הרב שמחה הכהן קוק הוכתר לרב בית כנסת 'החורבה' - סרוגים

הרב שמחה הכהן קוק הוכתר לרב בית כנסת 'החורבה'

אליעזר שפר מספר על הכתרתו של הרב שמחה הכהן קוק לרב בית כנסת 'החורבה' בעיר העתיקה. מעמד ההכתרה התקיים בשבת האחרונה בבית הכנסת. שפר מספר על יוזמה חדשה לשקם את בית הכנסת תפארת ישראל ובשמו היותר ידוע בית כנסת ניסן ב"ק.

author-image
הרב שמחה הכהן קוק הוכתר לרב בית כנסת 'החורבה'
  החורבה (פלאש 90)

במעמד רבנים, אנשי ציבור, תושבי הרובע היהודי בעיר העתיקה ירושלים, הוכתר הרב שמחה קוק שליט"א בשבת פרשת פנחס (כ"א בתמוז תש"ע 3.7.10) כרב של בית הכנסת "החורבה" בעיר העתיקה ירושלים.

את כתב ההכתרה החתום על ידי הרב אביגדור נבנצל והרב אליהו מדינה – רבני העיר העתיקה ירושלים ורבנים נוספים, הקריא הרב דוד לפידות. את התפילה לשלום מדינת ישראל ולחיילי צה"ל אמר מר שמואל יצחק – נציג תושבי הרובע. דברים לכבודו השמיעו הרבנים הרב אברהם ברנדויין – ראש בית המדרש קול יהודה, הרב חזקיהו נבנצל, הרב אליהו זילברמן והרב ישעיהו הדרי – נשיא ישיבת הכותל.

הרב שמחה הכהן קוק עמד בדבריו על הזיקה והקשרים שלו ושל משפחתו עם העיר העתיקה והביע תפילה לקיים את משאלת מברכיו להיות מתלמידיו של אהרן הכהן, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה.

משלחת מיוחדת באה לברך את הרב קוק בשמו של האדמו"ר מקרלין, שמשפחת אמו (מנדלבאום) משתייכת לחסידות זו ואילו אליעזר שפר – יו"ר איחוד בתי הכנסת בישראל, הביא עמו תמונה שבה נראה אביו של הרב שמחה יבדל"א רפאל הכהן קוק זצ"ל – רבה של הראשי של העיר טבריה יחדיו עם הרב אשר זאב וורנר זצ"ל – הרב של הציבור החסידי בטבריה בעת הכנסת ספר תורה, וציין את יחסי הכבוד האחווה והרעות ששררו בין שני הרבנים הדגולים הללו, וכי הכתרתו של הרב שמחה קוק שליט"א חלה בערב יום הזיכרון לפטירת אביו הרב רפאל זצ"ל.

להחזיר עטרה לתפארת
בעוד שתושבי העיר העתיקה בירושלים התכנסו כדי להכתיר את הרב של בית הכנסת "החורבה" עוסקת חבורה של נאמני חסידות רוז'ין בראשותו של הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש, בהיערכות לשיקומו ולבנייתו מחדש של בית הכנסת תפארת ישראל, המוכר גם כבית הכנסת ניסן ב"ק – על שם האיש שהניח את אבן הפינה לבית הכנסת בשנת תרי"ח – 1858 ובנייתו הושלמה בשנת תרל"ב – 1872.

בפגישה של הרב ישראל אריאל, אליעזר שפר ומתי דן עם מר שלומי אטיאס – מנכ"ל החברה לשיקום הרובע היהודי בעיר העתקיה, הוגשה לו תוכנית מפורטת של השיקום שזכתה בתמיכתו הנלהבת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
למה יש לו כובע מכובד אם הוא לא חרדי ישר וצדיק
אבי | 06-07-2010 10:30
איך יכול להיות שרב שמסית את הציבור שאומר שמותר להיות ציונים לכפור בתורה וגם להיות עם התורה וללמוד אותה דייייי לבלבל את עצמכם תפסיקו לרמות אותכם כל גדולי הדור היו נגד הציונות חב"ד החפץ חיים הרב מרדכי אליהו שסניקים דתיים רגילים לא דתילונים תולדות אהרון העדה החרדית חסידות קרלין חסידות סלונים סאטמאר בעלזא כל יהודי פולין וכל מי שיוצא נגד החרדים אני רוצה להגיד לכם שסבא רבא שלכם חרדי גמור אז תהיו בשקט ותוכלו חראאאאא בפה ותפסיקו לשקר ולשנוא שנאת חינם את עצמכם דכתיב ולא שנאתך את אחיך בלבבך כשאני למדתי בממ"ד המורה היה לוקח את כל דברי התורה ממישהו חרדי בגלל שהוא לא היה בקיא בתורה הקדושה כמו החרדים!!!!!!!!!!
2
תגובה למס' אחד .
ראובן | 06-07-2010 18:00
אך כמה שאתה צודק אתה כל כך צודק ואפי' הציונים עצמם אמרו שאתם מרמים את עצמכם .. אי אפשר להגיד הלל שהציונים בכלל לא רצו שנידע מה זה הלל אי אפשר!!!!!!!!!!!!!!!!
3
הציונות שוקעת וטוב שכך!!!
משה | 06-07-2010 18:35
כל מי שיוצא נגד התורה בסופו של דב ריפול