רגע לפני החיסונים, וכשהגל השני מכה בעוצמה באירופה, פסק הלכה חדש של מכון 'תורה ומדינה' בראשות הרב יגאל קמינצקי קובע כי המדינה צריכה להדביק במכוון את האזרחים כדי ליצור חסינות עדר.
פסק הלכה מתפרסם בספר "מכת מדינה" של המרכז המבקש לברר סוגיות הלכתיות חשובות שעולות בגלל נגיף הקורונה, בהסתכלות רחבה של המדינה ולא בהיבט הפרט.
את פסק ההלכה כתב הרב איתי אליצור (בנו של אורי אליצור ז"ל), בו הוא טוען כי מותר ואף רצוי שהממשלה תנקוט במדיניות המכניסה אנשים בודדים לספק של סכנה ולהדביק אותם בקורונה כדי למנוע בעתיד סכנה גדולה יותר. פסק זה מחדש מכיוון שעד עתה הקול ההלכתי שנשמע דבק בכל שצריך לשמור על חיי כל אדם בכל מחיר.

ראש מחלקת המחקר במרכז תורה ומדינה הרב פרופסור נריה גוטל אמר: "הסוגיה של הדבקה מכוונת מטרתה יצירת הדבקת-עדר, כמו גם סוגיות נוספות שנדונות בספר "מכת מדינה", היא סוגיה חשובה שרבים מאיתנו נפגשים איתה בפעם הראשונה. מגיפת הקורונה דרשה מאיתנו לבחון מחדש היבטים מוסריים ומעשיים, שבשיגרה מתמקדים בחיי הפרט ובשעה זו עוברים למישור הכלל – המדינה".
עוד הוסיף הרב פרופ' גוטל: "מאמרי הספר מעלים שעיון הלכתי מדוקדק עשוי להכריע הלכה שונה למדינה מאשר ליחיד. הספר מחדש שנקודת המבט של מדינה, כגוף שמופקד על כלל התושבים, צריכה לבחון את טובת הרבים, ולעתים לתעדף זאת גם על חשבון טובת היחידים. לא בכדי פותח את הספר מאמרו היסודי של הרב יעקב אריאל, שעניינו הוא: המדינה והקורונה. פרק חשוב במאמרו טוען ש"למדינה ראייה ציבורית רחבה"; ופרק נוסף תוחם זאת בשל "מעלות וחסרונות למבט הציבורי"

מה דעתך בנושא?
7 תגובות
3 דיונים
צחי
זה משתמש בתורה קרקדום וכחרב
21:33 25.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גלגל
גם לא רופא.
12:38 07.12.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אהרן
יש בכתבה הזאת הרבה עיוותים. תקראו את המאמר המקורי של הרב אליצור בספר, אח"כ תגיבו. הוא מעיר שם בפירוש שהוא לא בא לעסוק בשאלה המקצועית אלא רק בשאלה ההלכתית, וכל מה...
יש בכתבה הזאת הרבה עיוותים. תקראו את המאמר המקורי של הרב אליצור בספר, אח"כ תגיבו. הוא מעיר שם בפירוש שהוא לא בא לעסוק בשאלה המקצועית אלא רק בשאלה ההלכתית, וכל מה שכתוב שם מותנה בשאלה מה יגידו אנשי המקצוע.
המשך 11:26 24.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גלגל
אין שום ערך לפסק שלו המנותק מידע רפואית.
12:36 07.12.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לא יכול להיות שזה נכון
1 מכל 200 שנדבקים מת. 3% מגיעים לפיקוח נפש בין חיים למוות. מבריאים נמצאים בסכנת עקרות מחלות עור ופגיעה נפשית וריאתית. דמנציה מואצת. ועוד נזקים שלא נחקרו דים. איזה רשות...
1 מכל 200 שנדבקים מת. 3% מגיעים לפיקוח נפש בין חיים למוות. מבריאים נמצאים בסכנת עקרות מחלות עור ופגיעה נפשית וריאתית. דמנציה מואצת. ועוד נזקים שלא נחקרו דים. איזה רשות יש להכניס אנשים בידיים למקום של פיקוח נפש? או אפילו ספק פיקוח נפש? הרי זה אפילו גובל בשפיכות דמים לכאורה? שאדם יזהר מלהידבק גם היום גם מחר גם בעוד זמן. לפחות עד שיגיע החיסון. אי אפשר להבין לחלוטין את הסברה לגרום לאדם להסתכן היום כדי "למנוע" ממנו "להסתכן" בעתיד.
המשך 05:41 24.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שאלה
איך נדע מי ימות כתוצאה ממגע אם אדם שלא ידע שנדבק? ואיך נדע שמי שנדביק אותו לא יסבול כל חייו מסיבוכי הקורונה? איזה מין פסק הלכה זה?!
12:51 23.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גלגל
כשהוא ידבק וימצא בסכנת מוות.
12:37 07.12.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר