עכשיו זה רשמי: גדעון סער התפטר מהכנסת - סרוגים

עכשיו זה רשמי: גדעון סער התפטר מהכנסת

לאחר הודעתו אתמול, הניח הבוקר ח"כ גדעון סער את מכתב ההתפטרות שלו מהכנסת, במקום ייכנס ניסים ואטורי. ברקע הערכה כי חברי "דרך ארץ" יודיעו היום על תמיכה בסער

עכשיו זה רשמי: גדעון סער התפטר מהכנסת
  דוברות: גדעון סער

בבוקר אחרי ההודעה על פרישה מהליכוד והקמת מפלגה חדשה, ח"כ גדעון סער הגיש באופן רשמי את התפטרותו מהכנסת לידי יו״ר הכנסת ח״כ יריב לוין.

הגשת מכתב ההתפטרות

התפטרותו תיכנס לתוקף תוך 48 שעות, אז ייכנס מטעם הליכוד לכנסת ניסים ואטורי, תושב רמת הגולן ונציג משבצת המועצות האזוריות (מקום 40 ברשימה)

בעבר ואטורי הוצב מספר פעמים ברשימת הליכוד, אך מעולם לא נכנס לכנסת: בבחירות לכנסת העשרים ואחת התמודד וזכה במשבצת המועצות האזוריות, שהוצבה במקום ה-37. לאחר שהכנסת העשרים ואחת התפזרה, הוחלט בליכוד להשתלב עם מפלגת כולנו, ולכן מקומו הועבר למקום ה-40, גם בבחירות לכנסת ה-22 והכנסת ה-23 מוקם במקום ה-40. מפלגת הליכוד זכתה בשלוש מערכות אלו ב־32–36 מנדטים, וכך לא נכנס ואטורי לכנסת.

"הליכוד הפכה לתנועה של חנופה"

אתמול (שלישי) גדעון סער פתח את נאומו במתקפה על הליכוד: "הממשלה הזאת ביזתה את עצמה ואת העם. ההרכב הנוכחי לא יוכל לעשות את השינוי הנדרש. לפני שנה ניסיתי לשנות והתמודדתי על ראשות הליכוד והפסדתי לראש הממשלה נתניהו".

סער הודיע כי הוא החליט להקים מפלגה חדשה בשם "התקווה החדשה" שתתמודד מול נתניהו: "אני לוקח בחשבון גם את האפשרות שלא ייערכו בחירות בסוף. אולי ההחלטה שלי תהווה תמריץ לבטל את הבחירות, אבל קיבלתי החלטה ואני הולך איתה קדימה".

"בשנה האחרונה הבנתי יותר מתמיד שהליכוד שינה את פניו והתרחק מאוד מדרכו הממלכתית. הליכוד הפכה לתנועה של חנופה וכלי שרת למשפטו של ראש הממשלה. יש תופעות בזויות, ואיני יכול לתמוך ולהיות חבר הליכוד בראשותו. ואני אומר זאת בצער, כמי שתמך בו בעבר. ישראל זקוקה ליציבות ואחדות ונתניהו לא מסוגל לכך. בגין אמר ששלטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה. הוא רע מעיקרו".

עוד באותו נושא

גדעון סער עוקץ את ימינה: "אני מבין שאתם במצוקה"


11

האוזר והנדל בדרך

הבוקר פרסמנו בסרוגים כי חברי מפלגת 'דרך ארץ' יועז הנדל וצבי האוזר יודיעו רשמית על הצטרפות לסער. בפתח ישיבת החוץ והביטחון של הכנסת שעסקה בהסדרת ההתיישבות הצעירה אמר האוזר: "לפני הדיון החשוב הזה, אני רוצה לאחל לך אדוני יו"ר ועדת המשנה, מזל טוב. את גדעון סער אני מכיר רק 37 שנים, ואני יכול להעיד שבכל הנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון אין עוד חבר בועדה שבקיא באתגרים ההתיישבותיים כמוך. מזל טוב פה מכולנו. תרשה לי להוסיף גם כחבר. הצלחה גדולה בהמשך הדרך. יש לי יותר מתחושה כי דרכנו יצטלבו בהמשך."

הנדל והאוזר (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90)

בפריימריז הקודמים בליכוד, תמכו בסער חברי הכנסת יואב קיש, מיכל שיר ושרן השכל. מכל השלושה בשלב זה צפוייה רק שיר להצטרף לסער, אך בשלב זה היא טרם מסרה הודעה, וגם שרן השכל לא הודיעה על פרישה מהליכוד, כך שגם היא נשארת.

סגן שר הבריאות, יואב קיש צייץ הבוקר את סמל הליכוד עם הכיתוב "רק הליכוד יכול" כהודעה על כך שהוא נשאר בליכוד ולא מצטרף להרפתקה של סער.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לח'כ א. ש. שירק על עניבת סער המתפגר
טפו על סער | 09-12-2020 12:32
כל הכבוד לח''כ א. ש. שירק על עניבת סער המתפגר חחחחחחחחחחחחח
2
ברוך שפטרנו ולא...
זועבי | 09-12-2020 14:29
ברוך שפטרנו ולא להיתראות,מהשיא של הטינופת רק יורדים,לפי מקורות הוא החליט לצרף לרשימה לכנסת את בן הזוג של ביתו הערבי לדאוג לו לפרנסה,עוד מעט יהיה לו ממנו אחמדון,
3
נו אז סער...
בויבוי | 10-12-2020 10:06
נו אז סער עזב אז מה קרה גם בגין עזב גם רבין עזב גם שרון עזב מה אנו למדים שלכול אדם יש מחליף חוץ מביבי