המכון הביולוגי: חיסון הקורונה יהיה מוכן עד הקיץ - סרוגים

המכון הביולוגי: חיסון הקורונה יהיה מוכן עד הקיץ

על רקע ההתקדמות בפיתוח החיסונים ברחבי העולם, במכון הביולוגי מעריכים כי חיסון הקורונה הישראלי יהיה מוכן עד הקיץ הקרוב. במקביל ישראל סיכמה על אספקת חיסון מחברת "אסטרהזניקה" הבריטית, ובוחנת גם את החיסון הרוסי

author-image
המכון הביולוגי: חיסון הקורונה יהיה מוכן עד הקיץ
  (צילום: באסל עווידאת\פלאש 90)

צעד נוסף בדרך לסיום המגפה: במכון הביולוגי בנס ציונה מעריכים כי החיסון הישראלי לקורונה יהיה מוכן עד הקיץ – כך דווח אמש (שישי) בחדשות 12. במקביל ישראל סיכמה על רכישת החיסון של חברת "אסטרהזניקה" הבריטית, וכן מנהלת מגעים סביב חיסון "ספוטניק" הרוסי.

שלב הניסויים הקליניים לחיסון הקורונה הישראלי יצא לדרך בתחילת החודש, והוא צפו להימשך כמה חודשים. במסגרת החלק הראשון של שלב הניסויים הקליניים התבצעו בדיקות בטיחות ראשונות על 80 מתנדבים בריאים בגילאי 55-18, שקיבלו את החיסון בבתי החולים שיבא תל השומה ובהדסה עין כרם. הנבדקים הישראלים הראשונים שקיבלו את החיסון של המכון הביולוגי לא סבלו מתופעות לוואי, והם שוחררו לביתם אחרי אשפוז לילי כשהם מרגישים טוב.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע אתמול כי הגיעו להבנות עם חברת התרופות אסטרהזניקה, וכעת נסגרים הפרטים האחרונים לקראת חתימה על הסכם לרכישת מיליוני חיסונים של החברה ואוניברסיטת אוקספורד נגד הקורונה. על פי ההסכם שפרטיו הסופיים טרם נחתמו, החברה הבריטית תספק לישראל כ-10 מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה, שישמשו כ-5 מיליון אזרחים לאור העובדה שכל אדם נדרש לקבל שתי מנות.

עוד באותו נושא

הפתעה: יעילות החיסון של פייזר עלתה ל-95 אחוז

עוד דווח כי ישראל בוחנת את האפשרות לרכוש את חיסון "ספוטניק 5" הרוסי – זאת למרות הביקורת שנשמעה על המהירות שבה ניתנו האישורים לחיסון ברוסיה והחששות מכך שהוא עדיין לא קיבל אישור של גורמים מדעיים במדינות אחרות. למרות זאת, גורם במשרד הבריאות הבהיר כי החיסונים יישארו במחסן ושהם לא יינתנו לציבור בישראל כל עוד יעילות החיסון לא תוכח באופן רשמי.

לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (מוצ"ש), מחצות אובחנו 235 חולי קורונה חדשים, לצד 763 חולים שאובחנו אתמול. בכך מספר החולים הפעילים עומד כעת על 8,471, כאשר 313 נמצאים במצב קשה ומתוכם 136 במצב קריטי ו-121 מונשמים. מניין המתים הכולל עלה ל-2,754 קרבנות מתחילת ההתפרצות בישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ואיפה בדיוק ייצרו...
רון | 22-11-2020 10:55
ואיפה בדיוק ייצרו אותו? גם אם נניח שיצליחו לפתח חיסון 7-8 חודשים אחרי הגרמנים, בריטים, אמריקאים, צרפתים, רוסים סינים... אין בישראל יכולת לייצר חיסונים אפילו לשפעת ככה שלא סביר שיהיה מה לעשות בחיסון וחבל על הכסף שמושקע בפיתוח