לראשונה: כתב אישום הוגש למפגינים נגד נתניהו - סרוגים

לראשונה: כתב אישום הוגש למפגינים נגד נתניהו

לראשונה מאז תחילת ההפגנות נגד רה"מ נתניהו, הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד שניים מהמפגינים. גונן בן יצחק, מראשי "קריים מיניסטר", נאשם בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו, ובר בנימין מואשמת בתקיפת שוטר

author-image
לראשונה: כתב אישום הוגש למפגינים נגד נתניהו
  אילוסטרציה, הפגנות נגד נתניהו (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום שני כתבי אישום לבית משפט השלום בעיר נגד בר בנימין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתקהלות אסורה ונגד גונן בן יצחק בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה.

על פי כתב האישום שהוגש כנגד בר בנימין, ב-20 בספטמבר התקיימה הפגנה בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. בהפגנה לקחו חלק מפגינים רבים שעמדו, בין היתר, גם על כבישים הסמוכים למקום.

המחאה בבלפור (צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש 90)

סמוך לשעה 00:00 כרזו השוטרים למשתתפי ההפגנה כי מרגע זה ההפגנה אינה חוקית, וכי על המפגינים לפנות את הכבישים, על מנת לחדש את התנועה במקום. 40 דקות לאחר מכן החלו השוטרים לפנות מפגינים אשר לא נשמעו להוראת השוטרים, ונותרו עומדים או יושבים על הכבישים, ביניהם הנאשמת שעמדה באותה עת יחד עם מפגינים אחרים על הכביש סמוך לכיכר פריז.

אחד השוטרים במקום ניגש לבנימין וביקש ממנה לפנות את הכביש. הנאשמת סירבה והשוטר אמר לה כי אם לא תעשה זאת מרצונה, ייאלץ לפנות אותה בכוח. הנאשמת עמדה על סירובה, ובשל כך החל השוטר לפנות אותה מהכביש. בשלב מסויים השוטר שם את ידו על גבה של הנאשמת כדי לפנות אותה, וזו, בתגובה, הסתובבה לעברו, ריססה על פניו גז פלפל ממיכל שנשאה בכליה, וניסתה לברוח מהמקום.

האישום: נשכב מול מכת"ז המשטרה

במקביל, כתב האישום שהוגש נגד גונן בן יצחק ציין אירוע שהתרחש ב-18 ביולי בהפגנה סמוך לכיכר פריז בירושלים. גם כאן האירוע החל כשכוחות המשטרה פעלו לפינוי המפגינים מהמקום וכרזו למפגינים, באמצעות מכשירי כריזה משטרתיים, שההפגנה איננה חוקית וכי עליהם לעזוב את המקום. מפגינים רבים, וביניהם הנאשם, לא נענו לקריאות השוטרים והמשיכו להפגין במקום שלא כדין. השוטרים כרזו לעבר המפגינים אך המפגינים הוסיפו להקים רעש באמצעות משרוקיות, תופים וצעקות.

בשעה 00:05 הורה מפקד המשטרה נצ"מ יעקבי לקדם מכונת התזה (מכת"ז) לכיוון הצומת בה עמדו המפגינים וזאת ע"מ לכרוז פעם נוספת למפגינים, וכן כדי לאפשר את השימוש בה לשם פינוי המפגינים ככל שיידרש. בתגובה בן יצחק קרא למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"ז, נעמד מולו וחסם את נתיב נסיעתה.

בהמשך לכך, נשכב הנאשם מתחת למכת"ז וחבק את ידיו סביב חלק מגחון המכת"ז, וזאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה. על אף דרישותיהם החוזרות של השוטרים, סירב הנאשם לשחרר את אחיזתו במכת"ז ולצאת, לאור זאת נאלצו השוטרים להשתמש בכוח כדי לנתק את הנאשם מהמכת"ז ולפנותו מן המקום.

מכת"ז מול המפגינים בבלפור (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

מהפרקליטות נמסר כי "ההחלטה על הגשת כתבי האישום התקבלה בהתאם למדיניות הפרקליטות בבואה לטפל בעבירות המבוצעות במסגרת הפגנות, כפי שבאה לידי ביטוי בהנחיית המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים). מדיניות זו נקבעה במטרה לאזן באופן ראוי בין זכות היסוד של כל אזרח בישראל להשתתף בהפגנות ולהתבטא באופן חופשי, ובין האינטרס הציבורי שבשמירה על בטחון הציבור ורכושו, שלטון החוק והסדר הציבורי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מותר וחשוב להפגין...
יבגני | 24-11-2020 10:28
מותר וחשוב להפגין אסור לרסס שוטר או להחשילו
2
יש שם בן...
בני | 24-11-2020 11:06
יש שם בן יצחק, בן של מוחמד,אתה רעלן ומפיץ ארס בכמויות,המשוקץ הזה עורך דין ללא עבודה ומחפש כותרות לקדם את עצמו ללא תשלום
3
לך תלמד עברית...
שאה טופר | 24-11-2020 11:36
לך תלמד עברית ואחכ אזרחות לפני שאתה מעיז בכלל להגיב!!!
4
השאלה היא
אני | 24-11-2020 11:44
מה יצא מזה. אלילי בית המשפט ימצאו דרך מקורית להגיד שזה חוקי
, אתה...
על אמת ועל שקר | 24-11-2020 13:20
, אתה גם בוודאי בטוח שהיתה הונאת ענק בבחירות בארהב, ושמפכל המשטרה, היועץ המשפטי ופרקליט המדינה הם תופרי תיקים. הרי בעיניך כל מוסדות המדינה הם שקר אחד גדול. רק מה שאומרים שקרנים למיניהם זה אמת.
5
אזרחי ישראל
אביחי | 24-11-2020 12:33
שיהיה ברור, הבוגד שמכר נשקים ומטוסים בחשאי יקום וילך לישון עם אזרחי ישראל! נעמוד לבנימין נתניהו על הראש עד שיפתח פסיכוזה ופרנויה שאנחנו 24 שעות איתו. זה יפסק רק שהבוגד ילך לכלא או מחיינו. על החתום אנשים מילואים מכל קצוות הארץ