"להרחיב את פתיחת המשק, אבל לא לאבד שליטה" - סרוגים

"להרחיב את פתיחת המשק, אבל לא לאבד שליטה"

פרוייקטור הקורונה הלאומי הפרופ' נחמן אש בביקור עבודה ראשון בעיריית ירושלים, שם אמר כי "האתגר כרגע הוא במגזר הערבי". ראש עיריית ירושלים: "ירושלים היא מיקרוקוסמוס של מדינת ישראל ואני מקווה שיחד אתכם נגיע לסוף תקופת הקורונה"

"להרחיב את פתיחת המשק, אבל לא לאבד שליטה"
  קרדיט: דוברות עיריית ירושלים

פרויקטור הקורונה הנכנס הפרופ נחמן אש הגיע הבוקר (ראשון) לביקור עבודה ראשון בעיריית ירושלים. במסגרת הביקור קיבל הפרופ סקירה מקצועית על מצב התחלואה בעיר ירושלים והמגמות המתקיימות בה מכלל הגורמים בצוות ניהול משבר הקורונה העירוני.הדיון כלל נציגי משטרה, מד"א פקע"ר ונציגי קופות החולים.

על פי העירייה נכון לאמש (שבת) בחצות ישנם בירושלים 1134 חולים, נוספו 54 והחלימו 84. החלוקה לפי מגזרים עומד כך: במזרח ירושלים – 36 חולים. במגזר הכללי -11, חרדי – 5, לא משויך – 2.

פרוייקטור הקורונה, הפרופ נחמן אש אמר כי "האתגר של הרשויות מאוד גדול ובירושלים על אחת כמה וכמה. אני מחזק את ידיכם ואומר לכם – הרשויות במרכז העשייה בעיניי. זה חוד החנית בשטח. אנחנו צריכים לחזק אתכם ולסמוך עליכם שאתם יודעים לעשות מה שצריך בצורה הטובה ביותר".

עוד באותו נושא

מדינת ישראל עושה הכל?!

"אנחנו בתקופה עם עליה בתחלואה, גם אם איטית, בשבוע האחרון. מקדם ההדבקה סביב אחד. זו נקודת אי יציבות. אנחנו רוצים להרחיב את פתיחת המשק, אבל מצד שני לא לאבד שליטה", אמר פרופ' אש.

לגבי החיסונים אמר כי זהו האופק, אך צריך אורח רוח: "בשבועות האחרונים היו התפתחויות טובות בנושא וזה מעודד. אבל צריך אורך רוח. זה לא יקרה מחר בבוקר. יש כמה חודשים שצריך להתמודד. כאשר החיסונים יגיעו יהיה לנו אתגר גדול מאוד בעידוד האוכלוסייה ללכת להתחסן. נצטרך להגיע לכך שמרבית האוכלוסיה מתחסנת בצורה המהירה ביותר כדי שנגמור עם הסיפור הזה כמה שיותר מהר".

"האתגר כרגע הוא במגזר הערבי", ציין פרופ' אש. "החתונות הפירטיות הן גורם מעודד. יש לנו גם עניין של חוזרים מחו"ל שלא שומרים על בידוד. אני קורא למנהיגי האוכלוסיה הערבית לעודד את ההקפדה על ההנחיות. איש לא רוצה שחתונה תהפוך לאירוע הדבקה, וזה מה שקורה.

אחת הדרכים להתמודד עם התחלואה זה בדיקות ואני שמח מאוד לראות את הנתונים כאן. זה הרבה עידוד והנגשה. בראייה עתידית אני מאמין שזה יילקח בחשבון. נוכל להכניס אנשים עם בדיקות שליליות למרומות ירוקים, זה יעודד יותר בדיקות ויאפשר לנו יותר פעילויות".

על אישור האיים הירוקים אמר: "אם הקונספט של אילת וים המלח יוכיח את עצמו אני מקווה שנאמץ זאת גם במקומות אחרים. זו אחת הסיבות מדוע צריך להתאמץ להשאיר את הערים והשכונות ירוקות. כדי שנוכל להרחיב את הפעילות".

על החזרה ללימודים: "נצטרך לראות איך עושים בצורה בטוחה פתיחת יותר כיתות. העם כולו עובר תקופה קשה וחלק מההתייחסות שלנו צריכה להיות איך לחזק את רוחו של העם. רואים את האור בקצה המנהרה וצריך לעבור את החודשים הקרובים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: " אני רוצה לפתוח להודות לפרופ היוצא, פרופ רוני גמזו על עבודתו המסורה המשותפת יחד איתנו ובטוח שנמשיך גם אתכם. ירושלים היא מיקרוקוסמוס של מדינת ישראל ואני מקווה שיחד אתכם נגיע לסוף תקופת הקורונה. פרסנו לפניכם את האתגרים הרבים שאיתם אנחנו מתמודדים בעיר הגדולה והמייצגת בישראל ואני סבור שבעזרת עבודה משותפת שלנו שלכם ושל הממשלה נצליח למגר את הנגיף לחלוטין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו