מיקי זוהר: הליכוד תתמוך בחוק הסדרת ההתיישבות הצעירה

מיקי זוהר: הליכוד תתמוך בחוק הסדרת ההתיישבות הצעירה

מפלגת הליכוד תתמוך בהצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, כך הודיע הערב יו"ר הסיעה ח"כ מיקי זוהר. מוקדם יותר הודיעו מפלגות ש"ס יישראל ביתנו כי יתמכו בחוק

author-image
מיקי זוהר: הליכוד תתמוך בחוק הסדרת ההתיישבות
  תומר ניוברג/פלאש 90

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, הודיע הערב (שלישי) כי מפלגת הליכוד תתמוך בהצעת החוק שמטרתו היא הסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

אמירתו של זוהר נאמרה בתגובה לדבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' שכתב: "אז ש"ס וישראל ביתנו כבר הודיעו שיתמכו מחר בהצעת חוק "מרקם חיים" שתסדיר את ההתיישבות הצעירה ותנרמל את חיי המתיישבים. ורק הליכוד של נתניהו עוד מהסס". זוהר הגיב: "תירגע בצלאל יקירי, הליכוד תומך בהצעה מכל הלב".

עוד באותו נושא

אלו הישובים הנכללים בחוק הסדרת ההתיישבות הצעירה

מוקדם יותר, במהלך דיון שהוקדש במליאת הכנסת לציון יום זכויות האדם, יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, הזכיר את הפגיעה בזכויות האדם בהתיישבות הצעירה, שלא הוסדרה עד היום בשל בעיות בירוקרטיות – וקרא לשר הביטחון גנץ להביא הסדר ופתרון למתיישבים.

פינדרוס: "יש ילדה בשם רז בן חמו שנולדה תוך כדי תאונת דרכים, מאז היא מחוברת למכונת הזנה. אבל מה לעשות? היא גרה באחד מאותם ישובים שבעקבות דו"ח טליה ששון, כבר 20 שנה המדינה לא עושה שם שום דבר. התוצאה? חברת חשמל לא יכולה לחבר את המקום והיא בסכנת חיים".

עוד הוסיף: "יש לה שכן בישוב בני אדם, יהודה קורנביין, שמחובר למכונת הנשמה והוא נמצא באותו מצב. אבל מה לעשות? יש לנו ממשלה שלא יודעת להחליט, מפחדת מאותו בית המשפט העליון שאנחנו רוצים בחוק השיוויון לתת לו עוד כוח".

פינדרוס פנה לגנץ: "ביום זכויות האדם אני קורא ליו"ר המפלגה שחרטה על דגלה את זכויות האדם והוא מכהן כיום כראש הממשלה החליפי – תביא הסדר הומניטרי לאותם 25 אלף מתיישבים ב-70 ישובים שהם על קרקעות מדינה".

תמיכה רחבה להסדרת ההתיישבות הצעירה

מוקדם יותר דיווחנו כי יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, הנחה היום את יו"ר הסיעה בכנסת, מיכאל מלכיאלי, לתמוך בהצעת החוק של בצלאל סמוטריץ' המסדירה את ההתיישבות הצעירה. הצעת החוק מבקשת לתמוך בהסדרתם של עשרות ישובים צעירים ברחבי יהודה ושומרון וכוללת בין השאר טיפול בנושאים הומניטריים דוגמת סיפוק תשתיות בסיסיות של חשמל ומים.

כמו כן, ח״כ יבגני סובה הודיע לפורום ההתיישבות הצעירה כי סיעת ישראל ביתנו תצביע מחר בעד הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. לדבריו, "אני רוצה להזכיר לכולם שיו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מתגורר ביישוב נוקדים מזה כ-40 שנים ובתקופתו כשר ביטחון אישר בנייה של למעלה מ-6,000 יחידות דיור ביו"ש. הסדרת ההתיישבות חשובה למפלגת ישראל ביתנו. בניגוד לפוליטיקאים אחרים שמפזרים הבטחות שווא – אצלנו מילה היא מילה".

מוקדם יותר היום, גורם בכיר בליכוד אמר לסרוגים: "מעריך שנצביע מחר בעד חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה". כאמור, שדולת ארץ ישראל בכנסת תעלה מחר את הצעת החוק הנקראת "מרקם חיים", להסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, במטרה לקדם סיפוק של תשתיות בסיסיות דוגמת חשמל ומים לאלפי התושבים הללו.

ההחלטה לקדם את החוק באה לאחר העיכוב בהחלטת הממשלה על הסדרת ההתיישבות הצעירה, חרף העובדה כי ההצעה מוכנה ונתמכת ע״י המנהל האזרחי והייעוץ המשפטי – זאת בשל מחלוקות פוליטיות בין ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בני גנץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
למה מיקי זוהר...
סמוטריץ קיבל את מנת הצומח היומית שלו | 15-12-2020 19:21
למה מיקי זוהר מתייחס לצייצן סמוטריץ שלא עשה כלום בשנה האחרונה חוץ מהטרלות בלתי פוסקות
2
בחירות ומהר ......
בחירות עכשיו .... | 15-12-2020 21:01
בחירות ומהר ... נפטר משניהם ... זוהר וסמוטריץ... הנבלה והטריפה ... הזרזיר והעורב ... באיזה סדר שתבחרו ...