"אנשים מאבדים את עצמם": איתי לוי זועק לפתיחת עולם התרבות

"אנשים מאבדים את עצמם": איתי לוי זועק לפתיחת עולם התרבות

הזמר איתי לוי הגיע לכנס החירום של שדולת התרבות בכנסת, וקרא לפתוח באופן מיידי את עולם התרבות: "באתי מבית שהיה בחרפת רעב, אז שאף אחד לא יספר לי סיפורים, אני רואה איך אנשים מרוסקים". צפו

איתי לוי זועק בכנסת: ''באתי מבית שהיה בחרפת רעב''

בשעה זו הסתיים כנס החירום של שדולת התרבות בכנסת, אותו הובילו ראשי השדולה חברי הכנסת: ניצן הורוביץ (מרצ), עפר שלח ואורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם).

גם הזמר איתי לוי, שפועל למען השבת עולם התרבות, השתתף בכנס שנערך היום (ד') יחד עם שר התרבות והספורט חילי טרופר ופרופ' חגי לוין – יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור שקרא למציאת מתווה מיידי להשבת עולם התרבות לפעילות, בהתאם לנתוני התחלואה.

(צילום: ערוץ הכנסת)

"אני מנהל מאבק זמן ארוך, שלחתי מכתבים ונפגשתי עם שר התרבות", סיפר איתי לוי בכנסת "אנשים חושבים שהאמנים הם אנשים עשירים, אבל זה לא פשוט להיות אמן בישראל. אנשים אומרים שתרבות היא "מותרות", אבל היא יותר מזה, הוכחה לזה היא שכשזוכים באירווויזיון, ראש הממשלה נתניהו הוא האדם הראשון להתקשר לזוכה. זה כיף לבוא בשמחות, אבל צריך לבוא גם בלוויות".

עוד באותו נושא

ההתחייבות של שר התרבות לאיתי לוי

לוי סיפר בכאב, על המצב בו נמצאים רבים מעולם התרבות: "זה כואב לי ועצוב לי שקניונים ומקומות בילוי ומסחר אחרים נפתחים, אבל עולם התרבות מוקצה, כאילו שאנחנו הבעיה ואנחנו הבאנו את הקורונה לישראל.

הבעיה הכי גדולה היא שאין פה הסברה, אף אחד לא מדבר עם עולם התרבות. אנשים מפורקים, סובלים מחרדות ולא יודעים איך נקום מהמצב הזה. באתי מבית שהיה בחרפת רעב, אז שאף אחד לא יספר לי סיפורים, אני רואה איך אנשים מרוסקים".

לוי הסביר כיצד לדעתו אפשר לפתוח את עולם התרבות באופן מיידי: "לא מזמן השתתפתי בפסטיגל. עבדתי שם עם 60 אמנים ופי כמה וכמה עובדי במה. עברנו כולנו בדיקות קורונה שמחזירות תשובות תוך רבע שעה וככה זה התאפשר. אף אחד פה לא צריך תמיכה, אלא פשוט רוצים לחזור לעבוד. אם הצלחנו לקיים את הפסטיגל, אפשר לקיים הרבה מופעים אחרים מחר בבוקר".

"למעלה מ-200 אלף אנשים אבדו את עבודתם"

ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם): "עולם התרבות כולו הוא תוצאה של יצירה ויצירות של אמנים רבים. יחד הם יוצרים עולם מגוון, רחב, עולם רוח שיש ביכולתו להגדיר אומה, ליצור זהות, להביא נבדלות או הזדהות עם עמים אחרים, עם הציוויליזציה. וברגע שכל זה נמנע מהאמן, מן הקהל, מן העם- יש פגיעה מצטברת בזהות שלנו. ובסוף זה יגרום ל"חור" בהיסטוריה שלנו כעם. והעולם הזה של היצירה וההשראה מניע גלגלי עשייה רחבים. המספרים ידועים, למעלה מ- 200 אלף אנשים אבדו את עבודתם מאז שהשתתקה התרבות בישראל – 9 חודשים שלמים שהמוזות שותקות! "ולשם כך התכנסנו כאן היום".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "אני מברך את חברי הכנסת עופר שלח, ניצן הורביץ' ואורלי פרומן על הקמת השדולה החשובה ואני אשמח לכל שותפות וסיוע למען עולם התרבות. מדינה בלי תרבות היא מדינה עצובה וחסרה, לכן נמשיך לעשות הכל כדי שהתרבות לא תישאר מאחור.

אנו ממשיכים לתמוך כלכלית בעולם התרבות בתקציבים תוספתיים רבים וממשיכים לייצר מיזמים שונים שמסייעים לאומנים. אנחנו משקיעים מאמצים גדולים בפתיחת עולם התרבות ולא ננוח עד שזה יקרה. במתווה שבנינו אנו דואגים שבכל שלב של פתיחה במשק יפתח גם תחום מעולם התרבות. אחרי שפתחנו את הפקות הקולנוע, אתרי השימור, רשות העתיקות ובתי הספר למשחק, בשבוע הבא יתחיל פיילוט של פתיחת מוזיאונים. בשלבים הבאים נפעל כדי שכלל עולם התרבות יחזור בצורה בטוחה וזהירה וכמובן".

"צריך למצוא כאן ועכשיו פתרונות יצירתיים"

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ): "אני שמח על הכינוס הזה, אבל צר לי כי אין מנוס מלקבוע שעולם התרבות הוא התחום היחיד שלא דואגים שיחזור לפעילות בישראל. לא נעשה שום ניסיון לפתור את המשבר בעולם הזה – זה מראה לי שאין שום רצון מהממשלה לסדר את המצב. השורה התחתונה היא שבמשך תשעה חודשים, הנשמה של החברה הישראלית, עולם התרבות, סגור על מנעול ובריח. זה פשוט הרס ומוות לעולם הזה. ויש פתרונות – היו הצעות לקיים בדיקות קורונה מקדימות, לקיים הופעות בקפסולות, חללים קטנים וגלריות – הכל בשביל להשיב מעט אנשים לעבודה וכלום לא התקבל. אנחנו קוראים למצוא מתווה ולפתוח את עולם התרבות כי אחרת הוא ימות – ובלי תרבות ישראלית, אין חברה ישראלית".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם): "בישיבות שהובלתי על משבר התרבות, הן בוועדת קורונה והן בוועדת ביקורת המדינה, עלו הרבה רעיונות יצירתיים כדי להחזיק בחיים את עולם התרבות. הרעיונות הללו נדחו לסוף התור בגלל ההסתכלות השגויה של הממשלה על תרבות כמותרות. ואני אומר לממשלה: תרבות היא לא מותרות! התרבות היא המהות של חיינו כאן והגאווה הכי גדולה שלנו. אני מודע לכך שבחודשים הקרובים, עד שימצא חיסון, לא יהיו הופעות בקיסריה והיכל התרבות. אבל צריך למצוא כאן ועכשיו פתרונות יצירתיים לעולם התרבות. אנחנו כחברי הכנסת, לא נרפה מהנושא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
איתי תודה לך!...
נורית.ש | 26-11-2020 7:46
איתי תודה לך! כל מילה שלך כתובה בסלע חכמים לימדו אותנו שכל עם ישראל ערבים זה לזה והמציאות בנבחרינו ????הלוואי שזעקתך תגיע לאוזניהם תחדור לליבותיהם ויאפשרו לכל אזרח לחיות בכבוד אמן!
2
אופס איתי לוי...
עומר | 26-11-2020 8:06
אופס איתי לוי נפל גם לרשת של ה0מאל.. אבל נשמה בחיים אתה לא תיהיה היקיר שלהם כמה שתלקק להם תתחת הם ישנאו אותך כי אתה מזרחי אז חבל הפסדת את הקהל המזרחי שאהב אותך.. ומה שבטוח לא הרווחת עוד אנשים..בהצלחה עם זה
איתי מילים מדויקות...
ספיר | 26-11-2020 14:34
איתי מילים מדויקות ! ולמי שכתב ימין / שמאל .. אין כאן התייחסות לדעה פוליטית אז בלי לערבב. ראש הממשלה הוא של כולנו - ימנים ושמאלנים. ופניה אליו לא משייכת אותך אוטומטית לאף צד.
תמשיך לפגוע...
אלמוני | 26-11-2020 11:52
תמשיך לפגוע באזרחי ישראל בשביל האליל שלך ולצעוק שמאל שמאל, בוגד
3
אוי, איתי, אחי......
אלמוני | 26-11-2020 11:51
אוי, איתי, אחי... אתה עוד לא יודע שאתה משעמם את ביבי?
4
איתי מילים...
ספיר | 26-11-2020 14:35
איתי מילים מדויקות ! ולמי שכתב ימין / שמאל .. אין כאן התייחסות לדעה פוליטית אז בלי לערבב. ראש הממשלה הוא של כולנו - ימנים ושמאלנים. ופניה אליו לא משייכת אותך אוטומטית לאף צד.
5
איתי מה שיש...
אילנית | 26-11-2020 15:19
איתי מה שיש לך היום בזכות ביבי יאלה שב,בשקט .
אתמני שמלקק...
פופר מחרים את אאופאות | 27-11-2020 19:18
אתמני שמלקק לשמולנים אלבנים אוה שחך שמי שבאה לאופעות שלא זה אמיזרחים ארוב אחשב תיראה מזה מיזרחים אנחנו נחרים את איתי לוי אייל גול אתא צודק שזרקתה את איתי לוי אדם אים 10 פרצופים איום יש לא כסף אוה מארים את אכול איתי לוי איום אתא למלע מחר אתא למתה
6
הוא עושה מליונים...
שלומי | 26-11-2020 16:51
הוא עושה מליונים ותמיד בוכה אכלו לי שתו לי גנבו לי תמיד נתלה במה שהוא גדל מלא אנשים היו במצבים יותר גרועים ממנו והם לא מדברים אז אכלו שתו לי מיצא את עצמו. הוא עושה בהופעה אחת 50 אלף שקל פסטיגל מליון שקל כוכב הבא עוד מליון וחצי הופעות מלא מליונים שילך לישון לא מתבייש בוכה לי. הנגנים ואנשי הבמה שילכו לעובד בסופר בבתי חולים ויפסיקו לבכות
7
לא פשוט המצב...
יוגב בורנשטיין | 26-11-2020 23:48
לא פשוט המצב בכל העולם
8
איתי שכחת מאיפוא...
איתי עף עלה לך למעלה שכחת מאיפוא התחלת לך להתראיין אצל אופירה וברקוביץ תהיה מושלם חשבתי שאתה בחור טוב ראיתי בערוץ 24 ראיון עם חולה ממש נגע לי ללב עכשיו כל מקום שתהיה אעביר ערוץ הפסדת אותי ואת כל משפחתי משפחת חג׳ג׳ ( לא הקבלן) אנשים מהישוב גרים בבאר שבע אין פייסבוק הייתי כותבת גם שם | 27-11-2020 18:25
איתי שכחת מאיפוא התחלת ואיפור הגעת בזכות אזרחים שאוהבים את ביבי התקדמתם מה אתה מציע שביבי יפתח ושמאל יתקוף אותו ויעשה הפגנות בקסריה אין לך זמן לראות טלוויזיה כי אתה מחפש פרנסה אנשים כמוך שנצמדים לשמאלנים הרסו את המדינה תראה מה ביבי עושה אחד ויחד אני כפרה על ביבי נורית פלתר שתומכת ביבי
9
אנשים מאבדים את...
דורון | 02-12-2020 17:14
אנשים מאבדים את עצמם ואתה ילד כאפות מצטלם בבריכה ועם מכוניות פאר, דע מאין באת מטיפה סרוחה וכנראה נשארת טיפה סרוחה מיוהרה גאווה וריק שיש בך