חיסון קורונה - כן או לא? הרב שלמה אבינר
בעקבות הגעת החיסונים הראשונים לישראל, הרב שלמה אבינר מתייחס בסדרה של שאלות ליחס ההלכה לחיסון, האם חובה להתחסן ומה עושים עם זה שיש בכך סיכון?

איפה כתוב בתורה שיש להתחסן? יש פסוק כזה?
כן. רפא ירפא, מכאן שניתנה רשות לרופא לרפא. ובשולחן ערוך, יש תוספת ביאור: מצוה וחובה. קל וחומר שחובה על האדם לרפא את עצמו.
אבל לא מדובר כאן במחלה, אלא במניעת חולי?
זה אותו עיקרון .כשם שמצווה לרפא מחלה, כך מצוה למנוע מחלה. ויש מצבים שגם זה נכלל בפיקוח נפש דוחה שבת. הנה הרמב"ם בהלכות דעות פרק ד, כותב שמדרכי עבודת ד' לשמור על בריאות, כלומר זה שייך למצות הליכה בדרכי ד', המבוארת בפרק א. כל פרק ד שייך לרפואה מונעת.
אבל יש אומרים שחיסונים הם מסוכנים?
יש אומרים ויש אומרים. אנחנו לא רופאים, וכאשר יש מחלוקת בין רופאים, נפסק בשולחן ערוך הלכות יום הכיפורים, שהולכים אחרי הרוב, אחרי רבים להטות (שו"ע או"ח תריח).
אבל כל הרופאים מודים שיש סיכון מסוים בכל חיסון?
נכון. יש סיכון מסוים בהרבה מאוד טיפולים רפואיים. וכי בגלל זה, נשב בחיבוק ידיים? הרמב"ן בספר תורת האדם שער הסכנה, מסביר, שבגלל זה, היה הכרח להיתר מפורש בתורה של טיפול רפואי, בגלל שאיננו יודעים עד תום ,את התוצאות הקרובות או הרחוקות של הטיפול. וכיון שהתורה התירה, לכן אם קורה דבר רע, הרופא משוחרר מאחריות פלילית. אך, מדגיש הרמב"ן, זה בתנאי שהוא הולך על פי הרפואה המקובלת בדורו, הוא מה שאמרנו, שיש ללכת על פי הזרם המרכזי ברפואה של רוב הרופאים.
אבל שם מדובר במחלה קיימת, אבל כאן אין חולה לפנינו, השאלה היא האם מותר לאדם להיכנס לסיכון מסויים כדי למנוע מעצמו מחלה חמורה?
כן. כך מבואר בתפארת ישראל על משנה יומא, שהרי אדם מצווה להציל חבירו ועבור זה להיכנס לסיכון מסויים. וקל וחומר לגבי עצמו, מותר לו להיכנס לסכנה מועטת כדי למנוע סכנה גדולה, וזה ענין החיסונים (תפא"י יומא פ"א ג). אגב, הוא כותב במקום אחר, בפירושו על פרקי אבות פרק ג, לגבי חביב אדם שנברא בצלם, שהגוי שהמציא את החיסון נגד אבעבועות, הוא מחסידי אומות העולם.
נבוא עתה לחיסון נגד קורונה. יש טוענים שלא נבדק היטב, אם אינו מזיק?
כאמור, איננו רופאים, אבל לפי דיווחי הרופאים, נעשו ניסויים רבים בבני אדם, ולא מצאו תופעת לוואי חמורה. עד כה, חוסנו כמיליון אנשים בעולם, ובחיסון עליו מדובר במדינת ישראל, כלומר פייזר ומודרנה, חוסנו עד כה 70 אלף אנשים. יתר על כן, זה נכון שחיסון הקורונה הוא חדש, אבל שיטות החיסון באופן כללי נדבקו במשך עשרות שנים, והם הצילו מאות מיליונים.
מה הכוונה של שיטות חיסון? האם יש כמה שיטות?
כן. א. החדרת נגיף קורונה מוחלש, שאינו מהווה סכנה, אך גורם לייצור נוגדנים. ב. החדרת נגיף קורונה, מסוג שתוקף בעלי חיים ולא אדם, וגם הוא עם שינוי גנטי, המונע התרבותו. ג. השיטה שהתקבלה בארץ, הנקראת mRNA/ מחדירים לגוף מולקולה של mRNA הדומה ל-DNA, ואז היא חודרת לתאים, וכאשר היא שם, היא נותנת פקודה ליצור מעטפות בדמוי מעטפת קורונה. התא אכן חושב שזה קורונה, ומייצר נוגדנים נגדו.
ממש סיפור של ריגול כפול. אך לגביו, יש אמרו שלכן הוא משנה את ה-DNA.
זו הפחדת הבל הנובעת מדיסאינפורמציה.
יש גם טוענים שיחד עם החיסון מחדירים שבבים המיועדים למעקב אלקטרוני.
הבל הבלים.
ויש אומרים שהכל קונספירציה של מדינות ובראשם ביל גייטס.
חבל על הזמן להתייחס.
ובסיכום?
ת: ד' ישלח רפואה שלמה לעמו ישראל ולכל המין האנושי.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו