האלקטורים מצביעים כעת: ביידן בדרך לניצחון רשמי - סרוגים

האלקטורים מצביעים כעת: ביידן בדרך לניצחון רשמי

חודש וחצי אחרי הבחירות בארה"ב, חבר האלקטורים מתכנס כעת להצביע על זהות הנשיא הבא. בהנחה שכולם יצביעו לזוכה במדינה שלהם, כפי שנדרש מהם בחוק - ג'ו ביידן יקבל 306 קולות ודונלד טראמפ 232

author-image
האלקטורים מצביעים כעת: ביידן בדרך לניצחון רשמי
  המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ג'ו ביידן ואישתו ג'יל בקליבלנד שבאוהיו ערב בחירות 2020 לנשיאות (צילום: pv brothers / Shutterstock)

בדרך לבית הלבן: למרות שתוצאות הבחירות בארה"ב ידועות כבר חודש וחצי, הערב (שני) מתכנס חבר האלקטורים כדי להצביע על זהות הנשיא הבא של המדינה – ובכך למעשה לאשר באופן סופי את זכייתו של ג'ו ביידן. בדרך כלל הצבעת האלקטורים היא סמלית בלבד – אך השנה היא זוכה לתשומת לב נרחבת, לאור הטענות של הנשיא דונלד טראמפ לזיופים וסירובו להכיר בתוצאות הבחירות.

עד כה הצביעו 286 מתוך 538 האלקטורים, כאשר ביידן מוביל עם 166 קולות לעומת 120 לטראמפ. בהנחה ולא יהיו הפתעות בלתי צפויות – כפי שקרה ב-2016 כאשר 2 אלקטורים סירבו להצביע לטראמפ ו-5 סירבו להצביע לקלינטון כפי שנדרשו לעשות בחוק – ביידן צפוי לקבל 306 קולות וטראמפ יקבל 232.

עוד באותו נושא

אחרי ההפסד: טראמפ יוכל להתמודד שוב לנשיאות?


9

למרות כל המאמצים של הרפובליקנים, כל 79 האלקטורים של אריזונה, ג'ורג'יה, נוואדה, ויסקונסין, מישיגן ופנסילבניה – ששת מדינות המפתח שהכריעו את הבחירות – הצביעו לביידן ולא לטראמפ כפי שעשו בבחירות הקודמות. בעקבות ההצבעה של כל המדינות, ביידן הודיע כי ישא הלילה הצהרה לאומה בשעה 3 לפנות בוקר (לפי שעון ישראל, 20:00 לפי שעון מקומי).

ההצבעה צפויה להסתיים בסביבות השעה 2 לפנות בוקר (לפי שעון ישראל) – ואז כל הקולות יישלחו לאישור הקונגרס האמריקני בוושינגטון. מושב הפתיחה המשותף של הסנאט ובית הנבחרים יתקיים ב-6 בינואר, ובו חברי הקונגרס יספרו את הקולות ויאשרו סופית את התוצאות. בדיוק שבועיים לאחר מכן, ב-20 בינואר, יתקיים טקס ההשבעה של ביידן כנשיא החדש ושל קמאלה האריס כסגנית הנשיא החדשה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
איפה כל הדבילים...
נו ועכשיו?? | 14-12-2020 21:29
איפה כל הדבילים כמו גדי טאוב, גיא בכור, ינון מגל ואברי גלעד שהודיעו כי טראמפ ניצח?? איזה חבורה שח הזויים מנותקים מהמציאות ולא לגמרי אפויים
חכה חכה...
אני | 14-12-2020 22:06
חכה חכה אל תנבח כשהוא יכנס לבית הלבן תתחיל לקשקש בזנב. עכשיו הנשיא הוא טראמפ
אתה לא...
יוני | 14-12-2020 21:46
אתה לא מעודכן יחביבי
2
אתה לא מעודכן....
יוני | 14-12-2020 21:45
אתה לא מעודכן. כעת הודיעו מפנסילבניה, מישיגן, ג'ורג'יה ונבאדה שהם מעבירים את האלקטורים לטראמפ!!!!
3
לא ייאמן!!!! אריזונה הצטרפה...
משה | 15-12-2020 0:04
לא ייאמן!!!! אריזונה הצטרפה לפנסילבניה, ג'ורג'יה ונבאדה שמצביעות לטובת הנשיא טראמפ!!!!!
, אתה...
טראמפיסט מושבע | 15-12-2020 7:00
, אתה אמיתי או שיש לך חוש הומור משונה ? זהות הנשיא נקבעת על פי תוצאת הבחירות. לא על פי משאלות הלב ולא על פי הזיות של נשיא מטורלל ועדת חסידיו השוטים.
4
איזה תגובות הזויות...
עד כמה ניתן להיות מטומטם ? | 15-12-2020 6:19
איזה תגובות הזויות יש כאן. מרגע שנספרו כל קולות הבוחרים ברור שטראמפ הפסיד וביידן ניצח. נקודה. העובדה שהנשיא המטורלל ביותר בתולדות ארהב טוען לזיופים ושהוא ניצח אינה משנה מאומה. או שטראמפ שקרן פתולוגי או שהוא חי בעולם דמיוני. בכל אחד מן המקרים - הוא סכנה לעולם וטוב שילך הבייתה. היום נקבע רשמית שביידן הוא הנשיא הבא של אמריקה.
, טראמפ היה...
בכל זאת, המאמינים בנצחון טראמפ - מטומטמים. | 15-12-2020 17:02
, טראמפ היה ידידותי לישראל. עדיין לא אומר שהוא לא מטורלל. אשר להבאת שלום - אכן הוא סייע להבאת שלום, אף כי מדובר במדינות שלא היו עימנו ממש במלחמה ואין להן גבול משותף איתנו. היו לנו הסכמי שלום יותר משמעותיים מההסכמים האחרונים, שלא ממש חייבו אומץ וחזון. עם זאת, תמיד עדיף שלום על יחסים לא רשמיים. אז תודה לטראמפ על תרומתו - אבל היא לא גורעת ממידת הטירלול והנבערות שלו.
טראמפ הוכיח...
שי | 15-12-2020 8:27
טראמפ הוכיח את עצמו כנשיא הטוב ביותר לישראל. הוכיח את עצמו כמנהיג הגדול שמביא שלום במזרח התיכון. השמאל וביידן הם בדיוק ההיפך. ואתה? אתה סתם טיפש שמאלן מצוי שלא חי במציאות