חלקה של הציונות הדתית בהרס מוסד הרבנות - סרוגים

חלקה של הציונות הדתית בהרס מוסד הרבנות

הרב יוסף זייני כותב על התהליכים שהביאו להרס מוסד הרבנות הראשית, ומציין את חלקה של הציונות הדתית: קמו אירגונים שחשבו את עצמם, בגלל כיפתם הסרוגה, למחליפי גדולי הדור, ונטלו על עצמם את התואר "ממשיכי מרן הרב קוק זצ"ל"

חלקה של הציונות הדתית בהרס מוסד הרבנות
  (צילום: ישיבת 'אדר היקר')

עד שנת ה'תשמ"ד בערך ה"מזרחי – מפד"ל" החזיק בכל המועצות הדתיות בארץ והיה גורם בלעדי למינוי רבנים מתוך הרגשת אחריות מסויימת על דתיותה של מדינתנו.

ואז קמו "צעירי המפד"ל" (המר, בן מאיר, אהרון אבוחצירא) והחליטו להעביר את מרכז הכובד של המפלגה לכיוון האקדמיה ובר אילן (יש כמובן ללמוד מדוע קרה מפנה זה – לדעתי בעקבות הקמת "ישיבה" בגוש עציון בעלת אוריינטציה אמריקאית שאינה מסוגלת בכלל להבין את ערך כלל ישראל) וזנחו לחלוטין את ההמון, וכתוצאה מכך את התחום הדתי, או השאירו אותו בידי עסקנים סרוגים מושחתים מאוד.

באותו הזמן בדיוק קרה המגא-פיגוע החברתי של מדינתנו בהקמת מפלגה עדתית מזרחית, משועבדת טוטאלית לעולם החרדי ומגרעותיו, ובכוחם הפוליטי תפסו את המקום המוזנח של הרבנויות והמועצות הדתיות, והפכו אותן למחוזם הבלעדי.

במקביל לתהליך זה, ב"מרכז הרב", עברו שנים לא פשוטות אחרי הסתלקות מו"ר הרצי"ה זצ"ל, שהיה בעל השפעה על הציונות הדתית, ובירורים פנימיים, עמוקים וקשים, על עתיד "הלב הפנימי" של כל תהליך גאולתנו, קרי "הישיבה המרכזית העולמית".

בירורים אלו נמשכו קרוב לשלושים שנה, ורק אחרי כן התחיל האור להופיע בצורה יותר משמחת ובטוחה בחסדי שמים. אבל בינתיים צירוף כל התהפוכות הללו זירז כמה מתלמידי "מרכז הרב", שחשבו את עצמן לגואלי הדור והתורה, אף על פי ובגלל שלא שימשו כל צורכן, לקפוץ "להציל" את "עולם הרבנות".

עוד באותו נושא

רק הרב טאו יודע להסביר את הרב קוק/ תגובה


42

וכך, מאז, קמו או התחזקו כמה אירגונים שחשבו את עצמם, בגלל כיפתם הסרוגה, למחליפי גדולי הדור, ונטלו על עצמם, אפילו את התואר "ממשיכי מרן הרב קוק זצ"ל".

אחרי כן כסף, פוליטיקות, ובעיקר גאווה, השלימו את מלאכת ביזוי "הרבנות" כפי שהגדירה הרב זצ"ל. (עיין מאמר "הרבנות" במאמרי הראיה). כי הלא מהיא "הרבנות" אם לא הקשר והגשר של התורה לעם כולו? ולכן, להצלחתה, יש בהכרח צורך בהכרה ובאהבה עמוקה לכל התורה כולה, לכל מקצועותיה, וביחד, אהבת כל ישראל, לכל חלקיו וגווניו.

עוד באותו נושא

ספורט חדש-ישן: מי מזלזל יותר בישיבת 'הר המור'?


30

ב"ה, בזמן האחרון, זוכים אנו יותר להדפסה מפוארת של עוד חלקים מאגרות הרב זצ"ל, שהן בשלמות לימודן, התנאי הבסיסי לעיסוק ברבנות בדורות של תחייתנו. אין יהודי שומר תורה מסכן יותר ממי שאין לו רב, מחנך מובהק, שהוא סר באמת למשמעתו, כאשר הוא ראוי לכך.

ומה נאמר על דורנו כולו הזקוק לדמות התורנית הענקית שתדריך אותו? רק עתה מתחילים לאט לאט להבין את גדלות הרב קוק זצ"ל. ובע"ה כאשר בתי המדרש, וגם הציבור הרחב, יתעמקו יותר, ולא בשטחיות, ברכוש התורני העצום שהשאיר במיוחד עבורנו, נזכה לראות את עם ישראל כולו שקט ושאנן על אדמתו.

=======

הרב יוסף זייני הוא רב שכונה ד' באשדוד וראש מוסדות 'אדר היקר' בעיר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
32 תגובות - 23 דיונים מיין לפי
1
ראשית יש לבדוק מהו
אפשר גם בלי ביזוי | 27-11-2020 11:14
חלקה של הרבנות הראשית בהרס שרותי הדת בישראל ובחילול ה'. לדוגמא רב ראשי שהודה בלקיחת שוחד. משגיחים שלוקחים כסף ולא מבצעים נאמנה את עבודתם וכו..
מי שפוגע...
לא ממש | 28-11-2020 21:44
מי שפוגע ברב קוק הם תלמידיו ההזויים. אותם תלמידים שלא מנסים אפילו להקשיב לעם ישראל. מה שווה התורה כשחצי עם רואה את מייצגה בתור השטן עלי אדמות? בהקשר הזה, בנט, שאני לא ממש אצביע לו בבחירות, עשה עבודה מעולה. הוא הראה את היופי בדת ובמצוות. הוא התקרב לעם ישראל. כל תלמידי ישיבות הקו המתנשאים הם אלו הפוגעים בכבודו של הרב זצל.
נתתם מקום מרכזי לרפורמים בנט ומחללת השבת שקד
עידו 2 | 27-11-2020 13:07
פגעתם בתדמיתו של מרן רבינו הראי''ה זיע''א. הרחבתם את החור בכיפה הסרוגה. הקרבתם את התורה לאדם, במקום לקרב את האדם לתורה. נער יספור את ממשיכי הציונות הדתית מדור העבר. לא חברנו לחרדים, הם היו אצלנו ''מוקצה'' מחמת.......... קחו לדוגמא ל''סרוג'' הרפורמי בנט. שהרס כל חלקה טובה שנשארה. כל הרבנים היו צריכים להוקיע אותו. לציונות הדתית אין עתיד. כ''א מודה בזה. הציונות הדתית מפותלת, מרוסקת וכן הלאה. יתגדל ויתקדש.....
2
מסכים עם ניתוח...
שלמה בן הראש | 27-11-2020 11:27
מסכים עם ניתוח הרב זיני, בעדינות ובלי לשון הרב, הרב נגע בנקודה המרכזית... הרצון לשפר, שהיא בוודאי מבורך,אינה יכולה להרוס אלא צריכה לתקן מבפנים ...אפילו אם זה קשה... כל התנועות למיניהם הרוצים לבקר את הרבנות הורסים האחדות ומגדילים הנאווה כדברי הרב זיני... יאשר כוחך הרב
בלי לשון הרע?
הצחקת | 29-11-2020 10:22
תקרא שוב ותראה כמה לשון הרע בכתבה
3
רבניה מלקקים לרפורמים כדי להיות רב ראשי?
הציונות הדתית | 27-11-2020 11:31
??
4
נראה כמו עקיצה לכתבה הלא ראויה בעיתון בשבע
רביבים | 27-11-2020 11:37
.....
5
למה לא להודות שהרבנות בכלל כבר לא של המדינה?
סימבה | 27-11-2020 12:08
למה לא להודות שעל הרבנות השתלטו רבנים חרדים חוץ מלמצוא ג'וב לחברים שלהם, המדינה לא מהעניינת אותם? הגיע הזמן להודות שהיום הרבנות היא אנטי ציונית ומוסד שממומן על ידי המדינה, משלמי המיסים החילונים והדתיים. מצב עצוב מאוד, בעיקר למי שרצה שהרבנות תמשיך את דרכו של מייסדה הרב זצל
אבנר ...
אבנר | 27-11-2020 12:26
אבנר
6
מי יותר כלל ישראלי
ימין | 27-11-2020 12:20
נראה לי שישיבת הר עציון הרבה יותר כלל ישראלית, מהישיבה שמסתתרת בדברי הרב..
חחחחחחחחחח ישיבת הר עציון יותר כלל ישראלית???
שני | 28-11-2020 20:15
הרב זייני הכי כלל ישראלי שיש וכך גם הישיבה עליה לדבריך הוא רומז... שים לב למקום בו ממוקמת כל אחת מהישיבות ותבין.
7
חכמים הזהרו בדבריכם
מנחם אלדר | 27-11-2020 12:33
הרב זייני,איך לא רעדה לך היד כשכתבת -הקמת ישיבה בגוש עציון.אם היית זוכה לראות את הרב ליכטינשטיין זל מתפלל היית רץ לקברו לבקש ממנו סליחה! קל להתחסד בעניינים שבהשקפה החכמה היא להתגבר על יצר ההתגודדות, לומר את דעתך מבלי לבזות את האחרים.
8
הכותב לוקה בחוסר הבנה מוחלט של המציאות בארץ
שמן טוב | 27-11-2020 12:35
איך מפרסמים כתבה ככ מופרכת ?
9
אין תוספות או חלקים ליהדות
בן-ציון | 27-11-2020 12:50
ציונות יכול להיות רק שאיפה לקיום מצווה אחת (וודאי חשובה) בתורה. כל מגמה לייחד אותה מכלל שמירת מצווות או לצרף אותה כשותף שווה במשקלו ליד דתנו, גובל לבל תוסף ובל תגרע. כי אין לאף אחד זכות לשקול מצוות או להגדיל/לייחד מצווה עד כדי חילוק בכלל עם השומרי תורה לציוני או לא ציוני. הייחוד הזה היה ונשאר תרגיל להגדיר מחדש את התורה ולקבוע סדר קדימויות, ולחלק את העם - לצרכים פוליטיים נטו! לכן אנו עדים להמון הקורא לעצמם ציוני דתי לשם השתוות וקירבה עם חילונים ולשם הקלות ענקיות בקיום מצוות חשובות לא פחות, כולל לימוד תורה, צניעות, כשרות ובכלל דקדוק במצוות. כל אלה תופעות גרועות ביותר של תרגיל הפרישות של חלק שומרי המצוות מאחיהם, בעיקר לצרכים לא לשם שמיים אלא פוליטיקה נטו.
10
אני ואפסי עוד- כבודו הוא הרס מוסד הרבנות
בעל מוסר | 27-11-2020 13:05
שס- מגה פיגוע מי שיצא ממרכז ולא הר המורניק- לא שימש כל צורכו הר עציון משומדים וכבודו? עם הארץ
11
בציונות הדתית מצביעים לליכוד ומפלגות לוויאן
גדי | 27-11-2020 15:18
הסיבה היא פוליטית. שס יותר חזקה הליכוד תמיד מעדיף את שס על פני הציונות הדתית, וכל מוסדות הדת ושירותי הדת נמכרים לשס שהורסת את הרבנות ומוסדות הדת, מחרימה רבני וגדולי תורה שמשוייכים לציונות הדתית. אותה שס העדיפה את מצגר המושחט על פני הרהג יעקב אריאיל, וממשיכה במינוי רבנים ודיינים לא ראויים, העיקר שלא ימונו גדולי תורה מהציונות הדתית. אם תהיה מפלגה דתית ציונית גדולה וחזקה שירותי הדת יחזרו למסלולם
12
לדעתי מוסד הרבנות...
מממ | 27-11-2020 16:34
לדעתי מוסד הרבנות רחוק מהחזון של הרב קוק וכבר חלף זמנו. היום זה נתפס כמונופול ותכלס, חוץ מלעניין רישום נישאוין אני לא רואה בו רלוונטיות גדולה. הרבנות צריכה, למשל, לאשר לארגונים להעניק כשרות ולא לתת אותה בעצמה. בכל מקרה האינטרפרטציה של הרב זייני, כבודו במקומו מונח, די תלושה.
13
חרדיות היא המצאה של שנות ה 50 בישראל
המורה להיסטוריה | 28-11-2020 11:52
פרופ' מנחם פרידמן עליו השלום כבר הראה במחקריו שחרדיות הומצאה בישראל, רק בגלל שאנחנו מממנים אותה. בגולה לא היה רב לכל שכונה ולכל מתנס, ובטח שהוא לא מומן עי המדינה. נראה את כל הרבנים הללו ממשיכים להוביל משהו בלי לקבל משכורת מהמדינה, ואז נדבר.
פרופסור פרידמן המציא המצאות כדי להתפרנס
אודי | 29-11-2020 12:18
מה זה החרדיות אם לא היהדות?
14
תפסיקו להגיד ציונות...
משה | 28-11-2020 14:31
תפסיקו להגיד ציונות הדתית מזמן הציונות הדתית.השתנתה היום מאמינים בנדלן זול בכסף וכסף גובים ומשכורות.
15
הרבנות הראשית - נפוטיזסם, שוחד, עדתיות.
יאיר | 28-11-2020 18:20
הגוף הכי מושחת בישראל.
16
מרוב גאווה ולשון...
יואב | 28-11-2020 19:46
מרוב גאווה ולשון הרע, איך נשאר מקום לתורה?
17
שואל בקול:איך מרכז הרב הרסה את הרבנות,לשיטתו
אני | 28-11-2020 20:40
למישהו יש תשובה? במאמר לא מצאתי.
18
האשמים במצבה של...
מה? | 28-11-2020 21:41
האשמים במצבה של הרבנות הם הרבנים המושחתים ששורצים שם בכל פינה. הם ורק הם האשמים במצבה של הרבנות.
רבנים
רב בפנסיה | 02-12-2020 23:24
מי הם הרבנים המושחתים השורצים ? בגרמנית זה נשמע טוב יותר
19
יישר כוח גדול...
יוני | 28-11-2020 23:20
יישר כוח גדול לרב! ניתוח מחודש ויפהפה. לכל המקטרגים, מותר לחשוב אחרת וזה לא לשון הרע להסביר תופעות היסטוריות
20
איני יודע מי הוא וזה לא חשוב
מאיר | 29-11-2020 7:35
לקרא לישיבת הגוש ישיבה במירכאות? למה? הקמת שס זה מגה פיגוע חברתי? למה בוש והיכלם הרב זייני תלמד לכבד את הדעות שלא מתיאמות לדעתך
21
המינוי של הרב מצגר במקום הרב אריאל
שלמה | 29-11-2020 9:49
על אף שידעו על הרקע הבעייתי שלו, לא היה ה-ביזוי של הרבנות?!
22
בשוק מדברים יפה יותר מהנוסח של מאמר זה
בושה וחרפה | 29-11-2020 10:26
איך רב כותב במלים כאלו? כמה לשון הרע במאמר כה קצר?
איפה פה...
שלום | 30-11-2020 23:02
איפה פה לשון הרע? הוא נותן פה דגשים לבירור ממש לא לשון הרע
אשרינו שזכינו לרב זיני - איש אמת !!!!!!!!!!!!
א | 29-11-2020 15:55
הרב זיני קורא למתיוונים בשמם. צריך להבדיל בין הכמרים המתיוונים לבין הצדיקים ההולכים עפ התורה. יש מחנה הקדושה שזה כולל 70 פנים לתורה. לעומתם, יש את מחנה ה-סמ שזה כולל אנשים שבתקשורת קוראים להם רב.
23
אני תמים.... אבל
ציוני דתי פשוט | 29-11-2020 11:56
כל הזמן מדברים על הרס הרבנות ועוד מילים וכו' וכו'. לעניות דעתי כדאי להסתכל בעין טובה. הרבנים הראשיים לישראל שהכרתי עד היום כולם גדולי תורה (כמובן כל אחד בדרגתו) , ואשרינו שזכינו לרבנים הראשיים האלה. והרבנות מתחזקת בכל התחומים בה, בפיקוח הכשרות ועוד ועוד. והערה לכל מבקרי הרבנות הראשית לישראל, כל אדם מן השורה אינו יכול להבין על מה מדברים כיון שתמיד הכל ברמזים, וכל אחד מתכוון לכוון הפוך מחברו כשהוא מדבר על הרס הרבנות. בקיצור, אני ממשיך לומר ולהאמין: אשרינו שכינו.... עין טובה, עין טובה, עין טובה