אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

גם לפרסום שלילי יש השלכות | ביקורת טלוויזיה

אם פעם היה מקובל להגיד שסערה תקשורתית = רייטינג = כסף, אירועי "האח הגדול" אמש אולי מהווים קו פרשת מים ביחסי הכוחות של השלושה. וגם, איך הקורונה עוזרת לעונה החדשה של "מאסטר השף"

גם לפרסום שלילי יש השלכות | ביקורת טלוויזיה
  (צילום: אולייבר פיטוסי/פלאש 90)

אוכל, קורונה ודייר אלים אחד: הערב המכונן של הטלוויזיה דווקא התרחש אתמול.

האח הגדול מצא את עצמו ב-48 השעות האחרונות באחד התרחישים שמהם חוששת כל תוכנית ריאליטי. "טמבור", "ביטוח ישיר" ו- "שטראוס" איימו בהשהיית הפרסום שלהם בערוץ 13. זאת בשל מעורבותו של הדייר אלימלך קשתי בתקרית אלימה כנגד מבוגר ביחד עם אחיו לפני כשנה.

עוד באותו נושא

אחרי הסערה: אלימלך קשתי הוצא מבית האח הגדול

הסיפור, שהתפשט מהר מאוד כאש בשדה קוצים ברשתות ובתקשורת, הוביל, בסופו של דבר, לעזיבתו של קשתי מהבית לאחר שהות של בקושי 4 ימים.

יש מי שרואה בהחלטה של "רשת 13" אמירה ברורה וערכית נגד אלימות. אולם, כדאי לזכור ולהזכיר: רשת 13 ידעה על הסיפור עוד בטרם אפשרה את כניסתו של קשתי, והיא אף הייתה ערוכה לאפשרות שהסיפור יעורר רעש.

בפועל, היא לא חשבה שתיאלץ להפנים את הביטוי "חרב פיפיות" כ"כ מהר ולא האמינה שהמתקפה תבוא מחזיתם של המפרסמים. טוקבקים זועמים ומחאות רשת הן דבר מבורך שמייצר מנגינה נעימה של טראפיק ורייטינג. אולם, ברגע שזה נוגע לכסף, ועוד עבור גוף שממילא מצוי בקשיים פיננסיים, המנגינה הופכת מהר מאוד לאזעקת אמת שמובילה לתגובה חריפה וחד משמעית.

קביעת מזוזה בכניסה לבית האח הגדול (צילום: איציק אוחנה / הרבנית של האינסטגרם)

נכון, יש בכל האירוע הזה מנה גדולה של ציניות מצד כל מי שמעורב בה. הצופים יכולים לבחור לא לצפות ומנגד גם החברות המפרסמות אחראיות במידה רבה לכיבוש התודעה של הצופים ולשיווק של מוצרים שחלקם מזהמים את הסביבה ופוגעים בבריאותם של הצופים. יחד עם זאת, עם הכוח מגיעה גם האחריות. ונראה שהמגמה בשנה האחרונה של החברות הגדולות היא לנקוט בצעדים של אחריות תאגידית מוסרית במקרים בהם זה נדרש.

עוד באותו נושא

אלה המתמודדים בעונה החדשה של האח הגדול


14

אם עד היום המשוואה של קברניטי הטלוויזיה הייתה שסערה = רייטינג = כסף. הרי שהחל מאמש נוצר קו פרשת מים ביחסי הכוחות של השלושה. אם הקו הזה ימשיך בכל פעם שיהיה בו צורך, הרווח יהיה בעיקר של הצופים שיזכו בתוכן יותר נקי ואולי גם קצת יותר ערכי.

פסיפס נעים לצפייה של החברה הישראלית

מעבר לקווים, בקשת 12 השיקו את העונה התשיעית של "מאסטר שף". התוכנית שכבר עשור נמצאת על המסך, הציגה את הטוב והמוכר ולמעט כמה שינויים קוסמטיים במבחן הכניסה, נראה שעדיין כוחה במותנה. היא צולמה בחודשים האחרונים בעיצומו של משבר הקורונה ואולי דווקא בזכות המשבר הזה היא מצליחה לבטא סנטימנט חדש וייחודי שכן תחום האוכל ניזוק מאוד מהמשבר הנוכחי. יעידו על כך חבר השופטים שהתמודדו עם סגירת המסעדות שלהם, ומנגד גם חלק מהמתמודדים שחוו את השבר הזה בגזרות השונות שלהם, כפי שהעיד הפרק מאמש.

גם הליהוק, כמו בכל עונה, מציג פסיפס נעים לצפייה של החברה הישראלית שמצליח לבטא את תחום האוכל מהצד של האיש הפשוט\ ומנגד לתת ביטוי ודגש ליכולותיו המקצועיות..

שופטי "מאסטר שף" (צילום מסך: קשת 12)

השילוב הזה בניכוי האינטריגות והתככנות שמאפיינת את עולם הריאליטי, יוצרות את האפקט ההפוך והחיובי עבור מאסטר שף, ומוסיפות לה נקודות זכות בכך שהופכות אותה לדבר הכי ראוי ומהנה לצפייה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נראה לי כלבה...
ברוך מגניזו | 11-12-2020 23:42
נראה לי כלבה מוטה לגמרי. הרי זו היתה אחת ההשקות הגרועות של קשת, הפסידה ברייטינג בפרק השקה! זה לא קורה בקשת כאלה דברים