התגובה החריפה של סמוטריץ' להצעה של ליברמן - סרוגים

התגובה החריפה של סמוטריץ' להצעה של ליברמן

המכתב שפנה לאיחוד ימין-מרכז ליברלי לבנט, סער ויאיר לפיד זכה לתגובה חריפה של יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ: "מקווה שהפוליטיקה הישראלית תדע להקיא מתוכה את האיש הרע הזה"

התגובה החריפה של סמוטריץ' להצעה של ליברמן
  (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

בעקבות ההצעה שהעביר הבוקר (רביעי), יו"ר ישראל ביתנו לראשי מפלגות ימינה, יש עתיד ומפלגתו של גדעון סער, חבר הכנסת בצאל סמוטריץ' מגיב בחריפות להצעה.

"אז אביגדור ליברמן, איש מסוכן ופוליטיקאי כושל וזגזגן, מבין שהוא הופך שוב ללא רלוונטי ומנסה לחזור לשיח באמצעות גימיק טפשי וחסר משמעות", כתב סמוטריץ' בתגובה להצעה הכוללת גם את מפלגתו.

עוד באותו נושא

סמוטריץ': "ליברמן בשום פנים ואופן לא פרטנר"


41

סמוטריץ' מציין שליברמן "על הדרך מבקש להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינה 'ציונית ליברלית'. מקווה שהפוליטיקה הישראלית תדע להקיא מתוכה את האיש הרע הזה".

הבוקר, כאמור במכתב ששיגר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן הוא קורא ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יו"ר ימינה, נפתלי בנט וגדעון סער שהקים מפלגה חדשה לרוץ יחד בתור גוש ימין-מרכז, ציוני וליברלי שיחליף את נתניהו.

ליברמן מציין כי במדינת ישראל מהכנים יותר מרבע מנציגי ציבור שאינם ציונים, בהם הוא מונה את חברי הכנסת החרדים של ש"ס ויהדות התורה וחברי הערבים מהרשימה המשותפת, אשר מהווים כ 31 חברים בכנסת.

עוד מוסיף ליברמן כי על פי נתוני הלמ"ס בעוד דור וחצי המגזר החרדי והערבי יהוו את רוב האוכלוסיה. "משמעות הדבר שגם רוב נבחרי הציבור יהיו נציגי שני המגזרים על כל המשתמע מכך", כותב ליברמן.

עוד באותו נושא

העמית-סגליזציה של מערכות הבחירות

הוא מציין את שיתוף הפעולה החרדי עם הרשימה המשותפת בוועדת הכספים ואומר כי, "לכן, הקמת קואליציה ציונית ליברלית היא צורך השעה, במיוחד נוכח שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין נתניהו לנציג התנועה האיסלאמית". ליברמן טוען שגוש כזה יהיה אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו, שרבים מאזרחי ישראל לדבריו מצפים לו.

"אני מודע למחלוקות ולשוני בין המפלגות, אולם אין לי ספק שטובת מדינת ישראל ועתידם גוברים על הכל", הוא כותב לראשי המפלגות. ומציע 6 סעיפים שיהוו כר למצע משותף ומציין שהוא פתוח למו"מ לגבי תוכן הדברים וכן סידור הנציגים ברשימה.

הוא מציע לחוקק חוק לפיו מי שמוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להתמודד למשרת כנשיא ולא יוכל להרכיב ממשלה. עוד מציע ליברמן בסעיפים; הגבלת קדנציות לראשות הממשלה, כינון חוקה ובית משפט לחוקה, חקיקת חובה לשים 3 נשים לפחות בעשירייה הראשונה, נישואים אזרחיים, למודי ליב"ה- גיור על ידי רבני ערים ותחבורה ציבורית בשבת, חוק שירות צבאי לכולם.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
סמוטרוץ כשכל חבריך...
א.צ. | 16-12-2020 10:24
סמוטרוץ כשכל חבריך התגייסו לצה'ל ברחת לעשור אתה השטינקר של נהנתניהו אם תשאר איתנו ימינה ירדו ל-10 מנדטים צא ותן צאנס להנט רוץ עם איתמר ופרץ שחרר אותנו מכנופיית המרוקאים
סער הפיל...
עד מתי אצביע מחל | 16-12-2020 14:28
סער הפיל את ימינה בסקרים לא סמורטריץ', כי הוא אלטרנטיבה לליכוד בדיוק כמו בנט. הסקרים של ימינה עלו למרות סמורטריץ', ועכשיו שסער וכלמיני רצים בנפרד- ולוקחים חזרה את הקולות שעזבו את הליכוד, בנט יורד. הדרך היחידה של ימינה לעבור את אחוז החסימה היא שותפות עם האיחוד הלאומי. אז, אם אתה ממאוכזבי הליכוד ולכן יש לך בעיה עם סמורטריץ' - תצביע לסער - זה מה שאתה רוצה לעשות בין כה וכה. המון קולות לימינה יגיעו רק בשביל סמורטריץ'. מעניין מה אצביע הפעם... לא בא לי בנט, ולא סער...ודי נגמר לי הכח מביבי...
ליברמן,כדאי שתזהר ממי שהצליח לרמות את הצבא
דואג | 16-12-2020 11:06
לא מתחילים אתם.
2
כל הכבוד
המעניש | 16-12-2020 10:50
סמוטריץ', הגבת בדיוק בצורה שליברמן חיפש כשהעלה את ההצעה הבלתי הגיונית הזו שלו. עכשיו כל מצביעי ימינה יודעים בדיוק למי הם מצביעים (לסמוטריץ כמובן) ולאיו אג'נדה הם מצביעים (מדינת הלכה). אתם ימין ממלכתי לא סקטוריאלי לכלל מצביעי ישראל כמו שמנסור עבאס חוזר בתשובה. מצביעי ימינה, דעו למה ולמי אתם מצביעים ומה תקבלו. (בהצלחה בנט, אח שלי..)
וואו הבנת...
עמי | 16-12-2020 14:22
וואו הבנת הפוך! ליברמן צודק, הרוב שהיום הוא 'רק' לא חילוני, יהיה רוב חרדי ודתי בקרוב מאד. ההצעה שלו מנסה לחבק כל - כי לריב עם כולם אפשר יום אחרי הבחירות. סמורטריץ' הגיב כמצופה ממי שקורא אץ ההצעה ויודע שהיא בדיחה. כי הצעה שאומר בואו נעשה שכולם יהיו מרוצים- העיקר שאני אכנס לכנסת הבאה, זו בדיחה. הרי לכך יש מפלגות כל מםלגה מורכבת מהמון דעות - על ספקטרום מסוים. שלא מתנגש כל הזמן - כמו כחול לבן של הכנסת הזו, או ההצעה של ליברמן. לכן בנט, ושקד וסמורטריץ' אמורים להסתדר ביחד- למרות שהם מקדמים דברים שונים. כי יחד הם חזקים ותומכים. לכן המריבות עם פרץ בבחירות הקודמות היו מיותרות. כי אםשר לשלב ידיים - גם אם מייצגים דברים שונים. אבל דברים והיפוכם? לזה צריך מפלגות שונות, ורוב בכנסת. לכן יש בחירות. וזה בסדר. גם אם הרוב הלא חילוני בארץ ימשיך ויגדל, זה גם בסדר. לא כי המייצגים ייצגו דעה שלך או שלי, אלא כי הם יהיו הרוב - וזה ישתקף בבחירות. דמוקרטיה, זה טוב
3
דוברמן צר לי...
דוברינין | 16-12-2020 10:58
דוברמן צר לי שמדינה יהודית נותנת לגויים כמוך להיות חברים בפרלמנט,הגיע הזמן לחטוף אותו כמו שעשו לאיש במיזודה למיצרים,ולהעביר אותו לבולשת של פוטין להמשך טיפול,
4
סמוטריץ הבן אדם...
גדי ישראלי | 16-12-2020 20:23
סמוטריץ הבן אדם שמעולם לא העמיד עצמו לבחירת הציבור ומאז ומעולם כל בחירות מחפש פלטפורמה אחרת של מפלגה שתתן לו שריון אדם נכלולי חסר קורות חיים ובלי ספק חסר בוחרים אדם שבתרחיש הכי אופטימלי שלו אם הוא רץ לבד הוא יביא בקלפי מקסימום חצי מנדט ועל אף כל העובדות האלו גסות הרוח האדירה שלו נותנת לו לדבר על אחרים בזלזול דוחה שפשוט מבזה את כנסת ישראל