בנט לליברמן: "צו השעה זה לא לעזור ל-4 פוליטיקאים" - סרוגים

בנט לליברמן: "צו השעה זה לא לעזור ל-4 פוליטיקאים"

יו"ר ימינה נפתלי בנט מגיב להצעה שהעביר לו אביגדור ליברמן להקים גוש ימין מרכז ליברלי, עם לפיד וסער. "איווט, צו השעה האמיתי הוא לעזור ל800 אלף המובטלים, לא לארבעה פולטיקאים"

author-image
בנט לליברמן: "צו השעה זה לא לעזור ל-4 פוליטיקאים"

יו"ר ימינה נפתלי בנט מגיב להצעה של ליברמן שירוץ יחד איתו, עם סער ולפיד באותה רשימה וכותב: "איווט, צו השעה האמיתי הוא לעזור ל800 אלף המובטלים, לא לארבעה פולטיקאים. תוכנית כבר יש. אתה מוזמן לעזור. היתר לא מעניין".

חבר הכנסת בצאל סמוטריץ', המגיב בחריפות רבה יותר להצעה וכתב: "אז אביגדור ליברמן, איש מסוכן ופוליטיקאי כושל וזגזגן, מבין שהוא הופך שוב ללא רלוונטי ומנסה לחזור לשיח באמצעות גימיק טפשי וחסר משמעות".

סמוטריץ' מציין שליברמן "על הדרך מבקש להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינה 'ציונית ליברלית'. מקווה שהפוליטיקה הישראלית תדע להקיא מתוכה את האיש הרע הזה".

הבוקר, כאמור במכתב ששיגר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן הוא קורא ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יו"ר ימינה, נפתלי בנט וגדעון סער שהקים מפלגה חדשה לרוץ יחד בתור גוש ימין-מרכז, ציוני וליברלי שיחליף את נתניהו.

ליברמן מציין כי במדינת ישראל מהכנים יותר מרבע מנציגי ציבור שאינם ציונים, בהם הוא מונה את חברי הכנסת החרדים של ש"ס ויהדות התורה וחברי הערבים מהרשימה המשותפת, אשר מהווים כ 31 חברים בכנסת.

 

עוד מוסיף ליברמן כי על פי נתוני הלמ"ס בעוד דור וחצי המגזר החרדי והערבי יהוו את רוב האוכלוסיה. "משמעות הדבר שגם רוב נבחרי הציבור יהיו נציגי שני המגזרים על כל המשתמע מכך", כותב ליברמן.

עוד באותו נושא

העמית-סגליזציה של מערכות הבחירות

הוא מציין את שיתוף הפעולה החרדי עם הרשימה המשותפת בוועדת הכספים ואומר כי, "לכן, הקמת קואליציה ציונית ליברלית היא צורך השעה, במיוחד נוכח שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין נתניהו לנציג התנועה האיסלאמית". ליברמן טוען שגוש כזה יהיה אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו, שרבים מאזרחי ישראל לדבריו מצפים לו.

"אני מודע למחלוקות ולשוני בין המפלגות, אולם אין לי ספק שטובת מדינת ישראל ועתידם גוברים על הכל", הוא כותב לראשי המפלגות. ומציע 6 סעיפים שיהוו כר למצע משותף ומציין שהוא פתוח למו"מ לגבי תוכן הדברים וכן סידור הנציגים ברשימה.

הוא מציע לחוקק חוק לפיו מי שמוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להתמודד למשרת כנשיא ולא יוכל להרכיב ממשלה. עוד מציע ליברמן בסעיפים; הגבלת קדנציות לראשות הממשלה, כינון חוקה ובית משפט לחוקה, חקיקת חובה לשים 3 נשים לפחות בעשירייה הראשונה, נישואים אזרחיים, למודי ליב"ה- גיור על ידי רבני ערים ותחבורה ציבורית בשבת, חוק שירות צבאי לכולם.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
צו השעה זה...
העםנבישראל !! | 16-12-2020 10:41
צו השעה זה להיפטר משני דמגוגים כמוכם ועד שני בוגדים חתרנים זה צו השעה !!!
2
מתוך שלא לשמה...
אחלה ליברמן. | 16-12-2020 11:43
מתוך שלא לשמה אולי יבוא לשמה. גדעון סער הוא ימני תומך חרדים שמתנגד לאיש המרכז תומך החרדים נתניהו. גדעון סער מתנגד לנתניהו בכל ליבו ונפשו ואולי מתוך שלא לשמה יבוא לשמה זאת אומרת שנצליח להקים כאן סוף סוף קואליציה ללא הליכוד, חרדים וערבים. קואליציה טובה שלא מכניסה לתוכה תומכי טרור מדיני ( ערבים ) וגם לא תומכי טרור כלכלי ( הליכוד והחרדים ) . קואליציה טובה שתדאג לכולם כולל לחרדים ולערבים ולא כמו היום שכמעט הכל הולך לטייקונים , חרדים ולמנסור עבאסים. לפיד, ליברמן ,מרצ ובנט ישבו באופוזיציה. עכשיו תורם של החרדים והליכוד לשבת שם ויפה שעת אחת קודם.
מה לעשות עם ישראל בוחר בביבי. אין לו מחליף
מה לעשות עם ישראל | 16-12-2020 15:44
מה לעשות עם ישראל בוחר בביבי. אין לו מחליף
החרדים הם היהודים האמיתיים
אסף | 16-12-2020 12:47
וכן הדתיים הלאומיים התורניים. המגיב ״אחלה ליברמ..״ אתה רציני?! מה אתה רוצה שיהיה פה אם לא מדינה יהודית!? אני לא מבין איך מישהו שנכנס לאתר שנקרא ״סרוגים״ - כלומר חובשי כיפה/כיסוי ראש, מתבטא כמו שונאי הדת היהודית. בסופו של יום, הדתיים - חרדים ודתיים לאומיים תורניים - נהנה פה הרוב. המטרה היא לעשות לשם בית בעולמו, לכניס את הקב״ה בכל מקום, באמונה, כהלכה: תורה, ארץ ישראל, עם ישראל. די כבר עם ההתיוונות! מה יש בינינו לבין ליברמן?! אנחנו עם מי שהולך לפי ההלכה וגדולי הדור - עם הקב״ה ותורתו.
3
‏חכ מתן כהנא...
מפלגת הזגזגנים | 16-12-2020 12:02
‏חכ מתן כהנא ברשת ב': לא פוסלים שיתוף פעולה עם לפיד ומרצ בממשלה שנקים ותשים בצד את כל המחלוקות. בין כה וכה בארבע שנים הקרובות אין סיכוי למימוש החזון המדיני של הימין
4
אוי בנט חזר...
אוי | 16-12-2020 12:10
אוי בנט חזר להיות סחבת הרגליים של נתניהו... רק כדי שביבי ישתה לו שוב את הקולות וברגע האמת ישליך אותו מהרכבת.
5
איווט אחי ,איווט...
מיכה | 19-12-2020 22:30
איווט אחי ,איווט ממי, איווט אמר איווט עשה....
6
ליברמן בנט שקד...
שאול | 21-12-2020 16:30
ליברמן בנט שקד סער לפיד וכל חבורת החולדות שזוחלים אחריהם, זו חבורת הזבל מחריה.