יוסי דגן תוקף, הנדל מחזיר, המאבק על האינטרנט ביו"ש - סרוגים

יוסי דגן תוקף, הנדל מחזיר, המאבק על האינטרנט ביו"ש

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן שיגר מכתב לשר התקשורת יועז הנדל לאחר שלטענתו החליט בתוכנית הסיבים לתעדף את כל איזורי הספר מלבד יו"ש. הנדל: "גיבוב של פרטים לא נכונים"

יוסי דגן תוקף, הנדל מחזיר, המאבק על האינטרנט ביו"ש
  צילום: רועי חדי

ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן,  שיגר היום (שלישי) מכתב לשר התקשורת יועז הנדל  בטענה שהאחרון מקדם בחודשים האחרונים את "תוכנית הסיבים" אשר תאפשר תשתית אינטרנט מהירה לכל תושבי מדינת ישראל מלבד לישובי יו"ש.

השר הנדל הגיב לדבריו של דגן ואמר: "לצערנו יוסי דגן לא הצליח להבין את הרפורמות בשוק התקשורת. תושבי השומרון לא זקוקים לאוויר בתקשורת אלא לתשתיות תקשורת.  מה שכתב זה גיבוב של פרטים לא נכונים. אין ביניהם לבין המציאות שום קשר".

כחלק מהתוכנית, תונח תשתית לסיב אופטי שתאפשר גלישת אינטרנט במהירויות גבוהות מאוד. מכיוון שחברת בזק טוענת שחיבור הפריפריה לתשתית זו אינה כלכלית עבורה, הוקמה קרן שהיא למעשה קרן ממשלתית אשר תסבסד את הנחת התשתית באיזורי הספר.

עוד באותו נושא

הנדל: "מבחינתי אין הבדל בין עפרה ליקנעם"


9

לדברי דגן השר הנדל קבע כי  כל יישובי הגבול –  מעוטף עזה דרך הנגב הגליל והערבה, יכללו בתכנית מלבד יישובי יו"ש.  דגן טוען כי יישובי יהודה ושומרון גם הם מוגדרים ספר בגלל קרבתם לרשות הפלסטינית בדיוק כמו בעוטף עזה ויישובי הספר האחרים.

בעקבות כך, פנה ראש המועצה האזורית שומרון במכתב דחוף לשר הנדל, זאת לאחר שנפגש ושוחח עם השר, בו הוא קורא לו לחזור בו מהחלטתו להדיר את יו"ש מהתוכנית ואומר: "לתדהמתי התברר לי כי בהחלטה תמוהה ביותר, בחר משרד התקשורת להעדיף את כלל איזורי הספר במדינת ישראל – מלבד אזור יו"ש אשר איננו מתועדף".

דגן הוסיף כי "לא ייתכן שמשרד התקשורת של מדינת ישראל יחרים בצורה ברורה חצי מיליון אזרחים של מדינת ישראל. יישובי הר חברון הם פריפריה לא פחות מהנגב הצפוני והישובים איתמר ואלון מורה הם לא פחות אזור קו עימות ואזור ספר מעוטף עזה". דגן המשיך ותקף את השר כי בהחלטתו מפלה לרעה את אזרחי יו"ש ואומר: "החלטה זו, שהלכה למעשה הופכת את כל תושבי יו"ש לסוג ב'".

לאחר חילופי הדברים, טען השר הנדל כי יוסי דגן אינו מבין בשוק התקשורת. "מציעים לו לפנות לחבריו ראשי המועצות באיו״ש שנהנים מהמהפכה בשוק התקשורת, למען רווחת תושביהם. הם יסבירו לו על עבודת משרד התקשורת ואיך מקדמים תשתיות. רק השבוע חוברה העיר מעלה אדומים לסיבים אופטיים, אריאל בדרך, בזק ושאר החברות קיבלו רישיון כדי לתת שירות באיו״ש אחרי 36 שנה".

שר התקשורת הוסיף כי הוא "מציע למועצה לקחת פרויקטור לעניין שמבין בתחום התשתיות".

לדברי הנדל, במתווה סיבים שהובא לממשלה ואושר, כתוב כך:" על שר הביטחון להנחות את המפקד הצבאי להטמיע, בשינויים המחויבים וככל הנדרש, את יישום החלטה זו לגבי תשתית התקשורת ביהודה ושומרון, וכל הוראה רלוונטית אחרת שתינתן בהמשך לה, וכן להנחות את שר התקשורת לערוך התאמות על מנת לאפשר יישום של ההחלטה כאמור באזור יהודה ושומרון, ככל שיידרשו".

בנוסף, בתזכיר חוק שנמצא על שולחן הממשלה כתוב שתהיה פריסה בכל מקום בישראל ובכלל כך באזורי יהודה ושומרון, הן על ידי בזק והן על ידי קופת התמרוץ.

"על פי התגובה כנראה שבמשרד התקשורת שכחו אמת מה היא" אומרים במועצת שומרון ומוסיפים: "בכדי לדייק את העובדות, הערים אריאל ומעלה אדומים חוברו לתוכנית הסיבים משום שמדובר בישובים גדולים שחיבורם לתשתית הסיבים האופטיים כלכלית לבזק".

במועצה ממשיכים לתקוף את הנדל ואמרים: "מועצה אזורית שומרון והמחנה הלאומי כולו ייאבקו ויסכלו את ההדרה הזו שכמוה אין באף משרד ממשלתי. פרוייקט הסיבים הוא הפקרה של יו"ש והפיכת התושבים לתושבים סוג ב'".

"הבעיה נוצרה בישובים הקטנים שחיבורם לתשתית הסיבים אינה רווחית לבזק דוגמת יישובים בערבה בגולן וביו"ש ועל כן משרד התקשורת הקים קרן ממשלתית שתסבסד את החיבור של ישובים אלו לתשתית האינטרנט המתקדמת אלא שבהחלטה תמוהה כאמור הוחלט להדיר את יו"ש".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו