עמית איסמן | מי אתה, פרקליט המדינה המיועד? - סרוגים

עמית איסמן | מי אתה, פרקליט המדינה המיועד?

עו"ד עמית איסמן המכהן כפרקליט מחוז צפון, הוכרז על ידי וועדת איתור פרקליט המדינה כמועמד המתאים ביותר לתפקיד. מהיכרות קצרה עם פועלו של האיש, מתגלה משפטן בעל שיעור קומה

עמית איסמן | מי אתה, פרקליט המדינה המיועד?
  דוברות משרד המשפטים

פרקליט מחוז צפון, עו"ד עמית איסמן, נבחר על ידי הוועדה לאיתור פרקליט המדינה כמומלץ שלה לתפקיד, ושר המשפטי הודיע כי יביא את מינויו לתפקיד כבר ביום ראשון הקרוב.

איסמן גדל בחיפה ואוהד את קבוצת הכדורגל מכבי חיפה. את לימוד המשפטים עשה באוניברסיטת שיפלד באנגליה. משנת 1994 הוא עובד בפרקליטות מחוז חיפה, ועסק בתיקי פשיעה חמורים ומורכבים בכלל זה תיקי רצח, מין ושחיתות שלטונית, וריכז את תחום חומרי החקירה החסיונות והמודיעין במחוז.

עוד באותו נושא

ניסנקורן יקדם את מינוי איסמן כפרקליט המדינה

שינוי פרקליטות חיפה על ידי איסמן

כ-16 שנים לאחר שהחל בעבודתו בפרקליטות חיפה, איסמן מונה כפרקליט המחוז, ופעל לשנות אותו במגוון תחומים. בין היתר, איסמן המשיך להיפגש עם קורבנות עבירה ובני משפחותיהם וקידם מפגשים ושיח במחוז עם קורבנות עבירה ומרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית. בעניין עבירות מין ואלימות כלפי נשים וילדים, איסמן ידוע כמוביל קו ענישה מחמיר ותקיף ככל הניתן ועושה מאמץ שלא להגיע להסדרי טיעון מקלים.

במשך כשנתיים, איסמן כיהן בפועל כמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים ולאחר סיום תפקיד זה חזר לכהן כפרקליט מחוז חיפה. בין התיקים הבולטים בהם טיפל המחוז תחת איסמן היה עניינו של השחקן משה איבגי, וכן עניינו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ראאד סאלח.

במהלך תפקידו כפרקליט מחוז חיפה, בין היתר, איסמן בנה תכניות עבודה משותפות למשטרה ולפרקליטות, על מנת להוביל להגברת האכיפה ונתן דגש של ממש לטיפול בהתמודדות עם תופעת הנשקים והאמל"ח בחברה הערבית.

בנוסף, הטמיע במחוז חיפה של הפרקליטות נורמה כי בכל מקרה שבו נתגלתה תקלה של ממש, בוצע תחקיר של הפקת לקחים לצד תהליך של הטמעת הממצאים והמסקנות, לצורך יישום עתידי של התובנות מתהליכים אלה והימנעות מחזרה על טעויות.

יהיה פרקליט הגון? | איסמן חבר בצוות למניעת הרשעות שווא

בתחום המודיעין והחסיונות הפעלת הסוכנים, המקורות והמדובבים שהפך בשנים האחרונות להיות מורכב ביותר, איסמן נחשב למומחה ברמה ארצית והוא מנחה בשנים האחרונות את משטרת ישראל והשב"כ בסוגיות מורכבות ורגישות.

אחת הנקודות החשובות שיש לדעת על עו"ד איסמן, שככל הנראה ישפיעו על דרך התנהלותו כפרקליט המדינה, היא כי הוא חבר בצוות למניעת הרשעות שווא בראשות השופט בדימוס יורם דנציגר, וכן חבר בוועדה המייעצת לשר המשפטים בעניין סדר דין פלילי וראיות בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס, עדנה ארבל.

תוך קידום שיתוף פעולה עם הקריה האקדמית אונו, עו"ד איסמן קידם את שילובם במחוז של פרקליטים ועובדים נוספים מהמגזר החרדי. בנוסף, איסמן קידם ייסוד קליניקה משפטית בפרקליטות המחוז המכשירה סטודנטים ממכללת אונו בעבודה משפטית בתחום הפלילי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
תשאלו את הנשים בפרקליטות יגידו לכם מי עמית
חולה מי............. | 02-12-2020 22:03
לדעת כמה רופאים ופסיכולוגים עמית חולה מי...................................
, בינתיים...
תרגיע | 04-12-2020 15:04
, בינתיים - לצערנו הרב מאוד - הולכת ומתארכת רשימת הרבנים עברייני המין.
שאלנו. כדאי שהמשטרה תחקור. רעידת אדמה תהיה
גועל כל מערכת המשפט | 04-12-2020 9:14
אבל מה לעשות שנגע ההטרדות נוהג אצל כבוד.......... השופטים. עוד יגיע היום שיתגלה קלונם של ''שופטי ישראל'' החונטה של ההטרדות
, אין....
מגעיל | 02-12-2020 23:13
, אין. אין עליך. אהבת ישראל נשפכת ממך. רואה את הצד הטוב בכל אדם. חזק וברוך. יישר כוח גדול.