ביום השבעת ביידן: טראמפ יודיע כי יתמודד ב-2024 - סרוגים

ביום השבעת ביידן: טראמפ יודיע כי יתמודד ב-2024

נשיא ארה"ב היוצא צפוי להתמודד שוב בבחירות לנשיאות ב-2024, וצפוי להודיע על תחילת הקמפיין באירוע שיערוך במקביל להשבעתו של ג'ו ביידן ב-20 בינואר. המטרה: לשמור על תמיכה במפלגה הרפובליקנית ב-4 השנים הקרובות

author-image
ביום השבעת ביידן: טראמפ יודיע כי יתמודד ב-2024
  (צילום: שאטרסטוק)

הקמפיין הבא כבר התחיל? שלושה שבועות לאחר ההפסד בבחירות לנשיאות ארה"ב, כלי התקשורת בארה"ב דיווחו הערב (מוצ"ש) כי הנשיא היוצא דונלד טראמפ יתמודד שוב בבחירות 2024 במטרה לחזור לבית הלבן – וצפוי להודיע על כך ב-20 בינואר, באירוע נפרד שיערוך במקביל להשבעתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

לפי הדיווח, טראמפ אמר למקורביו כי הוא לא רק נערך לכך רעיונית, אלא הרחיב בפרטים נקודתיים על קמפיין הבחירות שהוא מתכנן להשיק. המטרה תהיה לנסות לשמור על תמיכה בקרב המפלגה הרפובליקנית ב-4 השנים הקרובות, זאת על רקע הביקורת שחלק מגורמי המפלגה הביעו על סירובו להכיר בתוצאות הבחירות.

עוד דווח כי הנשיא וכמה ממקורביו הקרובים כבר החלו בגישושים עם תורמים בולטים כדי להבין מי ימשיך לתמוך בו גם ב-2024. חלק מבעלי בריתו של טראמפ הגיבו לדיווח ב"דיילי ביסט" ואמרו כי הם עושים ככל יכולתם כדי לסייע לו וחושבים שהתמיכה שלהם תסייע לטראמפ להיבחר שוב בסופו של דבר".

עוד באותו נושא

דיווח בארה"ב: טראמפ יחרים את השבעתו של ביידן


6

כזכור, כבר ביום אחרי ההכרזה על ניצחונו של ביידן דווח כי טראמפ שוקל להחרים את טקס ההשבעה של ביידן בינואר הקרוב. "טראמפ טוען שביידן הוא נשיא מזויף, ואמר שאם הוא יגיע להשבעה שלו זה יהיה עלבון לדמוקרטיה" טענו גורמים בבית הלבן. "לנשיא אין שום רצון להכיר בניצחון של ג'ו ביידן. אין לו שום נאום הפסד מוכן, והוא גם לא מתכנן לכתוב נאום כזה".

במידה וטראמפ לא ישתתף בהשבעתו של ביידן, זו תהיה שבירה של מסורת ארוכת שנים בארה"ב, לפיה הנשיא היוצא מקבל את פניו של הנשיא הנכנס בפתח טקס ההשבעה. לאורך ההיסטוריה נרשמו מספר מקרים של החרמת טקס ההשבעה מצד הנשיא היוצא – אך הפעם האחרונה שבה נרשם מקרה כזה היה בשנת 1869. כמו כן, זו תהיה הפעם הראשונה שבה הנשיא היוצא יערוך אירוע נפרד משלו במקביל להשבעה בוושינגטון.

ב-150 השנים האחרונות היו רק שני מקרים שבהם הנשיא לא השתתף בטקס של יורשו בתפקיד – ובשניהם היה מדובר בהחלטות שהתקבלו מסיבות חיצוניות ולא בהחרמה פוליטית. בשנת 1921 הנשיא וודרו ווילסון לא השתתף בהשבעתו של וארן הארדינג בגלל מצבו הבריאותי הקשה, ובשנת 1974 הנשיא ריצ'רד ניקסון העדיף שלא לקחת חלק בהשבעה של מחליפו ג'רלד פורד לאור התפטרותו וההליך הפלילי שהתנהל נגדו בצל פרשת "ווטרגייט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הנשיא הכי מטורלל...
טירלול עולמי | 28-11-2020 22:30
הנשיא הכי מטורלל שהיה אי פעם למדינה נורמלית, בוודאי לארהב. מגלומן, שקרן פתולוגי שחי בעולם משל עצמו. לא ייאמן.
2
זה בתנאי שלא...
בהצלחה | 28-11-2020 22:36
זה בתנאי שלא יכנס ביינתים לכלא או אישפוז פסיכיאטרי לאחר שהתגלה כי הוא גם דביל וגם לא לגמרי אפוי...
3
תהייה ואנקדוטה קטנה
יונה | 28-11-2020 23:54
האם זה אומר שטראמפ סוף-סוף מכיר בהפסדו בבחירות? ברצוני להוסיף ולומר: להתמודד במרוץ המפלגה הרפובליקנית לנשיאות זה דבר אחד; לזכות במועמדות מטעמה זה סיפור אחר לגמרי.
4
חברי תרגעו. טונות...
בוריס | 29-11-2020 14:56
חברי תרגעו. טונות של שטויות שכותבים כאן בארץ פשוט העתקה מ-PR העולמי CNN,ושינגטון פוסט ואחרים.אני חורש אינטרנט ויכול להגיד לכם -ספק גדול מאוד שביידן יהיה הנשיא הבא ולא טרמפ. אם משהו מכם היה יושב מול הטלוויזיה היה צופה את השימוע בפנסילבניה,היה שומע את העדים לזיופים,היה שומע עובדות,היה ידע שחבר סנאטורים בפנסילבניה לקחו לעצמם סמכות לקבוע את אלקטורים -וזה ע''פ החוקה ,היה יודע שאתמול באוהיו טראמפ לקח,היה יודע שהתביעות נמצאות ב7 מדינות נוספות ועוד ועוד ועוד-אז היה מבין שאין עדיין נושיא הנבחר. חברי הכל פתוח על תתייחסו לשטויות של תקשורת הם מעתיקים אחד מהשני
בוריס ילצין...
רק בוריס | 29-11-2020 21:05
בוריס ילצין יהיה נשיא רוסיה לפני שטראמפ יהיה נשיא ארצות הברית