טענות: יועמ"שית משרד הדתות מכהנת שלא כדין - סרוגים

טענות: יועמ"שית משרד הדתות מכהנת שלא כדין

בפנייה אל שר הדתות נטען כי יועמ"שית המשרד מכהנת בתפקידה שלא כדין. הפנייה נעשתה על רקע מתיחות בין השניים. גורמים בכירים לסרוגים: היועמ"שית מתאמצת לסייע לשר בכל הנדרש

טענות: יועמ"שית משרד הדתות מכהנת שלא כדין
  סרוגים

עמותת נוער כהלכה פנתה אל שר הדתות, יעקב אביטן, בטענה כי יועמ"שית משרד הדתות, גליה קליין, מכהנת בתפקידה שלא כדין. לסרוגים נודע כי המכתב נשלח לשר על רקע המתיחות בינו ובין יועמ"שית המשרד אשר עולים לעיתים לכדי נתק בין השניים – זאת על אף מאמציה של קליין ליישר את ההדורים מול השר ולסייע לו בכל הנדרש.

במכתב נטען כי לאחר שהיועמ"ש הקודם של משרד הדתות עזב את תפקידו, קליין שהייתה עובדת בלשכה המשפטית מונתה במקומו לתקופת ניסיון. עוד נטען כי מנכ"ל המשרד קבע באפריל 2018 כי קליין לא צלחה את תקופת הניסיון ועל כן כהונתה הנוכחית בתפקיד אינה כדין.

עוד באותו נושא

פגישה בין שר הדתות למתן כהנא לקידום הרבנות ורבני עיר

לאור טענות אלה, נדרש השר להסביר מכוח מה קליין מכהנת כיועמ"ש משרד הדתות בזמן שנקבע כי היא לא צלחה את תקופת הניסיון, האם היא חזרה לתפקידה הקודם,  וכן האם כהונתה בתפקיד היא כהונה בפועל או שהיא מכהנת בתפקידה בחוסר סמכות בשל הארכת כהונת תקופת הניסיון מעבר למותר.

גורם בכיר במשרד הדתות מסר לסרוגים: "יש במשרד תחושה של קשר שתיקה סביב הנושא הזה, השר והמנכ״ל מחפים על היועצת המשפטית, אולי בגלל שהם מפחדים ממנה, כל תקן או מינוי אחר במשרד היה נבחן באמות מידה הרבה יותר מחמירות".

מאבק עובדי משרד הדתות

"בזמן שאנחנו כעובדים נאבקים עכשיו על השלמה לשכר מינימום ונמצאים בעיצומה של שביתה וסכסוך עבודה, היועצת המשפטית של המשרד שמכהנת שלא כדין מקבלת שכר גבוה שלא מגיע לה על פי חוק בניגוד לכל מנהל תקין, כשמדובר ביועצים משפטיים מותר להם הכל".

מי את גליה קליין?

יועמ"שית משרד הדתות, גליה קליין, מנוייה על הציבור הסרוג. היא למדה באולפנת חורב, ובעלה בוגר ישיבת הסדר. השניים גרים בעיר מודיעין, וילדיהם מתחנכים בישיבה התיכונית בשעלבים.

משיחות שקיימה מערכת סרוגים עם בכירים במועצות דתיות שונות עולה התמונה כי קליין, שהגיעה אל משרד הדתות מעריכת דין במגזר הפרטי, מתנהלת בצורה תקינה מול השר אביטן, ומסייעת לו בקידום מינויים של הרכבי מועצות דתיות. קצב המינויים עומד כיום על מהירות שיא – כארבעה הרכבים בשבוע.

עם זאת, קליין עומדת בתוקף על כך שהמינויים יהיו תקינים מבחינה משפטית. כך למשל, קליין מתנגדת למינוי אדם שיש נגדו הליכים בבית משפט, אשר הופכים את המינוי שלו לבעייתי מבחינה משפטית. התנגדותה של קליין למינויים מסוג זה אינם קשורים לתפיסות פוליטיות, והמינויים המאושרים על ידיה מנויים על כל צדדי המפה הפוליטית.

בנוסף, קליין מסרבת לפגוע בשר ו'להיכנס' בו, הן בהיבט האישי, כאשר היא מסרבת לתדרך נגד השר, והן בהיבט המקצועי, כאשר מינויים אשר נעשו 'מעל הראש' שלה אושרו על ידה כל עוד היו תקינים משפטית והיא סירבה להיכנס להתנגחויות עם השר בעניין.

במשרד הדתות בחרו שלא להגיב לנאמר בכתבה.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "הטענה לפיה היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת מכהנת שלא כדין אינה נכונה. הרושם העולה מן המכתב הוא כי יש גורמים שונים שמנסים להרתיע יועצים משפטיים מלהביע את עמדתם המשפטית. יש לגנות ניסיונות אלה. היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת זוכה לגיבוי מלא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כמובן החונטה המישפטית...
שוני | 25-11-2020 19:18
כמובן החונטה המישפטית לא מפקירה כמו שאמרתי לא פעם יש יחידת איסוף במישרד אוספים חומרים וביום סגריר הם מוציאים את הקלסר,אז אים הם יגידו שהיא לא מתאימה ולא ראויה היא תפיל בפרקליטות את מי שיש לה חומר וההוא יפיל את מי שיש לו חומר עליו,אז מונעים זאת על ידי השתקה ואמירה שהיא ראויה הבנתם את השיטה אפילו שיש פרקליט גנב שדד הם יגידו אין עילה,אלה פרקליטותך ישראל