אלפים יגיעו בחנוכה לארמונות החשמונאים ביריחו - סרוגים

אלפים יגיעו בחנוכה לארמונות החשמונאים ביריחו

המועצה האזורית בנימין מקדמת מגוון סיורים ופעילות רשת לחיבור עם ישראל לאתר המורשת ליד ירחו. "כאן החשמונאים התהלכו ואנו ממשיכים אותם"

אלפים יגיעו בחנוכה לארמונות החשמונאים ביריחו
  צילום: תיירות בנימין

עד כה נרשמו כ-2,000 בני אדם לסיורים מאורגנים בארמונות החשמונאים. במסגרת ההגבלות הסיורים ייערכו בקבוצות של 20 איש ובהרשמה מראש. באתר המורשת ליד יריחו עומדים שרידים מפוארים מימי מלכות חשמונאי וכן שרידים של ממש מבנייניו של הורדוס.

כחלק מביסוס התפיסה היהודית במקום מקדמת המועצה האזורית בנימין את פרויקט הסיורים ולאורך השנה משקיעה שם בתחומים נוספים. הסיורים שמוביל אגף התיירות במועצה יתפרסו לאורך שלושה ימים וייערכו בכפוף לנהלי משרד הבריאות ויחד עם כוחות הביטחון ויערכו על ידי מדריכים מקצועיים של בית ספר שדה עפרה.

צילום: תיירות בנימין

גם מאות אלפי תלמידי החמ"ד בישראל יקבלו חומרים מונגשים בחג המכילים סרטונים ושיעורים מהנים על ההיסטוריה של העם היהודי במקום. במשרד החינוך צירפו את ארמונות החשמונאים לאתר הלימוד "חנוכיית המורשת של חמ"ד" וכך תלמידים רבים יזכו לחומר איכותי וערכי לצפייה מהבית בימי חנוכה.

ארגון שומרים על הנצח שותף גם הוא בפעילות לאורך השנה בשימור אתר המורשת ובסביבה כולה.

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ אומר כי: "החשמונאים חידשו ממש כאן את ממלכת חשמונאי ואנחנו משתדלים ללכת בדרכיהם. יש לנו חובה להנגיש את הארמונות המפוארים שהם השאירו ולפתח את המקום ולבסס אותו כאתר מורשת מרכזי הראוי לשמו כדי שיוכלו להגיע לכאן מאות אלפי מבקרים ולהתחבר למורשת ולדרכם של הדורות הקודמים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו