סקר בחירות לסנאט: האם הרוב הרפובליקני בסכנה? - סרוגים

סקר בחירות לסנאט: האם הרוב הרפובליקני בסכנה?

סקר בחירות לקראת הסיבוב השני בהצבעה לסנאט בג'ורג'יה מצא כי שני המועמדים הדמוקרטים מובילים על הסנאטורים הרפובליקנים המכהנים. במידה והדמוקרטים ינצחו, הרפובליקנים יאבדו גם את הרוב בסנאט

סקר בחירות לסנאט: האם הרוב הרפובליקני בסכנה?
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

חודש לפני הסיבוב השני בבחירות לסנאט במדינת ג'ורג'יה, סקר בחירות שפורסם היום (שני) ברשת FiveThirtyEight קובע כי שני המועמדים הדמוקרטים מובילים על יריביהם הרפובליקנים במירוצים המקומיים. בשבועות האחרונים אחוזי התמיכה של הסנאטורים רפובליקנים המכהנים ירדו משמעותית – וכעת ייתכן שמפלגתו של הנשיא היוצא טראמפ תאבד גם את השליטה בסנאט כתוצאה.

עוד באותו נושא

טראמפ: "הייתי יודע להפסיד בכבוד אם זה היה קורה"


7

על פי הסקרים, לו הבחירות היו נערכות היום הסנאטור דייוויד פרדו היה מקבל 47.9 אחוז מהקולות, לעומת 48.7 אחוז לג'ון אוסוף הדמוקרטי. גם במירוץ השני הסנאטורית המכהנת הייתה מפסידה את מושבה, כאשר רפאל וורנוק הדמוקרטי היה משיק 49.2 אחוז אל מול 47 אחוז בלבד לקלי לפלר הרפובליקנית.

אם הסנאטורים הרפובליקנים ימשיכו לכהונה שנייה, למפלגה הרפובליקנית יהיו 52 סנאטורים אל מול 48 לדמוקרטים במהלך השנתיים הקרובות עד לבחירות האמצע. מנגד, במידה ושני המועמדים הדמוקרטים ינצחו בהצבעה, הרפובליקנים יאבדו את הרוב שלהם בסנאט ויוותרו בתיקו עם הדמוקרטים, כשלכל מפלגה יהיו 50 סנאטורים.

מכיוון שסגנית הנשיאה קמאלה האריס משמשת גם כיו"ר הסנאט ומהווה את הקול המכריע במקרה של תיקו בהצבעה, המשמעות היא שהסנאט יעבור לשליטה דמוקרטית במידה והרפובליקנים יפסידו בשני המירוצים – דבר שצפוי להקל על הנשיא ביידן בקידום הליכי חקיקה במהלך כהונתו ויביא לדמוקרטים שליטה מוחלטת על שני בתי הקונגרס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
די צפוי
יונה | 08-12-2020 9:57
ככה זה כשאחד מהמועמדים המכהנים בשחצנותו מחליט להיעדר מהעימות מול היריב הדמוקרטי והמועמדת השנייה בעייתית ולא יודעת להתעמת.
אתה יכול...
שאול | 05-01-2021 19:44
אתה יכול לחלק את הכדורים 3 בבבקר 4 בצהרים ואת ה5 הנותרים בערב אולי זה יעזור לך ללהג פחות הבלים.
, השתכנעתי....
רודי ג'וליאני | 08-12-2020 14:15
, השתכנעתי. אכן טראמפ נבחר ברוב מוחץ. כדור הארץ שטוח. השמש סובבת את כדור הארץ. זקני ציון כותבים עכשיו פרוטוקול חדש : כך הדמוקרטים ימנו נשיא למרות שהרפובליקנים זכו בבחירות ברוב מוחץ.
המגולומן, בור,נחולה נפש...
חיים | 08-12-2020 13:49
המגולומן, בור,נחולה נפש זה אתה, וחבריך הדמוקרטיים
, ככה...
הנשיא הנבחר הוא לא טראמפ ??? | 08-12-2020 10:25
, ככה זה כשהנשיא הרפובליקני הוא מגלומן, בור וחולה נפש, שיוצר בציבור רתיעה מכל הרפובליקנים.
2
טראמפ עושה לביידן מה שהדמוקרטים עשו לטראמפ
חיים | 08-12-2020 14:35
אולי ביידן זכה, לא ניתן להוכיח בזמן קצר של חודש-חודש וחצי שהיו זיופים. טראמפ פשוט מחזיר לדמוקרטים את מה שעשו לו כל השנים מאז שהכריז על מועמדות. מציע לכל השמאלנים הרדילקים שחלקם הגיבו פה, לחזור ומהר למחילות שיצאו מהן.
יש הוכחות...
מאיר . | 09-12-2020 11:11
יש הוכחות אבל רק עיורים ושטופי מוח לא מוכנים לראות את מגה הזיוף ,זה מצליח להם בזכות אנשים כמוך !!
, אולי...
אולי כדור הארץ שטוח... | 08-12-2020 16:39
, אולי ביידן זכה ? האם חוץ מטראמפ יש מישהו שאומר שביידן לא זכה ? כל המושלים, כל וועדות הבחירה, כל השופטים, כל המופקדים על הנושא מטעם הרפובליקנים עצמם - כולם אומרים שביידן זכה. אם היו זיופים , היו גם הוכחות. זה לא עניין של ימין ושמאל - זה עניין של מציאות מול הזיות או שקרים מפורשים. בין אם הזיות ובין אם שקרים - אוי לנו שזה הנשיא. מזל שמסיים כבר.