סמוטריץ': הערכים היהודיים לא נספרים בעניין הקורונה - סרוגים

סמוטריץ': הערכים היהודיים לא נספרים בעניין הקורונה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' טען במהלך נאום במליאה, כי הממשלה אינה מכניסה את הערכים היהודיים אל סל השיקולים שלה במהלך קבלת ההחלטות כשהיא מחליטה על הקבלות שונות בעניין הקורונה

author-image
סמוטריץ': הערכים היהודיים לא נספרים בעניין הקורונה
  Oren Ben Hakoon/POOL

בנאום במליאה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס אמש (רביעי) ל'סל השיקולים' בו הממשלה מתחשבת בקבלת החלטותיה בעניין הקבלות הקורונה, ואמר כי ערכי היהדות אינם נספרים בקבלת ההחלטות.

סמוטריץ': "אם ננסה לתמצת את התנהלות הממשלה בהקשר של הקורונה, המונח הנכון הוא ניהול סיכונים. יש צרכי בריאות וצרכים אחרים כמו כלכלה ועוד ואנחנו צריכים לאזן בין הצרכים והאינטרסים והערכים והשיקולים ובסופו של דבר למצוא איזון שישקף ניהול הגיוני של סיכונים".

עוד באותו נושא

יאיר נתניהו פותח חזית עם בצלאל סמוטריץ'


28

"הביקורת המרכזית שלי היא שתוך תהליך האיזון יש סל שלם של ערכים שלא נמצא על כפות המאזניים, יש בריאות, וכלכלה וחופש הפגנה ומסיבות הדבקה ועוד".

לטענת סמוטריץ', "הערכים היהודיים פשוט לא נמצאים על השולחן, טבילה במקווה? אתם יודעים שעד היום, 10 חודשים אין מתווה של טבילה של נשים בבידוד?! משרד הדתות הניח מתווה פתוח ומסודר, ואין".

"מי שלא מבין את המשמעות של טהרת המשפחה, מי שלא מבין מה המשמעות של חתונה, של להקים בית בישראל, להקים חרבה מחורבת ירושלים, לא מבינים מה זה עבור הציבור הדתי. אי היכולת לממש אהבה ואז ממונה הקורונה הקודם בא ואומר נו, אז לא יתחתנו כמה חודשים, לא נורא. אין דבר כזה! זה נכון לגבי מקוואות, ותפילות".

חבר הכנסת הדגיש: "אני לא אומר שהערך הזה הוא טוטאלי אבל במסגרת האיזונים הוא חייב להילקח בחשבון. עכשיו מה קורה? כשהכל אסור, הכל מותר. אין בעיה לייצר מתווה, כבר הצעתי לשר הבריאות ולשר הפנים איך אפשר לייצר חתונות תוך שמירה על הכללים בזהירות הראויה".

"השלב הראשון באיזונים הוא להעניק לכל ערך מהערכים המתנגשים את משקל הראוי לה והתחושה היא שהערכים היהודיים כלל לא נספרים בתהליכי קבלת ההחלטות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
כדאי שתיסתום את...
רוני | 03-12-2020 9:41
כדאי שתיסתום את הלוע שלך, פרזיט ותולעת שמישתמש בפוליטיקה לברוח מהחובות שלו, חברתה לרפורמי ולאוכלת נבלות וטרפות רק לברוח מהחובה הבסיסית של כל ילד להיתגייס,חובה שאתה מיתחמק מימנה,ומיתענג על מנעמי בית הניבחרים,לך חזרה ותחזירו לנו את השפיות,
/ ולמי...
א.טלר | 03-12-2020 11:30
/ ולמי בנימין נתניהו מתחבר? לעבאס אוהב ישראל. כי זה או עבאס או שבס? נאמר ;תעדיף עניי עירך. אז כל המפלגות הציוניות בדרכן עדיפות על הליכוד והעומד בראשה;
2
כפי שכתבתי במועד...
זה לא דתית ולא ציונית | 03-12-2020 10:15
כפי שכתבתי במועד ג' כל עוד הציונות הדתית תצביע לחבורת האנשים ששדדו אותה, הם לעולם לא יעשו פריימריז. אמרתי וצדקתי. רבים וחשובים בציונות הדתית יודעים בדיוק מי הם השודדים, אבל הם לא מדברים, כי הם מפחדים! לחבורת השודדים יש כוח לא מבוטל , יש להם ערוץ תעמולה צהוב שהוא יותר דומה לערוץ חיסולים, מערוץ חדשותי. הערוץ הזה שידר מהים בזמנו של אדיר זיק זל, כל בני הציונות הדתית היו מקשיבים לאדיאולוגיה טהורה ונקייה משיקולים לא עניינים. היום כל איש ציבור מהציונות הדתית שיעז לדבר נגד מפלגת ימינה, יחטוף את נחת זרועו של הערוץ הפרטי של מפלגת ימינה. הרוח של המפדל ההיסטורית נעלמה מהמפה הפוליטית ובמקומה גדל עץ אטד מלא רוח רעה ושלילית עץ בוגדני, עץ לא אמין ,עץ שבזמן מגיפה נוראה עומד בשער יחד עם ליברמן ולפיד ומסית את הציבור נגד הממשלה ,עץ שלא מחובר לעולם הערכים של הציונות הדתית. וכשאני מסתכל על חברי הכנסת בליכוד גם הדתיים וגם החילוניים אני רואה רוח אחרת , זה לא מושלם וזה לא מפדל, אבל זה הרבה יותר קרוב לעולם הערכים והתוכן שעליו גדלתי. בצער רב וביגון עמוק על הריק הפוליטי שהציונות הדתית נמצאת בו, אני וכל משפחתי שהצבענו כל חיינו למפדל מצביעים בפעם הראשונה לליכוד. יהי רצון שהציונות הדתית תעמיד בראש המחנה עץ ארז שמחובר לעולם הערכים והתוכן של אנשי המעלה של המפדל ההיסטורית:הרב חנן פורת זצל , זבולון המר, אפי איתם , פרופסור הרשקוביץ, הרב יצחק לוי, אורי אריאל... ועוד רבים וטובים. .
/ התכוונת...
א. טלר | 03-12-2020 11:48
/ התכוונת לליכוד !! רחוקים מכל ערכי היהדות. מסיתים בראש חוצות. מנבלים פה; עסוקים בעניניהם.
3
‏חכ מתן כהנא...
חיים | 03-12-2020 10:15
‏חכ מתן כהנא ברשת ב': לא פוסלים שיתוף פעולה עם לפיד ומרצ בממשלה שנקים ותשים בצד את כל המחלוקות. בין כה וכה בארבע שנים הקרובות אין סיכוי למימוש החזון המדיני של הימין *???? זירה פוליטית‼*
4
לטענת מפלגת מרכזינה...
אריה | 03-12-2020 10:15
לטענת מפלגת מרכזינה ביבי והחרדים פרקו את גוש הימין בגלל שלא נתנו לבנט את תיק הבריאות, לסמוטריץ את תיק התחבורה ולשקד את תיק המשפטים. בגלל שלא נתנו לבנט לחסל את הקורונה תוך שלושה שבועות ולא הקשיבו לספר שלו, אין גוש ימין מבחינתו גם ללכת עם מרץ. מעניין את מי ישכנע הדף מסרים הזה???? ד.א ימינה קיבלה בבחירות האחרונות 6 מנדטים.
5
מפלגת עובש בנט מנסה...
סלט ירקות מקולקל | 03-12-2020 10:17
מפלגת עובש בנט מנסה לקרוץ לקהל רק לא ביבי עם פרופיל של לך. סמוטריץ מנסה לקרוץ לקהל ימין אידאולוגי. המצביעים של בנט רוצים זכויות להטב ומדינת כל אזרחיה. המצביעים של סמוטריץ רוצים מדינה יהודית, וסמוטריץ רוצה מדינת הלכה. סמוטריץ מוכר לנו שהוא הולך רק עם גוש הימין. בנט מוכר לנו שאין לו בעיה ללכת עם לפיד וליברמן גם בלי החרדים. מתן כהנא אומר שאין לו בעיה ללכת עם מרץ ולפיד שקד אומרת שהיא הולכת רק עם בנט. ומה האמת?! בנט יכול להיות ראש ממשלה רק עם לפיד וליברמן במידה ויהיה להם 61 בלי הליכוד והחרדים. לכן, הצבעה לבנט,זה הצבעה ללפיד. וסמוטריץ?! הוא עלה תאנה שאמור להביא קולות ימין על מנת להגדיל את מפלגת לך של בנט. בקיצור, סלט ירקות מקולקל.
מצביעי בנט...
נתנאל | 03-12-2020 19:11
מצביעי בנט ואני בתוכם רוצים יציבות וכלל ישראליות, שיעבדו בשבילם גם אם יעשו טעות לפחות הם פועלים ומנסים
/ עדיף...
א.טלר | 03-12-2020 11:25
/ עדיף מסלט מסריח. כמו ; שלטון ביבי של או עבאס או שבס.
6
חחח סמוטריץ מדבר...
עמנואל. ו | 03-12-2020 10:22
חחח סמוטריץ מדבר על ערכים חחחח סמוטריץ רימה את רשויות הצבא במשך שנים קיבל על שמו מלגה ממשרד הדתות ודחה גיוס לאחר שהצהיר שתורתו אומנותו ובזמן הזה התעסק עם כל מה שבא לידו ואף הגדיל לעשות בחוצפתו והלך ללמוד תואר ראשון בקריה האקדמית אונו בזמן הזה בעודו מצהיר שתורתו אומנותו ורק בגיל 28 לאחר שסיים את התואר התגייס לשרות מינימלי אלו הערכים של סמוטריץ זה נציג הציונות הדתית בושה לעם ישראל
7
אדריכל השינאה נגד...
עמי דוד | 03-12-2020 10:25
אדריכל השינאה נגד עוצמה יהודית והוגה המהלך לבגידה בהם פותח את פיו ומדבר על ערכים????? לא יאומן!!!!! סמוטריץ הערכים שלך ושל משפחת ערוץ התקשורת שלך מבוססים רק על ערך אחד והוא הכבוד הכבוד והכבוד זהו מעבר לזה אתה חסר כל ערך
8
מתוך 10 החודשים...
לוי | 03-12-2020 16:03
מתוך 10 החודשים הללו שאין מתווהלובילה לנשים, בחציים, היית שר בממשלה והייתם בוועדת הקורונה. מה עשיתם? מה קידמתם?