ביידן הודיע: ג'נט ילן תמונה לשרת האוצר בממשלו - סרוגים

ביידן הודיע: ג'נט ילן תמונה לשרת האוצר בממשלו

צוות המעבר של ג'ו ביידן הודיע על סדרה של מינויים נוספים לממשל - בראשם ג'נט ילן שתכהן כשרת האוצר. ילן, ששימשה בעבר כיו"ר הבנק הפדרלי של ארה"ב, תהיה האישה הראשונה בתפקיד

ביידן הודיע: ג'נט ילן תמונה לשרת האוצר בממשלו
  (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן הודיע היום (שני) באופן רשמי על מינויה של ג'נט ילן לתפקיד שרת האוצר בממשלו העתידי, שתהיה האישה הראשונה לכהן בתפקיד.

ילן, פרופסורית לכלכלה בת 74, כיהנה בעבר כיו"ר הבנק הפדרלי של ארה"ב בין השנים 2018-2014. היא תחליף בתפקיד את סטיבן מנוצ'ין, שכיהן כשר האוצר במהלך ממשל טראמפ.

עוד הוכרז כי דוברת הבית הלבן תהיה ג׳ן סאקי – ששימשה כדוברת מחלקת המדינה בממשל אובמה וכן הייתה חלק מצוות הדוברות של הבית הלבן. בעקבות זכייתו של ביידן, סאקי מונתה כאחד מחברי צוות המעבר של הממשל.

עוד באותו נושא

שר חוץ יהודי ושובו של ג'ון קרי: אלו חברי ממשל ביידן

בשבוע שעבר ביידן הודיע כי אנתוני בלינקן יחליף את מייק פומפאו בתור מזכיר המדינה. בלינקן היהודי נחשב כאחד היועצים המקורבים ביותר של ביידן, וכיהן בעבר כיועץ לביטחון לאומי בימי ממשל אובמה. בתחילת קמפיין הבחירות של ביידן הוטל עליו להוביל את צוות מדיניות החוץ שלו.

עוד נאמר כי הדיפלומטית לינדה תומאס גרינפילד תשמש כשגרירת ארה"ב באו"ם, כשתחליף בתפקיד את קלי קראפט. מדובר בפעם הראשונה שבה אישה אפרו-אמריקאית תשמש כנציגת המדינה באו"ם. גרינפילד כיהנה בעבר כעוזרת מזכיר המדינה לענייני אפריקה בשנים 2017-2013.

בכיר נוסף מממשל אובמה שיחזור לבית הלבן הוא שר החוץ לשעבר ג'ון קרי, שמונה כשליח מיוחד לענייני התחממות גלובלית. כמו כן ג'ייק סאליבן, שהיה עוזרה של הילרי קלינטון, ימונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי, אבריל היינס תכהן כראש המודיעין הלאומי, ואלחנדרו מיורקס יכהן כשר לביטחון המולדת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא מבין :...
אז לא טראמפ ניצח ? | 30-11-2020 18:30
לא מבין : הרי דונאלד טראמפ קבע נחרצות שהוא ניצח בבחירות...הרי מיליוני חסידים שוטים קבעו נחרצות, שטראמפ יוכיח חד משמעית שהייתה הונאת ענק מצד הדמוקרטים....הרי רודי ג'וליאנו הכריז שאין מצב.... אז מה קורה פה ???