נתניהו מזהיר: לא אהסס להחזיר חלק מהמגבלות - סרוגים

נתניהו מזהיר: לא אהסס להחזיר חלק מהמגבלות

בתום הדיון בקבינט הקורונה הערב, ראש הממשלה נתניהו התייחס להגעת החיסונים לישראל, והזהיר כי לאור העלייה בתחלואה הוא לא יהסס להחזיר חלק מהמגבלות עד הגעתם

author-image
נתניהו מזהיר: לא אהסס להחזיר חלק מהמגבלות
  צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בתום הדיון בקבינט הקורונה להגעת החיסונים לישראל, ואמר כי הוא לא יהסס להחזיר חלק מהמגבלות עד הגעתם.

לדברי ראש הממשלה: "החיסונים בדרך, אני עובד על זה מסביב לשעון. אבל עד שהם יגיעו, וגם אחרי שהם יגיעו, אנחנו חייבים להוריד את התחלואה שנמצאת בתחילתו של גל שלישי".

עוד באותו נושא

משרד הבריאות: לסגור את המסחר והחינוך בכל הארץ

"אנחנו יכולים להוריד אותה, הוכחנו את זה. הורדנו את התחלואה ואת התמותה ברמה כמעט הכי נמוכה מבין מדינות אירופה. עשינו את זה כי לא היססנו לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן".

נתניהו הזהיר: "גם עכשיו אני לא אהסס להחזיר חלק מהמגבלות, וככל שנקדים להחזיר אותן – זמן המגבלות יהיה יותר קצר. יש כאן אור בקצה המגפה, אנחנו צריכים לעבוד ביחד, גם להביא את החיסונים, גם להטיל את המגבלות כדי שנוריד את התחלואה, ואנחנו יוצאים מזה".

מוקדם יותר משרד הבריאות המליץ לסגור את כל המסחר והחינוך בערים האדומות והכתומות, ואילו המל"ל המליץ לקבוע רף של מקדם הדבקה 1.3 לסגר – קרוב מאוד למקדם ההדבקה הנוכחי שעומד על 1.24. בנוסף, משרד הבריאות ימליץ להכניס לבידוד את כל השבים מחו"ל (גם ממדינות ירוקות). אלה שישובו מטורקיה ומסרביה – משרד הבריאות ימליץ להכניסם לבידוד במלונית קורונה ייעודית למשך 7 ימים, ואת המשך הבידוד יעשו בביתם.

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש' הזהיר כי המדינה כבר נמצאת בתוך ההתפרצות של הנגיף ולא לקראתו: "צריכים להגביר את ההסברה, לא לקיים מפגשים גדולים, לקיים אירועים בצנעה ולא להיפגש במפגשים חוצי קפסולות".

במהלך הקבינט אמר גנץ לנתניהו: "סיכמנו שנקים ועדת שרים שתקבע את אופן חלוקת החיסונים". רה"מ השיב: "ועדה מקצועית מטפלת בנושא החיסונים ואופן חלוקתם – כך נהוג בעולם".

מתוך הקבינט נשמעו דיווחים כי השרים כועסים על משרד הבריאות שמשתמש בטקטיקה של הפחדות. גורמים בכחול לבן אמרו לסרוגים טרם כינוס הקבינט, כי יתמכו בפתיחת הקניונים והמשך פתיחת מערכת החינוך. חברי המפלגה מאמינים בגישה של הצבת מדדי תחלואה ידועים מראש שכאשר נגיע אליהם נכנס לסגר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כשביבי יחזיר את...
גולדי | 06-12-2020 20:32
כשביבי יחזיר את ההגבלות, מקווה שזה יחול גם על שרים, חברי כנסת, הנשיא וביבי