השר הנגבי: גנץ מסכל את ההסדרה של ההתיישבות הצעירה ביו"ש

השר הנגבי: גנץ מסכל את ההסדרה של ההתיישבות הצעירה ביו"ש

לאחר שגנץ ושרים מכחול לבן אמרו כי הם תומכים בהסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש, השר צחי הנגבי אומר היום: "גנץ מסכל את החלטת ראש הממשלה לפתור את מצוקת ההתיישבות הצעירה"

הנגבי: גנץ מסכל את ההסדרה של הישובים ביו"ש
  צילום: תומר נויברג פלאש 90

לאחר שאמר כי יתמוך בהצעה להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש, שר הביטחון גנץ הטיל וטו נגד ההצעה שהייתה אמורה לעלות השבוע בישיבת הממשלה.

השר צחי הנגבי שניסח את ההצעה עם השר מיכאל ביטון הודיע היום (ראשון) כי :"שר הביטחון בני גנץ מסכל את החלטת ראש הממשלה לפתור את מצוקת ההתיישבות הצעירה".

עוד באותו נושא

ההתיישבות הצעירה לגנץ ונתניהו: הבטחתם – תקיימו

עוד הוסיף הנגבי: "לאחר שהשר מיכאל ביטון ואנוכי הגענו להסכמות בדבר נוסח הצעת ההחלטה שהייתה אמורה לעלות השבוע בממשלה, שר הביטחון הטיל עליה וטו. מדובר בסיכום על דעת אנשי המקצוע במשרד הביטחון ובמשרד ההתיישבות, שנועד לאפשר תנאי חיים בסיסיים בישובים שממשלות ישראל לדורותיהן הקימו לפני שנים רבות ביהודה ושומרון. אינני מתכוון לוותר, ואפעל לכך שהכנסת הנוכחית או הבאה תאשר בחוק את הצעת ההחלטה המוסכמת. גם בכנסת הנוכחית יש לפחות 61 חברים, מהקואליציה ומן האופוזיציה, שאינם מוכנים להשלים עם העוול שנגרם לאלפי המשפחות של המתיישבים החלוצים, ששומרים על אחיזתנו במולדת".

כזכור, השר הנגבי הכריז לפני כשבועיים כי רה"מ נתניהו הנחה אותו להגיע להסכמות עם השר מיכאל ביטון, השר במשרד הביטחון, על הסדרת מרקם החיים בהתיישבות הצעירה הכוללים בעיקר סיפוק תשתיות בסיסיות של חשמל ומים לעשרות אלפי תושבים הגרים ביו"ש. סוכם כי הצעת המחליטים תגיע לממשלה כהצעה מוסכמת של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי.

לאחר הכרזתו של הנגבי, השרים נועדו במשרד הביטחון, סיכמו את עקרונות הצעת המחליטים, והסמיכו צוות בין משרדי בהשתתפות נציגים ממשרד הביטחון, משרד ההתיישבות והמנהל האזרחי לנסח את ההחלטה. הצוות קיים מפגשי עבודה והגיע להסכמות לגבי רשימת 46 הישובים שתופיע בהחלטה, אך כאמור גנץ הטיל נגד ההצעה וטו.

החלטת הממשלה נועדה לתקן עוול של אלפי אנשים בהתיישבות הצעירה, זאת לאחר שבעקבות אימוץ דו"ח טליה ששון (דו"ח המאחזים) הוחלט כי הישובים שנבנו בעידוד גופי ההתיישבות של המדינה, אינם רשאים לקבל תשתיות בסיסיות של חשמל, מים ומרכיבי ביטחון. מדובר במציאות של משפחות רבות המתקשות לחמם את ילדיהם בחורף, וכן ישובים רבים שאינם מקבלים מרכיבי ביטחון לשמירה על התושבים.

לפני כשבועיים בעצרת תמיכה של הפורום להתיישבות צעירה, אמרה השרה עומר ינקלביץ' כי: "גנץ תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה, ומפלגת כחול לבן היא מפלגת מרכז". בעקבות אמירה זאת, ינקלביץ' ספגה ביקורת קשה מהצד השמאלי של המפלגה.

בנוסף, לאחר דבירה של ינקלביץ' אמר גנץ בישיבת סיעה: ״אני תומך בבקעת הירדן, בהישארות בגושים ללא חזרה לקוי 67", והוסיף כי "משרד הביטחון עובד בהסדרה של כל המאחזים שיושבים בשטחים חוקיים בדיוק לפי התקנות והחוקים".

אך נראה שבעקבות הביקורת הקשה שחטף מהצד השמאלי של מפלגתו, גנץ חטף רגליים קרות רגע לפני אישור המהלך.

גורם במשרד הביטחון אמר לסרוגים כי: שר הביטחון קיים דיון בנושא המאחזים, יכולת ההסדרה ויכולת האכיפה, בהתאם למציאות בשטח. גנץ הנחה את גורמי המשרד ובראשם את המנהל האזרחי להביא הצעת החלטה לחיזוק ותגבור משאבים לפעילות המנהל האזרחי לטובת הסדרה של יישובים יהודים וחיבורם לתשתיות וכן לטובת הסדרת התיישבות פלסטינית. שר הביטחון הנחה לבצע הבחינה תוך ביצוע תיעדוף בהתאם לצרכים הומניטאריים והיתכנות משפטית. בדיון הועלתה הסוגייה התקציבית, ושר הביטחון הנחה לפנות לגורמי האוצר במטרה לקבל את המשאבים הנדרשים לחיזוק המנהל האזרחי ויכולותיו".

בין השורות ניתן להבין כי גנץ טוען שההצעה שגיבשו השרים הנגבי וביטון היא לא מחוברת למציאות – לא משפטית, לא תקציבית, לא ביטחונית, לא מדינית. אך לפי טענת אנשי ההתיישבות שפועלים מאחוריי הקלעים לדחיפת ההצעה, גנץ מיתמם ומנסה להתחמק.

אליהו עטיה, מנהל הפורום להתיישבות צעירה שעומדים מאחורי הקלעים של המלך להסדרת הישובים אומר: "יש הצעה מוכנה ומאושרת על ידי המנהל האזרחי והיועמ"שים עד השורה האחרונה. בדיוק כפי ששר הביטחון הנחה מראש את השר ביטון לקדם. גנץ מיתמם ומתחמק. חיינו וחיי ילדינו לא צריכים ליפול קורבן למאבקי הכוח הפוליטיים בממשלה. השר גנץ יכול להביא היום לידי סיום סאגה של 20 שנה. שיגלה מנהיגות ואחריות".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מצאו במי לתלות...
הנגביבי | 13-12-2020 10:44
מצאו במי לתלות את הרשלנות של עצמם.
מי,הנגבי ? זה שערק מהליכוד לכנופיית קדימה ?
זאב ז'בוטינסקי | 13-12-2020 12:16
הוא מעז לדבר ?
2
הנגבי מה אתה...
איציק הדייג | 13-12-2020 10:46
הנגבי מה אתה קופץ אין בכלל ממשלה שמתפקדת אתם מנסים להעביר רק מה שמתאים למושחת שלך קודם כל תמלאו את ההסכם, הליכוד של ביבי הוא לא רלוונטי הוא חבורה של ביביסטים ירודים חנפנים ודואגים למלך המושחת סער יהפוך אותכם על הראש יחד עם אייזנקוט
3
כמה שקרים אפשר...
א.צ | 13-12-2020 10:52
כמה שקרים אפשר להאכיל אותנו נמאס מהשסע הפילוג בעם כולם שונאים את כולם. המערך התפרק וכיום נתניהו מישם את מדיניות השמאל
4
רמאי ! איפה...
בם פורת הבנימיני | 13-12-2020 15:26
רמאי ! איפה הייתם עד עכשיו
5
תראו מי מדבר...
יוסף | 14-12-2020 4:39
תראו מי מדבר החרטא