ריבלין: "כעת ניתן לברך בפה מלא 'ברוך מתיר אסורים'" - סרוגים

ריבלין: "כעת ניתן לברך בפה מלא 'ברוך מתיר אסורים'"

בישראל בירכו על הסרת המגבלות של ג'ונתן פולארד, והביעו תקווה כי יעלה לישראל כעת. בנט: "מחכים לקבל את פניו ולחבק אותו כאן בישראל". שקד: "כולי תקווה שבקרוב יקבעו את ביתם בישראל"

author-image
ריבלין: "כעת ניתן לברך בפה מלא 'ברוך מתיר אסורים'"
  (צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש 90)

במערכת הפוליטית בירכו הערב (מוצ"ש) על הסרת המגבלות שהוטלו על ג'ונתן פולארד לאחר שחרורו מהכלא בארה"ב לפני 5 שנים. בדבריהם הביעו תקווה שפולארד יעלה לישראל כעת, כשהוא יוכל לעשות זאת באופן חופשי.

עוד באותו נושא

הוסרו ההגבלות: ג'ונתן פולארד יוכל לעלות לישראל


10

"לאורך כל השנים כאבנו את כאבו וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו של ג'ונתן פולארד, וכעת ניתן לברך בפה מלא 'ברוך מתיר אסורים' אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות שלאחריהן שנים תחת מגבלות" אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין. "אנו מחכים לו ולמשפחתו בבית, לחיים חדשים בבריאות ושלווה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על שחרורו של פולארד והסרת המגבלות, ואמר כי הוא "היה מחויב לשחרורו במשך שנים רבות ופעל למען החזרתו ללא לאות. ראש הממשלה מודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני" עוד אמר כי הוא "מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל".

יו"ר ימינה נפתלי בנט בירך בטוויטר, שם כתב: "ושבו בנים לגבולם. ‏מדינת ישראל חבה חוב עמוק ליונתן פולארד שנתן למעננו למעלה מ30 שנים מחייו,‏ואנחנו מחכים לקבל את פניו ולחבק אותו כאן, על אדמת ישראל, שהיא-היא ביתו בהקדם האפשרי". את דבריו סיים עם אימוג'י של דגל ישראל, לצד הכיתוב: "מחכים לך, יונתן".

גם ח"כ איילת שקד אמרה כי "התרגשתי מאוד לשמוע על הסרת המגבלות מיונתן פולארד. בכנסת ה-19 כיהנתי כיו"ר השדולה להשבת פולארד וכשרת משפטים המשכתי בפעילות עד לשחרורו וגם לאחר מכן. כולי תקווה שבזמן הקרוב הוא ואסתר יקבעו את ביתם בישראל".

פולארד ורעייתו אסתר, לאחר השחרור. ארכיון (צילום: הוועד לשחרור פולארד)

שר הביטחון בני גנץ ציין כי "‏הסרת המגבלות מיונתן פולארד הן חדשות טובות עבור כולנו וסגירת מעגל חשובה עבור מדינת ישראל. יונתן, אחרי כל כך הרבה שנים, אני שמח מאוד שבקרוב תהיה כאן איתנו ומקווה לפגוש אותך ואת אסתר, לה אני מאחל החלמה מהירה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין פרסם תמונה שלו עם פולארד מלפני 23 שנה, במהלך ביקור בכלא האמריקני כחלק מתפקידו כשר העליה והקליטה. "מדינת ישראל מחכה ליונתן. זו בשורה נהדרת ומשמחת, אחרי שהמדינה הפקירה אותו במשך שנים ארוכות, סוף סוף נוכל לראות את יונתן בישראל. אסתר – את היית הלביאה הלוחמת שלא ויתרה לרגע ובמשך 25 שנה הפעלת כל לחץ אפשרי למען חברנו יונתן. אני מבקש לחזק אתכם ומחכה לראות אתכם איתנו כאן בבית!".

(צילום: יהודה גליק)

שרת התפוצות עומר ינקלביץ': "ברוך מתיר אסורים! שמחתי לשמוע על הסרת המגבלות מעל ג'ונתן פולארד ושחרורו לעלות לישראל.יונתן, בוא הביתה! עם ישראל מחכה לך".

ח"כ אריאל קלנר: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה! מהשניה שיצאה השבת והתבשרתי על כך שיונתן פולארד יכול לעלות לארץ, כולי צמרמורת! האיש שאין מתאים ממנו להיות סמל לערבות הדדית, שמסר את נפשו למען אנשים בארץ רחוקה רק כי הם בני עמו ולא יכול היה לעמוד מנגד. כמה מרגש לראות אותו מגיע לארץ שעליה חלם כל כך הרבה שנים. זכיתי להשתתף בהפגנות למענו כבר לפני כמעט 20 שנה והיום כולי התרגשות כשאני שומע שהוא רשאי לעלות לארץ.יותר מדי זמן חיכינו. ולמרות הכל – שהחיינו!".

השר רפי פרץ: "הגיע הזמן. שבוע טוב ובשורה מצוינת לעם ישראל. שנים של ציפייה, תפילות ותקווה להגיע ליום המיוחד הזה. פולארד, מחכים לך כאן בבית". גם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' אמר כי זו "שמחה עצומה! ברוך מתיר אסורים. יונתן, עם ישראל מחכה לך. מדינת ישראל מחכה לך. ברכת רפואה שלמה שלוחה לאסתר, גיבורה שנאבקת שנים למען בעלה וכעת נאבקת במחלת הסרטן. מתפללים לרפואתך ומצפים לכם כאן יחד בארץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מסכן פולארד 30...
יוסף עלימי | 21-11-2020 19:55
מסכן פולארד 30 שנה עצור ועכשיו כולם מפגינים שרירים שדאגו לו .כבוד הנשיא אתה מודל לחיקוי ורק לך נאמין .למד אותם מה זה לויאליות אמיתית מה זה שייח מאחד ולא מפלג .תנו לפולארד לנוח סבל מספיק
עכשיו נזכרת רובי מדושן העונג? איפה היית......
רובי=בני עמי טרוריסט | 22-11-2020 9:18
הרובי הלזה קופץ תמיד על העגלה אחרון. זה כעין רקידה על הדם
2
כבוד הנשיא במה...
אזרח | 21-11-2020 19:57
כבוד הנשיא במה תרמת להבאתו ארצה,חוץ מאשר ברכות כתמיד.בנט ושקד מחפשים מנדטים.היחיד שדאג כל 35 השנים זה ראש הממשלה.ולו מגיע הכבוד.אתה רק תכין נאום הליצנות שלך
3
ריבלין שמור על...
אדם | 21-11-2020 20:26
ריבלין שמור על כבוד הנשיאות ואל תאמר כלום ביבי ישר כח על שחרור שליט. שחרור פולארד הסכמי שלום לא רואה באופק מנהיג שישווה לך גם אם תשתה כל היום שמפניות תודה ביבי
4
זה הזמן לעשות...
אבי | 21-11-2020 20:52
זה הזמן לעשות ולא רק לדבר,צריך לתת לו בית וקיצבה נאה לכול ימי חיו,ולטפל באישתו החולה,וזה רק המעט שאנו צריכים ויוכולים לעשות ,ברוך הבא.
5
כל הפוליטיקאים העלובים...
אביברנחומי | 21-11-2020 21:07
כל הפוליטיקאים העלובים מחכים לפולרד בשדה התעופה.חבל עליו.שיסע למקום שיוכל ליהנות מהחיים.לא פה בביצת הזבל של ביבי העלוב
6
ברוך יהיה היום...
בר דעת | 22-11-2020 1:49
ברוך יהיה היום שריבלין ילך לקיבינימט ושיסגרו את המוסד המיותר והבזבזני הזה.