ליברמן קורא לסער, בנט ולפיד לרוץ יחד ברשימה - סרוגים

ליברמן קורא לסער, בנט ולפיד לרוץ יחד ברשימה

יו"ר ישראל ביתנו קורא לראשי המפלגות נפתלי בנט, יאיר לפיד וגדעון סער לרוץ ברשימה אחת, כדי להוות חלופה שלטונית לנתניהו. הוא גם מזהיר מפני רוב חרדי וערבי בעתיד, מול נציגות ציונית-ליברלית בכנסת

author-image
ליברמן קורא לסער, בנט ולפיד לרוץ יחד ברשימה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

במכתב ששיגר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן הוא קורא ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יו"ר ימינה, נפתלי בנט וגדעון סער שהקים מפלגה חדשה לרוץ יחד בתור גוש ימין-מרכז, ציוני וליברלי שיחליף את נתניהו.

ליברמן מציין כי במדינת ישראל מכהנים יותר מרבע מנציגי ציבור שאינם ציונים, בהם הוא מונה את חברי הכנסת החרדים של ש"ס ויהדות התורה וחברי הערבים מהרשימה המשותפת, אשר מהווים כ 31 חברים בכנסת.

עוד מוסיף ליברמן כי על פי נתוני הלמ"ס בעוד דור וחצי המגזר החרדי והערבי יהוו את רוב האוכלוסיה. "משמעות הדבר שגם רוב נבחרי הציבור יהיו נציגי שני המגזרים על כל המשתמע מכך", כותב ליברמן.

עוד באותו נושא

העמית-סגליזציה של מערכות הבחירות

הוא מציין את שיתוף הפעולה החרדי עם הרשימה המשותפת בוועדת הכספים ואומר כי, "לכן, הקמת קואליציה ציונית ליברלית היא צורך השעה, במיוחד נוכח שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין נתניהו לנציג התנועה האיסלאמית". ליברמן טוען שגוש כזה יהיה אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו, שרבים מאזרחי ישראל לדבריו מצפים לו.

"אני מודע למחלוקות ולשוני בין המפלגות, אולם אין לי ספק שטובת מדינת ישראל ועתידם גוברים על הכל", הוא כותב לראשי המפלגות. ומציע 6 סעיפים שיהוו כר למצע משותף ומציין שהוא פתוח למו"מ לגבי תוכן הדברים וכן סידור הנציגים ברשימה.

הוא מציע לחוקק חוק לפיו מי שמוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להתמודד למשרת כנשיא ולא יוכל להרכיב ממשלה. עוד מציע ליברמן בסעיפים; הגבלת קדנציות לראשות הממשלה, כינון חוקה ובית משפט לחוקה, חקיקת חובה לשים 3 נשים לפחות בעשירייה הראשונה, נישואים אזרחיים, למודי ליב"ה- גיור על ידי רבני ערים ותחבורה ציבורית בשבת, חוק שירות צבאי לכולם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עוד הזוי רומני...
בני | 16-12-2020 9:38
עוד הזוי רומני אוקראיני,לך חזרה למולדובה,אתה מיותר ותיקח איתך את הערבי אבודרעא, ההוא שמיתעסק עים יהלומים ותלכו לנו מהעניים שני חולים בנפש ולא מועילים,
2
לראשונה יש רוב...
לראשונה | 16-12-2020 10:24
לראשונה יש רוב ציוני לממשלה לטובת הציבור במקום לטובת הקיסר והחרדים
חלומות פז...
עובד | 16-12-2020 13:19
חלומות פז לא לך, לימנים, שמציבים בפני פרצופך ופרצופהם של השמאל הרקוב,ואתה עים המזהמים ומרעילי הבארות יהיה לכם חלום בלהות עד אין סוף,
3
לך לעזאזל מולדבי...
מני | 16-12-2020 13:21
לך לעזאזל מולדבי אתה אפילו לא רוסי,אתה סתם רומני גוי,לך חזרה לרומניה,שב שם כבר יטפלו בך שם,מי צריך חזיר רומני כמוך? לך כבר מכאן,
4
ליברמן האיש והאגדה...
טל | 16-12-2020 17:45
ליברמן האיש והאגדה ( איש והאגדה בלעדיות כלום ) חוץ מדיבורים סרק ואיומים מבוטלים הינך הבטלן רגל על רגל בלעדיות כלום הגיע הזמן להיפטר ממך שלום שלום ולא להתראות !
5
ליברמן איש חכם...
אני | 17-12-2020 6:47
ליברמן איש חכם ומנוסה. רעיון מצוין!