למרות החרם של מארק: שופטים חדשים ימונו הערב - סרוגים

למרות החרם של מארק: שופטים חדשים ימונו הערב

יועמ"שית משרד המשפטים העניקה לחוק פרשנות שאינה מסתמכת על פרישה, לפיה ניתן לכנס את הוועדה למינוי שופטים גם אם לא נוכחים בה לכל הפחות שבעה חברים כפי שכתוב בחוק

author-image
למרות החרם של מארק: שופטים חדשים ימונו הערב
  עדינה ולמן/דוברות הכנסת

למרות החרם של שלושת נבחרי הציבור בוועדת לבחירת שופטים – נציגת הליכוד, ח"כ אוסנת מארק, השרה מירי רגב וצבי האוזר – הוועדה למינוי שופטים תתכנס הערב, זאת לאחר שהתקבלה חוות דעת מיועמ"ש משרד המשפטים, עו"ד לאה רקובר, כי יש צורך בכינוס של רוב חברי הוועדה המכהנים בכדי לייצר קוורום – מספר מינימלי של משתתפים בהצבעה בכדי שתהיה תקפה.

רקובר כותבת כי לגבי הסעיף שדורש כי מספר חברי הוועדה לא יפחת משבעה, עלתה בפסיקה השאלה האם סעיף זה מתייחס לשאלת הנוכחות בוועדה ומחייב נוכחות של רוב חבריה החוקיים בכל הצבעה והצבעה, או לשאלת הרוב הנדרש לקבלת החלטה, "ואז לכאורה ניתן לטעון כי הוועדה יכלה לקבל החלטותיה בכל מספר שהוא של חבריה, ובלבד שהיה רוב בהצבעותיה".

עוד באותו נושא

דרמה: רגב, מארק והאוזר עוצרים את מינוי השופטים


30

יועמ"שית משרד המשפטים כותבת כי חוות דעתה הינה פרשנות אישית בלבד ולא כזו המסתמכת על פסיקה: "שאלה זו לא הוכרעה בפסיקה, והושארה בצריך עיון". לדבריה, "הצעתנו היא לפרש את הסעיף 'לחומרה', כמתייחס לשאלת הנוכחות בוועדה וקובע כי נדרשת נוכחות של רוב חבריה החוקיים של הוועדה (תשעה) – דהיינו, חמישה חברים ומעלה, או במקרה שבו מכהנים שבעה חברים בוועדה – נוכחות של ארבעה חברים ומעלה".

המשמעות המשפטית היא כי רקובר קובעת שלצורך כינוס הוועדה למינוי שופטים אין צורך בשבעה חברים לכל הפחות ככתוב בחוק, אלא שצריך רוב של החברים המכהנים (בין תשעה לשבעה) ושההחלטות שיעברו יהיו בהתאם לאותו רוב.

כזכור, על רקע קידומו הצפוי של שופט השלום עבאס עאסי לבית המשפט המחוזי בירושלים, שלושה מחברי הוועדה למינוי שופטים – השרה מירי רגב, חברת הכנסת אוסנת מארק מהליכוד וצבי האוזר מסיעת דרך ארץ – החליטו להחרים את ישיבת הוועדה שהייתה אמורה להתכנס הערב בכדי למנוע את מינוי השופט הערבי.

הסיבה להתנגדות שלושת חברי הוועדה הנחשבים חלק מהמחנה הלאומי שבה, אינה גזענות, אלא נעוצה לטענתם בפסיקותיו של השופט עאסי נגד צה"ל, כאשר זכויות אדם נעות באורח פלא לטובת ערבים בעוד הן אינן עומדות לזכותם של יהודים העומדים באולם המשפט שלו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שר משפטים
גדי | 06-12-2020 20:26
טעות של ביבי למנות את שר המשפים מכחול לבן ,הזוי מה שקורה במדינה מצביעים ימין ומקבלים שמאל
2
כל הצרות לליכוד...
יעקב | 07-12-2020 2:48
כל הצרות לליכוד הגיעו מהקשישים הימניים שלא באו לקלפי, מכיוון שגילה גמליאל התעלמה מהקשישים, ועד היום אנחנו סובלים, אילו הקשישים הימניים היו תומכים בליכוד, היה עוד כמה מנדטים לנתניהו, את גמליאל לא עניין, ולא עזר איומי הקשישים שבקלפי יעשו חשבון,
איזו שפה...
אלי | 07-12-2020 9:54
איזו שפה גבוהה!
מי זו...
מלאכי | 07-12-2020 4:08
מי זו הבהמה הזו שרק לפתוח פה של מוצצת יודעת?