נפתלי בנט באולפן סרוגים: "זאת ממשלה שפשוט ילדותית, פוליטית, עוסקת בעצמה"

נפתלי בנט באולפן סרוגים: "זאת ממשלה שפשוט ילדותית, פוליטית, עוסקת בעצמה"

בראיון באולפן סרוגים אומר יו"ר ימינה כי ירוץ עם סמוטריץ': "היה שר תחבורה מצוין לא כמו השרה רגב שעוסקת בג'ובים", על אפי איתם: "מינוי חובה" על בדיקת הצוללות: "פוליטית"

author-image
בנט: "חטפו את המדינה לטובת פוליטיקה נטו"

שר הביטחון ויו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט באולפן סרוגים מתייחס לסערות האחרונות, על היריבות האישית עם נתניהו כפי שהתגלתה בהקלטות המקור: "אצלי לא אישי, את מה שאני מרגיש אני אשאיר אצלי בבטן, באתי לפוליטיקה לא בשביל להרגיש טוב, באתי לשרת את העם שלי",  על וועדת הבדיקה לצוללות: "ברגע שעושים את כל הפעולות כפוליטיקה אז אין טעם".

"אני מברך על כל התפתחות מדינית חיובית מול מדינות ערב המתונות זה חיוני חיוני לייצר ולהרחיב את הקואליציה האנטי איראנית", אומר בנט בהקשר לטיסה אמש (ראשון) של ראש הממשלה וההסכמים האחרונים. "חיוני לנהל מגעים עם הממשל האמריקאי, כדאי להיכנס איתם לדיאלוג נכון סביב האסטרטגיה האיראנית שלהם, כי כרגע יש הרבה לחץ על איראן, אז לפני שמסירים אותם. צריך למנוע את ההתגרענות ודבר שני לא הייתה בהסכם הקודם התייחסות לפן הטרוריסטי של איראן".

עוד באותו נושא

מעביר מסר: אתה מתעסק בצוללות, אני טס לסעודיה


10

כשעושים פעולות כפוליטיקה אז אין טעם

על וועדת הבדיקה של הצוללות אומר בנט: "ברגע שעושים את כל הפעולות כפוליטיקה אז אין טעם, בוודאי תמיד טוב לרענן את הליכי הרכש במשרד הביטחון. זאת ממשלה שפשוט ילדותית, פוליטית, עוסקת בעצמה, השרים עוסקים בעצמם והיא לא מטפלת המשבר.

כשהייתי שר הביטחון התוודעתי בעומק של תהליכי הרכש, וכחבר קבינט הרמתי את ידי כולל להחלטה המפורסמת של רכישת הצוללות שיש לה משמעות מטה אסטרטגית למדינת הביטחון של ישראל, אני עומד מאחורי ההחלטה ומגבה אותה. לעשות עכשיו וועדות חקירה ככלי פוליטי, זו ממשלה שעסוקה באובססיביות בפוליטיקה".

שורה תחתונה אם יזמנו אותך אתה תגיע? "כן, אם יזמנו אותי אני אגיע"

לגבי סמוטריץ', האם אתם הולכים לרוץ ביחד? "התשובה היא כן. אני מאוד מעריך את בצלאל. היום רואים איזה שר תחבורה מצוין הוא היה, וכמה הוא היה ממלכתי וכלל ישראלי, הוא לא קם בבוקר ואמר אני שר תחבורה של מגזר מסוים, אלא דאג באמת לבעיות היסוד, ועכשיו הגיע שרה שהפכה את המשרד למכונת ג'ובים פוליטיים, וכל ההחלטות נובעות מפוליטיקה פנימית".

בנט מוסיף: "זה איום ונוראה, אני רואה את זה בהרבה מאוד משרדי ממשלה. הרב מאוד שרים לוקחים את המשרד והופכים את זה לפוליטיקה נטו".

יש גם האשמה לגבי אפי איתם שמונה מטעמים פוליטיים, הוא ראוי להיות יו"ר יד ושם? "חד משמעית, אפי איתם הוא בן אדם שכשאומרים הסורים על הגדרות ולבלום את הסורים על הגדרות, אצלו זה אמיתי, הוא עמד עם טילים ועצר את הסורים מלהיכנס לנפח. אפי איתם גם היה מפקד מעולה בצה"ל, גם ראה עולם והיה שר בממשלה. זה מינוי ראוי וחובה להשלים את זה. חלילה לייצר אנלוגיות הזויות".

על הקלטות המקור והכינוי שספג מנתניהו כלבלב. האם בסוף הכל אישי בינך לבין נתניהו? "אצלי לא אישי, את מה שאני מרגיש אני אשאיר אצלי בבטן, באתי לפוליטיקה לא בשביל להרגיש טוב, לא בשביל כסף, לא בשביל תהילה, היו לי חיים נהדרים בהיי טק, באתי לשרת את העם שלי, והאמת אני גם לא מתרגש מאמירה בשיחה פנימית בין אדם אחד לאדם אחר. גם אני לא מתבטא תמיד בשיחות פנימיות כמו חנה בבלי.

הבעיה שלקחו את הדבר הקדוש ביותר, את המדינה, את טובת המדינה, את משרדי הממשלה וחטפו אותם לפוליטיקה נטו. יש פה ממשלה שכול כולה היא רק פוליטיקה, לא ראיתי דבר כזה. כולם עושים קצת פוליטית, אבל רק פוליטיקה, כל היום רק פוליטיקה. כל משרד תוקע את השני, מלחמות קרדיט, כל שבוע מתפרסמים עוד מינויים פוליטיים במשרדי ממשלה מהותיים וחשובים. מה זה בשביל להשביע רצון חברי מרכז? אנחנו צריכים את האנשים הכי טובים בכל תפקיד".

על משבר הקורונה והחיסונים אומר בנט: "מי שלא רואה את הקושי הגדול ואת החרדה ואת הסבל העצום שנחת בעיקר על הדור הצעיר, משוחררי צה"ל. מה יקרה ביוני שיגמרו החל"תים? מישהו מטפל בהם? יש תכנית שהצגתי לפני 8 חודשים עד הרגע הזה לא עושים את זה. נכון החיסונים בדרך אבל מה קורה בינתיים? מה קורה עם בעלי העסקים שנסגרו?"

אבל נראה שבכל העולם נכנסים לסגרים שניים ואולי גם שלישיים? "יש חלופה ויש מדינות שהתנהלות טוב, הם התנהלו נכון ולא צריך להמציא את הגלגל. הכל כתוב, יש תכנית מוכנה.

אתה רוצה להיות עם המדינות הווינריות, או עם המדינות שנכשלו? ישראל היא גם מדינת אי שאין לה הרבה כניסות. למה לא עושים את זה? בינתיים החיים של אנשים נהרסים ושיטת האקורדיון הזאת מוחצת אנשים. אני לא בא להתלונן אני מציג גם חלופות. קח לדוגמה את מערכת החינוך, אנחנו מדינה מאוד שמשית, במרבית השנה יש אצלנו שמש. למה לא לקיים שיעורים בחוץ? למה לא לקיים פעילות התנדבות?"

על הנפת דגל הקורונה גבוה משאר הדגלים הוא אומר: "יש מלא דברים חשובים, כשאנשים רעבים, כשאנשים מתאבדים, כשילדים נכנסים לחרדות ואנשים לא מתפרנסים זו העדיפות. אני מאמין מהותית שמדינת ישראל צריכה לפחות לשנה שנתיים הקרובות לפחות עד שנצא מהמשבר הכלכלי. המגפה הכלכלית היא החשובה".

"יש המון דברים שצריך להשיג, הליכוד כבר 40 שנה בשלטון, ולא עשה כלום במערכת המשפט, לא זוכר מתי הפעם האחרונה שהחילו ריבונות, בשנות השמונים. אבל מה מהות הקיום של הממשלה הבאה? להסתער ברמונט לכללה הישראלית ולהרגיע את הרוחות, אין לנו מדינה אחרת. כשאתה מנהל מדינה יש דברים דחופים שאתה חייב לטפל בהם, אבל בסוף למה קמה הממשלה?

איזו מפלגה תהיה ימינה בבחירות? "תנועה לאומית ציונית עם שורשים עמוקים, מפלגה שהיא לא רוחשת שנאה ומכיוון שאנחנו מתכוונים להנהיג את מדינת ישראל כולה תהיה לנו אחריות על המדינה כולה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
מספיק לנו מימך,אתה...
סוקר | 23-11-2020 14:22
מספיק לנו מימך,אתה חושב שאתה מתאים? אז תרד מיזה התפקיד גדול עליך במאה מעלות,תפסיק לפנטז על התפקיד, כי זה לא יקרה,את לא יכול להפנים שאתה לא מתאים,אתה מוליך שולל אזרחים תמימים שאתה מתאים,שוב תרד אין לך את זה ,ואתה שוב לא מתאים,
בנט ! רק מסמר עם פטיש יהדקו את כיפתך לקרחתך
בנט צרעת ממארת | 23-11-2020 16:06
בנט בנט - החפרפרת בנט בנט צרעת ממארת
2
אוי נפתלי,היית ילד,נשארת ילד שלא מבין כלום
אחד מהשבט | 23-11-2020 14:23
אתה כבר מרחיק ציבור רחב שלא יבלע את השטויות שלך.
בבקשה הימנעו מלשון הרע על יהודים-מרחיק גאולה
דוד | 24-11-2020 8:53
חנוכה הקרוב זה זמן מסוגל לביאת משיח, אם עם ישראל יעשו תשובה. כך כתוב בקודים בתורה. הרבה יתומים ואלמנות שנוספו לאחרונה, ממתינים לגאולה ולתחיית המתים. אנא הפיצו והרבו בתחינות לפני בורא עולם ועשו תשובה. בקשו גאולה!! בבקשה הימנעו מלשון הרע ורכילות על יהודים גם בתקופת בחירות, זה מרחיק את הגאולה.
3
בנט תפסיק לחרטט...
נוני | 23-11-2020 14:24
בנט תפסיק לחרטט את העם קודם תעבור את אחוז החסימה.
/ מה...
א.ט. | 23-11-2020 15:26
/ מה הלחץ? יש רק מקום אחד בו לא רוצים שבנט יצליח. המקום הזה כרגע עם נאמנות עיוורת. תפנימו: חוץ ממרץ אין שמאל. וחוץ מהערבים כולם כמעט ( נוריד גם חרדים) , מתפשרים על אותם ערכים. אהבת הארץ ודאגה לאזרחיה.
אם מותר לחרטט לביבי אז מותר גם לבנט
Dude | 23-11-2020 14:53
הבנת?
4
לבנט אין עמוד שידרה תורני !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בנט מסוכן מאד ליהדות | 23-11-2020 14:54
את זה אומרים גדולי הדור. אם יתנו לו כוח הוא עוד יעשה ממשלה עם לפיד והשמאל. וכמובן שסמוטי ומפעיליו יתנו לזה יד....
5
לא נאמר דבר...
מיי צרור | 23-11-2020 15:20
לא נאמר דבר על היחס לנשים שמהוות 50,% מהמדינה . לא נאמר דבר על מערכת היחבים בן טפי נווה ואיילת שקד . מה הם רקחו בניהם... סתמו את הגולל בידיוק כמו עם השופטת שעד היום לא נשפטה. בקיצר אתם לא צדיקי הגור והבטח לא ליברלים.... והכי בטוח תמשיך להיות הכלבלב של ביבי.
6
תהיה גבר בנט...
צהוב בנשמה | 23-11-2020 15:37
תהיה גבר בנט ולך עם לפיד וליברמן ותקבע סדר חדש לא רוצים לבחור ימינה ולקבל אותו דבר כרגיל
7
צבוע עניין בדיקת הצוללות זה פוליטיקה אין בזה
מנקה הביבים | 23-11-2020 16:57
צד מהותי חשוב. צבוע תמכת בביבי וגם אחרי הבחירות תלך אתו אין לך נדודי דינה מרמת השחיתות והריקבון מטומטמים כל מי שנותנים לך קולות
8
לפיד יותר אמין
עקביא | 24-11-2020 16:06
שמע בנט אתה לא אמין ודי סמרטוט, יאמר לזכותו של לפיד (בין אם הוא מתאים או לא) שעמוד שדרה יש לו. בגלל זה הוא יקבל את הקול שלי וחבל, יש לך הזמנות לתפוס את המתונים ולהקים ממשלה, אבל ביקורת נחרצת כלפי הבוגד צריכה להיות חד משמעית
9
סתם פופוליסט
יאיר | 25-11-2020 10:59
סתם פופוליסט. ביבי עושה עבודה מצוינת בהתאם למה שיכול ולמצב הפוליטי.
10
מעניין שבנט עדיין...
המעורר | 26-11-2020 14:57
מעניין שבנט עדיין לא הצטלם ליד השיטפונות ברעננה
11
מינוח חדש שלי:ביבי-ביי...
יהודה פ | 10-12-2020 2:13
מינוח חדש שלי:ביבי-ביי ביי!
12
בנט שהסקרים לא...
יעל | 13-12-2020 8:21
בנט שהסקרים לא יעלו לך לראש. אני תומכת בך מאה אחוז בגלל שביבי זרק אתכם החוצה. אבל אם תתלכלך עליו אני חוזרת לביבי. ותזכור אתה מפלגת הבית שלי. אל תירו בנגמש.