד, אבל במקרה הזה המקור יותר יפה. לא מצליח להנואת מהשיר בלי לחשוב על שולי שר את זה יפה יותר
4
ממש יפה!
אילת | 21-12-2020 23:11
למה לחשוב איך המבצע המקורי נשמע? כל אחד נותן את האופי שלו...