טור וידיאו | לקדם מדיניות לא צריך "טייטל", רק אג'נדה - סרוגים

טור וידיאו | לקדם מדיניות לא צריך "טייטל", רק אג'נדה

אישור החוק "מרקם החיים" המסדיר את ההתיישבות הצעירה, גם אם רק בקריאה טרומית, מוכיח שעם עבודה קשה והתמדה, אפשר לקדם מדיניות ימין, גם מהאופוזיציה

אתמול (רביעי) עברה בקריאה טרומית "הצעת חוק יישובים ושכונות בתהליכי הסדרה" או חוק "מרקם החיים" של בצלאל סמוטריץ וחיים כ"ץ לטובת ההתיישבות הצעירה.

אחרי שבשנת 2017 הכנסת אישרה את "חוק ההסדרה", רצו אצו העותרים לבג"ץ נגד החוק, שכמובן הקפיא אותו עד לביטולו הסופי ביוני 2020, ממש לפני כמה חודשים. הטענה: פגיעה "זכויות חוקתיות לקניין, לשוויון ולכבוד של התושבים הפלסטינים"

הנה שוב, למרות כמעט 12 שנות שלטון ימין בראשות בנימין נתניהו, הכנסת ממשיכה לחוקק והבירוקרטיה המשפטית ממשיכה להגיד את המילה האחרונה.

אפשר ליישם מדיניות ימין אמיתית

אז מה קרה השבוע? החוק של סמוטריץ וכ"ץ מציע שבמהלך תקופת הביניים של ההסדרה, יש לעגן בחקיקה את מעמדם היישובים שיש רצון להסדיר, ובכך לאפשר לתושבים חיים תקינים ושירותים מוניציפליים מלאים כפי שמגיע לכל אזרח, וכן למנוע הריסות ופינויים מיותרים.

הפגנה בעד הסדרה. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

כיום עשרות יישובים, חלקם בני עשרות שנים מנותקים מתשתיות בסיסיות בצורה סדירה כמו מים, חשמל ואינטרנט. אזרחים סוג ב'.

והנה למרות מיקומו מהאופוזיציה, מסיעה קטנה, הצליח ח"כ סמוטריץ' להעמיד כנסת שלמה על הרגליים, לאחד מחדש את כל הח"כים של הימין ואפילו להביא לפיצול קטן בתוך כחול לבן.

עוד באותו נושא

סמוטריץ' לרב זייני: "עצימת עיניים אינה פתרון אפשרי"


37

עבודה קשה של חבר כנסת, יחד עם עבודת שטח של פורום ההתיישבות הצעירה, יכולה להוביל לתוצאות. והנה ההוכחה שלא תמיד צריך טייטל מיוחד, לשכת שר או כיבוד ממלכתי. גם ח"כ מהאופוזיציה יכול להוביל מהלך דרמטי לשינוי.

חיים כ"ץ ובצלאל סמוטריץ, ראשי שדולת א"י בכנסת. צילום: דוברות הכנסת

האם יצליח להוביל לאישור סופי בשלושת ההצבעות הבאות תוך בזמן שנותר עד פיזור הכנסת? גם אם הסיכויים קלושים, משהו אחד נותר ברור: בעבודה נכונה, מהשטח ומתוך הכנסת, אפשר להביא לתוצאות וליישם מדיניות ימין אמיתית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יפה מאוד. עוקב אחרי הנושא ואחרי הסוקר
מכבי | 17-12-2020 15:54
מעתה
2
יפה מאוד!! כתבה נכונה!!
משה | 18-12-2020 12:12
.