"איראן משקיעה משאבים בתעמולה בישראל" - סרוגים

"איראן משקיעה משאבים בתעמולה בישראל"

אחרי פרסום הדו"ח של פייסבוק, מודה שר המודיעין כי איראן מנסה להשפיע על דעת הקהל הישראלית: "איראן משקיעה בחתרנות המכוונים לקהל הישראלי. מפאת רגישות החומר, אני לא אוכל להתייחס לכולו כאן בפירוט."

author-image
"איראן משקיעה משאבים בתעמולה בישראל"
  צילום: שאטרסטוק

"אני מאשר כי איראן מבצעת פעילות בישראל שנועדה להשפיע על דעת הקהל הישראלית" – כך ענה היום שר המודיעין, ח"כ אלי כהן (הליכוד) לשאילתה דחופה של ח"כ אריאל קלנר, שעניינה פרסום רשמי של פייסבוק על כך שאיראן מבצעת פעילות על מנת להשפיע על דעת הקהל בישראל.

השר כהן (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

השר כהן השיב ואמר כי המידע מקורו מגורמי המודיעין, שאכן הדברים ידועים ומתבררים: "איראן משקיעה משאבים בתעמולה ובחתרנות המכוונים לקהל הישראלי. מפאת רגישות החומר, אני לא אוכל להתייחס לכולו כאן בפירוט באופן מלא."

כהן הוסיף בתשובתו: "מעבר לפעילות בתחום הרשתות החברתיות, המאמצים של מערכת המודיעין האיראנית מתמקדים באיתור ובגיוס של ערבים ישראלים או של פלסטינים למודיעין או לטרור. קהילת המודיעין, ובעיקר השב"כ, פועלת לסיכול טרור, חתרנות והשפעה איראנית ברחבי המזרח התיכון, וכמובן בישראל. הפעילות הישראלית שמבוצעת, אי אפשר לבוא ולפרט אותה כאן מעל דוכן המליאה. אני רק אציין שהשב"כ הוביל בשנה האחרונה את סיכול אותם ניסיונות איראניים גם בתחום הרשתות וגם בנושא של גיוס סוכנים ערבים ישראלים בישראל, שנועדו בעיקר לאסוף מודיעין ואף ניסו לגייס אותם לבצע פיגועי פח"ע כאן אצלנו במדינת ישראל."

עוד באותו נושא

ח"כ אריאל קלנר הציב אולטימטום לפייסבוק ישראל


8

בנוסף, השר כהן התייחס לפרסום של פייסבוק, שאישרה כי שהיו 12 פרופילים שנמחקו, שני עמודי פייסבוק, מעל 300 חשבונות אינסטגרם פיקטיביים, שפעלו בתיאום מאיראן ופעילותם כללה מאפיינים בהחלט של חוסר אותנטיות:" גם בדוח שלהם הם מציינים שרשת פרופילים למעשה התחילה, הייתה בשלב מוקדם, 1,000 עוקבים בפייסבוק, מעל 9,000 באינסטגרם. הניסיונות שנעשו זה להפיץ תכנים בעברית ובערבית, תוך התמקדות באירועים אקטואליים בישראל, כולל תמונות ממחאת הדגלים השחורים וביקורת על מדיניות ראש הממשלה."

ח"כ הורוביץ (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

ח"כ ניצן הורוביץ מחה על הדברים וצער לעברו של השר כהן: "אתה באמת חושב המחאה זה בגלל איראן? כאלה שטויות כבר לא שמעתי שנים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
רפי פרץ (המתחזה...
פתח תקוה | 25-11-2020 17:59
רפי פרץ (המתחזה לרב) הוא ככול הנראה אחד הסוכנים של יחידת התעמולה האירנית. כשקוראים את מ שהוא אומר זה בהחלט משתמע.
נגמרו לך הכדורים
מישהו | 25-11-2020 18:51
חזור לפסיכיאטר.......