מהשומרון לאמירויות: הסכמי ייצוא נחתמו בדובאי - סרוגים

מהשומרון לאמירויות: הסכמי ייצוא נחתמו בדובאי

משלחת אנשי עסקים, בראשות ראש מועצת שומרון יוסי דגן, חתמה הבוקר על הסכם לייצוא שמן זית, יין דבש וטחינה עם אחת מחברות האחזקה הגדולות באיחוד האמירויות. דגן אמר בהתרגשות: "עושים היסטוריה"

author-image
מהשומרון לאמירויות: הסכמי ייצוא נחתמו בדובאי
  (צילום: נועם פרדייס)

הישג לשומרון בדובאי: מועצה אזורית שומרון היא הרשות המוניציפאלית הראשונה שמצליחה להביא חתימה על הסכמי ייצוא עם חברות באיחוד האמירויות.

לפני חודש בלבד יצא ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, יחד עם משלחת אנשי עסקים מהשומרון לדובאי, שם הם קיימו פגישות ראשונות מסוגן בין נציגים של תעשיינים וחברות מהשומרון לתעשיינים וחברות מקומיים באיחוד האמירויות. זאת כחלק ממהלך אסטרטגי אותו מוביל ראש מועצת שומרון שמטרתו שדרוג וחיזוק הכלכלה והתעשייה בשומרון זאת יחד עם מנכל המועצה אמיתי רויטמן ורובי טלמן מנכל החברה לפיתוח השומרון וסגנו המנהל את הנושא מהצד הישראלי תומר לוי.

אמש נחתו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יחד עם בעלי יקבים ויצרני דבש מהשומרון בדובאי – והבוקר הם קוטפים את פירות המאמצים ליצירת קשרים עסקיים בין השומרון לדובאי. החברות מהשומרון חתמו על הסכם הבנות לייצוא יין, דבש, שמן זית וטחינה מהשומרון לאיחוד האמירויות מול חברת "פאם", אחת מחברות האחזקות הגדולות באיחוד האמירויות המוערכת בלמעלה מ 3 מליארד ש"ח ומי שנבחרה עי מגזין "פורבס" היוקרתי לאחת מ-100 חברות המובילות בצמיחה במזרח התיכון.

עוד באותו נושא

בחריין הודיעה: "לא נחרים מוצרים מיהודה ושומרון"

מועצה אזורית שומרון היא הרשות המוניציפאלית הראשונה בארץ שמצליחה להביא לחתימה על הסכמי ייצוא לאיחוד האמירויות וכן הייתה הראשונה לצאת לאיחוד האמירויות עם משלחת אנשי עסקים כדי לקדם את הנושא. ההסכם נחתם הבוקר (שני) במשרדי החברה במגדל יוקרה בדובאי בין דבש פרדייז שבצפון השומרון, יקב טורא וחברת פאם – בנוכחות ראש המועצה דגן, יקב הר ברכה, ויקב תום ויקב ארנון מגבעות איתמר.

דבש פרדייס מהישוב חרמש שבצפון השומרון, שהיה בין החותמים הבוקר, מייצר כ-50 טון דבש בשנה דבש, דבש טבעי ללא תוספות בטעמים ייחודיים. היקבים שחתמו מול החברה הם יקבים בעלי שם עולמי הזוכים בפרסים בינלאומיים כל שנה וכך גם שמן הזית והטחינה של איזור השומרון. יקב טורא הוא יקב בעל שם עולמי שזכה עד כה בכ-80 פרסים בינלאומיים ב-10 השנים האחרונות.

"עושים היסטוריה לשומרון"

"אנחנו הבוקר עושים היסטוריה, אנחנו פותחים דף כלכלי חדש בין החברות המצויינות ביותר בשומרון לחברת פאם – ואני מאוד מתרגש ושמח מהמעמד" אמר דגן במעמד החתימה. "השומרון שואף להוביל בכל התחומים, וגם בתחום הייצוא והפיתוח העסקי. זהו רגע היסטורי".

"אזור השומרון שאני גאה לייצג אותו שוכן בלב מדינת ישראל, מהאזור הצומח ביותר מבחינה דמוגרפית במדינת ישראל וגם מבחינה כלכלית הוא הולך וצומח" הוסיף וציין. "אנחנו שמחים להיות הראשונים להביא את השומרון לדובאי, ההסכם הזה והסכמים נוספים שיבואו בהמשך צפויים לחזק את הכלכלה בשומרון ובמדינת ישראל ולהשפיע טוב גם על איחוד האמירויות אולם יותר מכך היא בשורה של שיתוף פעולה בין ההתיישבות לאיחוד האמירויות".

(צילום: נועם פרדייס)

יו"ר קבוצת "פאם הולדינג", ד"ר פייסל עלי מוסא, בירך בהתרגשות: "אנחנו מאוד שמחים שהגעתם לכאן. אם הייתם שואלים אותי לפני שנה אם הייתי חולם שדבר כזה היה יכול לקרות, הייתי אומר לכם שלא. השגנו מטרה גדולה היום, הפכנו את חזון המדינות שלנו לפרקטיקה".

לדבריו, "זוהי רק התחלה של עסקים בין שתי מדינות, זוהי לא רק חתימה עסקית זוהי אמירה לעולם, שאנחנו אחים אמיתיים אנחנו חברים אמיתיים ואנחנו רוצים לעשות יחד עסקים ולחיות בשלום, אנחנו משנים את העתיד. אנחנו מזמינים עוד ישראלים לעשות איתנו עסקים, אנחנו רוצים לומר תודה למר יוסי דגן שפתח את הדלת עבורנו, בעתיד נפתח קשרים נוספים ביננו לביניכם, בין פאם הולדינג לחברות ישראליות אחרות, בכל התחומים, רפואה, טכנולוגיה, הייטק, ועוד".

(צילום: נועם פרדייס)

מתן פרדייז, בכיר בדבש פרדייז שבצפון השומרון ציין כי "המעמד מרגש, בטוחים שנמשיך בעקבות החתימה לייצא לא רק לאיחוד האמירויות, אלא גם למוקדים נוספים. נעשה הכל כדי להמשיך לפתח את תעשיית הדבש בשומרון". וורד בן סעדון, הבעלים של יקב טורא, הוסיף כי "אנחנו שמחים ומתרגשים להגיע לדובאי עם היינות של יקב טורא. מאז ומעולם יין חיבר בין אנשים, יקב טורא זוכה להטביע חותם היסטורי ביחסים בין העמים".

ההתעניינות בקרב משקיעים בדובאי בתעשיית הדבש נובעת מכך שתעשיית הדבש באיחוד האמירויות היא מהחזקות בעולם וחברת ייצור הדבש בשומרון מייצרת דבש זני ומייצרת דבש מפרחי אבוקדו, אקליפטוס, פרחי בר ועוד וכולו ללא תוספות. הצורך ביין בדובאי נובע מהתיירות הענפה במקום, על אף שהתושבים ברובם מוסלמים אדוקים ונמנעים משתיית אלכוהול, אחוז גבוה מהתושבים אינם מקומיים, התיירות ענפה ועל כן ישנה התעניינות ביין באיכות גבוהה ובמחירים סבירים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כבוד, השם ישמור...
הדסה כהן | 07-12-2020 18:39
כבוד, השם ישמור אתכם.
2
תענוג לראות את ספרי המסורת ברקע של ביבי שלנו
מכבי | 08-12-2020 11:41
בשילוב נאה עם תולדות הציונים הגדולים
3
כיף לקרוא ...
איתן | 11-12-2020 12:41
כיף לקרוא