השר יזהר שי: ההגבלות לא על דעת קבינט הקורונה - סרוגים

השר יזהר שי: ההגבלות לא על דעת קבינט הקורונה

במהלך ישיבת הממשלה אמר השר יזהר שי כי הוא מתנגד להגבלות המוצעות לחג החנוכה. השר מנמק ואומר: ההגבלות לא על דעת הקבינט, לא סביר לאשר אותם מיום ליום, אסור לסגור את המסחר

author-image
השר יזהר שי: ההגבלות לא על דעת קבינט הקורונה
  צילום: סרוגים

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי בישיבת הממשלה הבוקר מתנגד למגבלות שמוצעות במהלך חג החנוכה. "בשורה התחתונה: אני מתנגד למגבלות חנוכה הרוחביות, מתנגד למגבלות המסחר המוצעות. מציע להוריד מהפרק את שתי ההצעות האלו", אומר השר.

עוד באותו נושא

נתניהו: "ההגבלות לא ייכנסו לתוקף היום" | כל הפרטים

עוד הוסיף השר ואמר: ההצעה שהובאה הבוקר בפני הממשלה היא לא על דעת קבינט הקורונה, שהחליט ביום שני החלטות אחרות. בנוסף, בניגוד ללקחים שכבר הופקו בעבר, מוצעות פה מגבלות חמורות מהיום להיום, זה לא סביר בכל קנה מידה וגם לא מתבקש מחומרת המצב. גם אם כל ההצעות מקובלות על כולנו, והן לא, צריך לאפשר לציבור להתארגן במשך מספר ימים.

השר יזהר שי התייחס לדוגמא שהביא נתניהו מההגבלות שהוטלו על חגי הנוצרים בגרמניה. "רה"מ הביא הבוקר בצדק רב את גרמניה כדוגמא למגבלות קשות: חשוב לציין שבגרמניה החליטו על הקלות מיוחדות לכבוד החגים הנוצריים, בתקופת החגים הם יקלו את המגבלות הקיימות מתחילת החודש ויאפשרו 10 אנשים בבתים לכבוד החג, הם גם מחריגים ילדים מתחת לגיל 14 והם לא נכללים בספירה. כלומר, ממשלת גרמניה קבעה כללים מאוד מדוייקים וזהירים, אבל תוך התחשבות בצרכים המיוחדים של הציבור שם. כמו כן, בתי הספר והחנויות פתוחות (כן נסגרו שווקי החגים המיוחדים). אז הציבור שם מבין את ההיגיון ומוכן לקבל הוראות שמתחשבות בו ושתוקשרו לו מספיק זמן מראש".

השר יזהר שי הציעה בישיבת הממשלה הצעה אחרת הכוללת: ארבעה חודשים של הוראות מדוייקות, חכמות, דיפרנציאליות ובעיקר בעלות היגיון שהציבור יכול להבין וגם לקבל אותן.

הצעתו המלאה של השר כוללת: "סגר לילה הדוק ביישובים כתומים ואדומים. מגבלות מעבר בין היישובים האלה לבין שאר היישובים בארץ.

אכיפה: הגברת האכיפה בצורה משמעותית. מי שנתפס בעבירה חמורה (הפרת בידוד, כינוס גדול ולא חוקי, עבירה חמורה על תו סגול וכו'), צריך להיענש בחומרה למען יראו וייראו.

מסחר: לאפשר פתיחה של המחסר ואירועי חנוכה מעבר ל- 10 אנשים בחלל סגור ו 20 אנשים בחלל פתוח".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו