לאחר ההוריקן: משלחת סיוע ישראלית תצא להונדורס - סרוגים

לאחר ההוריקן: משלחת סיוע ישראלית תצא להונדורס

בעקבות הפגיעה של סופת ההוריקן "אטה", משלחת סיוע ישראלית תצא להונדורס ותפעל לעזור בשיקום התשתיות שנפגעו. על פי ההערכות, הסופה הותירה אלפי אנשים מחוסרי בית וגרמה לנזקים עצומים ברחבי המדינה

לאחר ההוריקן: משלחת סיוע ישראלית תצא להונדורס
  (צילום: דובר צה"ל)

סיוע עולמי: שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי הודיעו היום (שני) על הוצאת משלחת סיוע של פיקוד העורף להונדורס, בעקבות הפגיעה של סופת ההוריקן "אטה" במדינה. על פי ההערכות בהונדורס, הסופה גרמה לנזקים עצומים בתשתיות, כאשר מאות בני אדם נהרגו ואלפים נוספים איבדו את בתיהם.

את ההכנות מטעם צה"ל להוצאת המשלחת ירכז מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ביחד עם נציגת משרד החוץ, טל יצחקוב, המכהנת כדוברת שגרירות ישראל במקסיקו, שתצטרף אליה. בראש המשלחת, שתמנה כ-15 קציני מילואים מפיקוד העורף, יעמוד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך. צוות המשלחת הסופי ייקבע על ידי צה"ל ופיקוד העורף בתיאום עם משרד החוץ.

המשלחת תפעל בערים בצפון מערב המדינה בהן נגרם נזק רב במהלך האסון ותעסוק בהערכת הנזקים וסקירת תשתיות התחבורה, מגורים ומים שנפגעו מהסופות. בנוסף, המשלחת תסייע למדינה בבניית תכנית למניעת אסונות דומים בעתיד. לצורך העבודה, חברי המשלחת יצטיידו בציוד טכנולוגי ומערכות בקרה שפותחו בארץ ותפעל בסיוע של מומחים וגורמי מקצוע נוספים מהארץ, בין היתר מצה״ל וממשרד הביטחון.

עוד באותו נושא

טורקיה סירבה לסיוע מצה"ל בעקבות רעידת האדמה


9

דובר צה"ל מסר כי "המשלחת תפעל על פי כלל הנחיות משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה במדינות זרות ובהתאם להנחיות מדינת הונדורס, תוך שמירה על בריאות המשתתפים. צה"ל ימשיך לסייע בשם מדינת ישראל בכל אסון אליו יידרש ויתרום מניסיונו ויכולותיו ברחבי העולם".

הונדורס נחשבת כיום לאחת הידידות החשובות ביותר של ישראל באמריקה הלטינית, המציגה את תמיכתה בפורומים בינ״ל כמו גם בהחלטת ממשלתה להעביר בשבועות הקרובים את שגרירותה לעיר ירושלים. במקביל, שגרירות ישראל בטגוסיגלפה בירת הונדורס צפויה להיפתח בשנת 2021. נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, בירך על הגעת המשלחת, והממשלה בהונדורס נערכת לקלוט את חברי המשלחת ולהסתייע בידע המקצועי שברשותם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נחמד ויפה. כשהמשלחת...
דבי | 30-11-2020 23:15
נחמד ויפה. כשהמשלחת תחזור מהונדורס כדאי שתסייע גם לישראל לטפל בבעיות תשתית ותכנון למניעת אסונות מתופעות טבע.