פחות מחודש לאחר שיצאה לאוויר הסטרימינג, כבשה "גמביט המלכה" את צמרת הצפייה של נטפליקס והוכתרה פה אחד לאחת הסדרות הטובות של השנה.

תוך 28 ימים בלבד מאז עלייתה, נטפליקס מדווחת כי כבר למעלה מ-62 מיליון צופים ברחבי העולם הספיקו לראות את "גמביט המלכה", גם בישראל הסדרה מככבת בראש הסדרות הנצפות. מדובר בנתון מדהים שהופך אותה למיני סדרה הנצפית ביותר בתולדות נטפליקס.

 

הסדרה מבוססת על הנובלה של הסופר וולטר טוויס, ומתארת את קורותיה של בת' הרמון (אותה מגלמת אניה טיילור ג'וי), יתומה צעירה מתקופת המלחמה הקרה אשר לצד יכולותיה המופלאות במשחק השחמט, היא מתמודדת עם התמכרות לכדורים ובעיות נפשיות נוספות. דבר שהצליח למשוך לסדרה גם אנשים שלא התעניינו לפני במשחק השחמט.

צרכני לוחות שחמט בעולם, מדווחים על עליות חדות במכירות שלהם מאז עליית הסדרה. חלקם מדווחים על עלייה של 215% וחלקם אפילו של עלייה של 1,000%. גם באי־ביי נרשמה עלייה של 273% בחיפושים אחר לוחות שחמט בעשרה ימים אחרי שהסדרה עלתה. גם בישראל מדווחים על עלייה בקניית לוחות שחמט בחנויות צעצועים, חנויות מתנות לגבר ואפילו פיצוציות.

הסדרה גרמה להתעניינות יוצאת דופן של נשים סביב משחק השחמט. מועדוני שחמט אינטרנטיים רבים סיפרו גם על עלייה מרשימה מאז יציאת הסדרה, לפי דייוויד לאדה, מנהל השיווק של FIDE פדרציית השחמט הבינלאומית, סיפר כי חל שינוי משמח בקרב התעניינות של נשים סביב המשחק. עד כה נשים היו לרוב רק 16% מהשחקנים הרשומים, אך כעת לפי מועדון באטרסי יש יותר פניות מנשים, בשבועיים האחרונים משהיו לנו בחמש השנים האחרונות.

גם לספרי שחמט נוצר ביקוש גבוה בעולם ו“בובי פישר מלמד שחמט”, מאת בובי פישר; “יסודות השחמט” מאת חוסה קפבלנקה; “שחמט לילדים” מאת מייקל באסמן הפכו לנמכרים במיוחד לאחרונה.