חשש למשבר מדיני: איחוד האמירויות לא תוגדר כמדינה אדומה - סרוגים

חשש למשבר מדיני: איחוד האמירויות לא תוגדר כמדינה אדומה

בלחץ משרד החוץ ומחשש למשבר מדיני, הוכרע כי איחוד האמירויות הערביות לא תוגדר כמדינה אדומה. שר החוץ ושר הבריאות סיכמו כי לא תתקבל החלטה בנוגע לאמירויות ללא אישור משרד החוץ

author-image
חשש למשבר מדיני: איחוד האמירויות לא תוגדר כמדינה אדומה
  אילוסטרציה (שאטרסטוק)

בעקבות הסכנה למשבר מדיני והתערבות משרד החוץ, הוכרע כי איחוד האמירויות הערביות לא תוגדר כמדינה אדומה. שר החוץ ושר הבריאות סוכם כי המדינה הערבית תישאר ירוקה, וכי לא תתקבל כל החלטה בעניינה ללא אישור משרד החוץ.

משרד החוץ אישר כי התערב בעניין קבלת ההחלטה לגבי הפיכת איחוד האמירויות לאדומה, וכן הובהר כי המשרד פועל בתיאום ושיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות בנושא וכי האחריות הינה בסמכות משרד הבריאות.

עוד באותו נושא

נתניהו: אהיה הראשון להתחסן במדינת ישראל

מוקדם יותר, ‏שר החוץ ‎גבי אשכנזי שוחח עם השר ‎יולי אדלשטיין בכדי להבהיר שהחלטות כאלה עם מדינות המפרץ לא יקרו ללא תיאום עם משרד החוץ בשל הרגישות המדינית.

ח״כ איילת שקד הגיבה: "מאות ישראלים חוזרים עם קורונה מאיחוד האמירויות. הממשלה חייבת להחיל חובת בדיקה מהירה בשדה התעופה עם הנחיתה. מדובר בהפקרה בריאותית של האזרחים ושל הכלכלה הישראלית. למרות האופוריה שרה״מ מנסה לשדר, הקורונה עוד כאן ועלינו להתנהג בהתאם".

מוקדם יותר, מטוס ובו משלוח ראשון של מנות חיסון לקורונה תוצרת חברת פייזר נחת הבוקר בנתב"ג. המשלוח מכיל אלפי מנות חיסון בודדות, אשר ישונעו במהירות ברחבי הארץ על מנת להתחיל בחיסון האוכלוסייה. במהלך טקס קבלתן, ראש הממשלה נתניהו הצהיר כי בכדי להוות דוגמא, הוא יהיה הראשון שיקבל מנת חיסון של חברת פייזר.

נתניהו אמר: "אני מכהן לא מעט שנים כראש ממשלת ישראל, וזהו אחד הרגעים המרגשים ביותר שעבדתי עליו קשה מאוד, חודשים ארוכים, עם שר הבריאות ואנשי משרדו, כדי להביא מזור ופתרון למגפת הקורונה. הנה כאן אתם רואים את המלגזה מורידה את החיסונים הראשונים, נביא לכאן מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה???? שוב שיקולים...
ממשלת רשע וזדון | 09-12-2020 14:35
מה???? שוב שיקולים פוליטיים במלחמה בקורונה? לא מספיק מעל 2000 מתים שנפגעו בגלל יבוא המחלה בטיסות מברוקלין ? עכשיו צריך להפיץ את המחלה גם עי ידי החוזרים מדובאי בה מתשוללת המגיפה ללא שליטה?