ממולאים זה גם בעוגיות - סרוגים
אוכל, מתכונים חלביים, תוכן שיווקי

ממולאים זה גם בעוגיות

לרוב, כשעולה המילה "ממולאים", עולה לראשינו מראה של אוכל ביתי וחם כמו פלפלים ממולאים, כרוב ממולא ועוד. אך מי אמר שממולאים לא יכולים לבוא מעולם המתוקים והקינוחים

ממולאים זה גם בעוגיות
  pixabay.com

למעשה, יש מגוון עוגיות ממולאות, מדליקות וטעימות שיפתחו בפניכם עולם שלם של טעמים. הנה כמה עוגיות ממולאות שכדאי לכם להכיר.

עוגיות אמסטרדם (חלבי)

יש כאלה שיכתירו את העוגיות הללו – העוגיות הטעימות ביותר בעולם! ובהחלט יכול להיות שהם צודקים. עוגיות אמסטרדם הן עוגיות שוקולד פאדג' נימוחות, ממולאות בקרם שוקולד לבן קטיפתי. העוגיות הפכו למפורסמות ברחבי העולם הודות למאפיית Van Stapele הקטנטנה, אשר מוכרת אך ורק את המוצר הייחודי הזה. אמנם לא ניתן לבקר באמסטרדם כרגע ולרכוש את העוגיות, אך בהחלט תוכלו להכין אותן בביתכם.

כך נכין את העוגיות: בקערה בינונית ממיסים שוקולד מריר עם חמאה. מוסיפים לתערובת סוכר ומלח וטורפים היטב את התערובת. כעת, מוסיפים שתי ביצים וטורפים שוב עד שהן נטמעות לחלוטין. מנפים פנימה קמח, קקאו וסודה לשתייה ומקפלים בעדינות פנימה. בסיום, מכסים את הקערה בניילון נצמד ומכניסים למקרר למשך כשעה.

מחממים את התנור לחום בינוני־גבוה. יוצרים מבצק העוגיות כדורים גדולים. משטחים כל אחד מהכדורים בעדינות ומניחים מעליו פרלין שוקולד לבן. עוטפים בעדינות את פרלין השוקולד עם קצוות בצק העוגיות, מכדררים שוב את הבצק לעוגיות ומועכים מעט. מסדרים על גבי תבנית נייר אפייה.

אופים במשך כעשר דקות, עד שהעוגיות מתייצבות בשוליים ומרכזן עוד רך. עכשיו כל שנותר לכם לעשות, הוא ליהנות!

עוגיות שוקולד צ'יפס במילוי שוקולד (חלבי)

מאוד יכול להיות שעוגיות השוקולד צ'יפס הן העוגיות הכי מפורסמות שיש. אמנם קל מאוד לרכוש אותם בסופר, אך הן הרבה יותר טעימות כשמכינים אותן בבית. בנוסף, הריח המשכר שעולה מהתנור שווה כל רגע של אפייה. אין כל עוררין על כך שעוגיות שוקולד צ'יפס הן עוגיות טעימות במיוחד, הרי אי אפשר להתנגד לטעם החמאתי והמתוק אשר מלווה בהפתעות השוקולד הקטנות, אך תארו לעצמכם עד כמה העוגיות יהיו טעימות במילוי ממרח שוקולד. נסו את השדרוג ולא תוכלו לחזור אחורה.

מקרון טרמיסו (חלבי)

עוגיות המקרון הצרפתיות הפכו עם השנים לתופעה עולמית של ממש. הן מגיעות במגוון טעמים ומילויים שונים ובהחלט אפשר להתנסות ולבדוק שילובים מגניבים. עוגיות מקרון הן עוגיות מרשימות ויוקרתיות שיתאימו אפילו כמתנה מתוקה באירועים מיוחדים. אל תיבהלו מהמוניטין של העוגיות הללו כקשות להכנה, בהחלט ניתן להכין אותן בבית עם המתכון הנכון ומעקב קפדני אחר ההוראות. ההמלצה שלנו: עוגיות מקרון בטעם קפה במילוי גבינת מסקרפונה עשירה וליקר שקדים. ממש טירמיסו בביס אחד מושלם.

אלפחורס ריבת חלב (חלבי)

הנה עוד סוג של עוגיות ממולאות מפורסמות ובצדק. עוגיות האלפחורס הארגנטינאיות הפכו לאהובות במיוחד בארצנו, סביר להניח הודות למילוי ריבת החלב בליווי הקוקוס המרענן והבצק שמתמוסס בפה כל כך בקלות. ישנם אזורים בעולם שבהם נהוג לצפות את האלפחורס בשוקולד מריר. בנוסף, ניתן לגוון את סוגי המילוי ולהחליף את ריבת החלב בשוקולד, חלבה או ממרח לוטוס. אך בהחלט מומלץ לנסות קודם כל את המתכון המקורי אם עדיין לא טעמתם אותו.

עוגיות סנדוויץ' במילוי ריבה (חלבי)

אין עוגיות קלאסיות מאלה. כמעט כולם זכו לפחות פעם אחת בחייהם לטעום את העוגיות הפשוטות אך טעימות הללו. נסו להכין אותן בבית ותגלו כמה קל ומהיר התהליך יכול להיות. לרוב נהוג למלא את העוגיות בריבת תותים או פטל, אך בהחלט אפשר לגוון עם ריבת משמש, ריבת תפוז, ריבת שזיפים או כל ריבה אחרת שאתם אוהבים. דרך נוספת לשדרג את עוגיות החמאה האלו, היא באמצעות הוספה של גרידת לימון בעת הכנת הבצק. הטעם הלימוני יתן ניגוד נעים אל מול המתיקות של הריבה.

עוגיות מגולגלות במילוי תמרים (פרווה)

את העוגיות הללו ניתן לזלול כקינוח מענג לאחר ארוחה בשרית בלי בעיה. הסכנה היחידה בעוגיות המגולגלות היא שברגע שמתחילים לאכול אותן, מאוד קשה להפסיק. בשביל אקסטרה פריכות, מומלץ להוסיף למלית התמרים אגוזי מלך או פקאנים קצוצים שישדרגו את מרקם העוגיות ברגע. כמובן אסור לשכוח בסיום האפייה לפזר מעל לעוגיות אבקת סוכר מתוקה. מדובר בחוויה נוסטלגית שלמה, מופלאה ומתוקה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 23-04-2021 8:26
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף