יו"ר הכנסת: "לא נאפשר שתאריך הבחירות יקבע בצעד חד צדדי"

יו"ר הכנסת: "לא נאפשר שתאריך הבחירות יקבע בצעד חד צדדי"

בשל חילוקי הדעות בין הליכוד לכחול לבן על קביעת מוקד הבחירות לכנסת ה-24, יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע כי "לא יאפשר מצב בו תאריך הבחירות ייקבע באופן חד צדדי"

"חסר תקדים"- יו"ר הכנסת חושש ממחטף בועדה
  יריב לוין (צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת)

קביעת מועד הבחירות לכנסת ה-24: יו״ר הכנסת הכנסת, ח״כ יריב לוין, הודיע כי הוא מצפה שכפי שנהוג היה מאז ומתמיד, תגובש הסכמה רחבה בין כל סיעות הבית על מועד קיום הבחירות.

"יו״ר הכנסת לא יאפשר מצב בו בצעד חסר תקדים, תאריך הבחירות ייקבע באופן חד צדדי ללא הסכמה רחבה כנהוג", נאמר בהודעה.

לאחר שהחוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, וועדת הכנסת התכנסה לדיון נוסף לקראת קידומו של החוק לקריאה הראשונה. יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג העלה כעת לדיון את תאריך הבחירות לכנסת ה-24. בוועדת הכנסת ישנו רוב לכחול לבן, ומכאן החשש של לוין.

גינזבורג הציע לבחור באחד מהתאריכים הבאים: 23 בפברואר-י"א אדר, 2 במרץ-י"ח אדר, 9 במרץ כ"ה באדר, 23 במרץ – י' בניסן.

ח"כ אופיר סופר (ימינה), הציעה בוועדה להתחיל לספור 90 יום מהרגע שבו עברה הצעת החוק לפיזור בקריאה ראשונה כדי לקצר זמנים. בכחול לבן תומכים במהלך. בליכוד מתנגדים. בוועדת הבחירות טוענים שזה בעייתי לעשות זאת.

בסיעות החרדיות מנסים להגיע לסיכום על קיום הבחירות ב- ג׳ ניסן.

האפשרות הנוספת שעומדת על הפרק היא שהכנסת תתפזר בלא הסכמה באופן אוטומטי ב- 23 לחודש. במקרה כזה הבחירות יתקיימו ב-23 למרצ.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס אמרה בדיון, כי כולם מבינים מהם האתגרים של מערכת בחירות בתקופת קורונה, מערכת בחירות רביעית. "מערכת בחירות זה מגה פרויקט שנוטלים בו כמאה אלף עובדים ובתקופת קורונה יהיו הרבה יותר עובדים.

עוד באותו נושא

רק קריאה טרומית: מהם השלבים עד פיזור הכנסת?

האתגרים עצומים. אנחנו זקוקים להיערכות של 90 ימים כדי לאפשר קיום מערכת הבחירות ולנהל אותו באופן תקין ולשמור על בריאות הציבור. ואין לנו תקציב", אמרה עדס.

ח"כ גינזבורג השיב לעדס, "תתחילו להתארגן מהיום. אנחנו הולכים לבחירות! לא צריך להמתין ליום שבו החוק יעבור בקריאה השלישית".

הצבע וסע

בשל התפשטות נגיף הקורונה, מנכלית וועדת הבחירות עו"ד אורי עדס, הציגה כי אחת האפשרויות הנבחנות היא הקמת מתחמי "הצבעה וסע" (בדומה למתחמי הבדיקה של מד"א), זאת במטרה לתת מענה לחולי קורונה ואזרחים הנמצאים בבידוד. אותם מצביעים יידרשו להגיע בעזרת רכבם אל מגש הצבעה. כמו כן, היא הבהירה כי קלפיות החולים והמבודדים לא יהיו בסמוך לקלפיות רגילות.

"אנחנו עובדים על תכנית למתחמי הצבע וסע עבור חולי קורונה ומבודדים. אנחנו מפתחים עמדת הצבעה שתבוא אל כל הרכב והחולים לא יהיו בקרבת מקום של אנשים. מנסים להיפגש עם צוות משרד הבריאות בעניין על מנת לדעת מה נכון לעשות, אך כל הפגישות הן מבוטלות ואין לנו כל מענה. המספר של 50000 עובדי ועדת הבחירות יגדל בצורה משמעותית. גם לגביהם, אנחנו רוצים לבצע בדיקות לכולם כדי שלא יהיה לנו מצב שלא יהיו עובדים ביום הבחירות, אך גם לגבי זה, אין לנו מידע אם נוכל כי אין מענה ממשרד הבריאות".

בנוגע לקלפיות לאוכלוסיות בסיכון עדכנה עו"ד עדס: "פניתי ל-350 מנהלי בתי אבות, ביקשתי פרטים לגבי מספר הדיירים והאפשרות להקים שם קלפיות כדי לא להוציא את המבוגרים החוצה למגע עם הציבור. יהיה מדובר בכ-500 קלפיות נוספות, שיהיו חלק ממעטפות כפולות. זה יגן על האוכלוסייה שבסיכון. אנחנו ממפים את המקומות ובוחנים את צמצום צוות הקלפי כדי לא להכניס יותר מדי אנשים מבחוץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יריב לוין רוצה...
מתי רצעו את אוזנו למשקוף של ביבי ? | 08-12-2020 14:08
יריב לוין רוצה תאריך בהסכמה רחבה. בקיצור, רוצה תאריך שמתאים לביבי.
כל כך...
משה | 08-12-2020 16:08
כל כך אופייני למטומטמים שמצביעים לביביהו: שפה אלימה מתלהמת ולא עניינית.
נו ? ומה הבעיה עם זה?
יואל | 08-12-2020 14:58
לא מצליח להבין מה הבעיה עם זה ? למה שהתאריך יתאים לכחול לבן בלבד? למה אז זה בסדר ? לליכוד אין זכות דיבור בסוגייה? לביבי ראש הממשלה שלנו אין זכות דיבור ? לכן, כן לנסות להגיע להסכמה רחבה על התאריך...
כשהית עבד...
בני | 08-12-2020 14:26
כשהית עבד אצלי אני רצעתי את אוזנך,כי בחוץ הייתה מיתפגר והולך לאנחות,אפס שמאלני רדוד
2
שגיאות בעברית
שקול | 08-12-2020 15:27
המון שגיאות כתיב ותחביר. אין לכם תקציב להגהה?