הרב זלמן מלמד מתייחס לפגישת בנו עם הרפורמים - סרוגים

הרב זלמן מלמד מתייחס לפגישת בנו עם הרפורמים

הרב זלמן מלמד, אביו של הרב אליעזר מלמד, מתייחס לסערה שהתעוררה בעקבות הפגישה של בנו עם רבה רפורמית ומסביר מתי מותר להיפגש עם רפורמים ומתי לא

author-image
הרב זלמן מלמד מתייחס לפגישת בנו עם הרפורמים
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

סערת הרב מלמד והרפורמים.

הרב זלמן מלמד, מזקני רבני הציונות הדתית ואביו של הרב אלעזר מלמד, שעורר סערה לאחר שנפגש עם רבה רפורמית, מתייחס לסערה סביב בנו ומשיב לשאלה האם מותר להיפגש עם הרפורמים.

בסרטון שפורסם באתר 'ישיבה', אומר הרב מלמד האב: "סוגיית הרפורמים היא סוגייא גדולה. האמת שאני לא כל כך מכיר, על מה הם שומרם ועל מה לא ומה הקו שלהם".

על השאלה האם מותר להיפגש עם הרפורמים, אמר הרב מלמד: "דבר ראשון, מצד אחד צריך להכיר אותם כדי לדעת איך להילחם בהם בכלל. מי שלא מכיר לא יודע איך להילחם בהם. ובשביל לדעת את זה צריך להיפגש איתם. צריך לדעת על מה הם שומרים, ועל מה הם לא שומרים. מה הם רוצים. מה הקו שלהם. מה הכיוון שלהם. אז אני לא רואה שיש בעיה בלהיפגש עם הרפורמים כדי להכיר איפה הם עומדים. לא כדי לתת להם מעמד ולא לתת להם לגיטימציה. אלא לראות איפה הם עומדים".

עוד באותו נושא

הרב זלמן מלמד: "מתברר שהוא נוכל ורשע; בעל גאווה, מנוול"


62

הרב מלמד עורך השוואה בין הרפורמים לחילונים ואומר כי אין ביניהם הרבה הבדל: "דבר שני, הם לא יותר גרועים בהרבה מהציבור החילוני שהוא כופר לגמרי ביהדות ומתנגד אליה ונלחם בה. הם לא יותר גרועים מאלה. אלה עושים דברים קשים ואלה עושים דברים קשים. אין הבדל כל כך ביניהם. אז עם אלה אנחנו חושבים שאפשר להיפגש ועם אלה לא?".

לאחר מכן אמר הרב מלמד: "יש מקום לשיתופי פעולה בכל דבר שהוא  לטובת עם ישראל. מה שהוא למען עם ישראל יש מקום לשיתוף פעולה. אבל מה שמזיק לעם ישראל, אסור לעשות שיתופי פעולה. אם אנשים רוצים להיות יהודים ויש בסיס אלמנטרי של יהדות, יש מקום לשיתופי פעולה במה שמחזק את עם ישראל ואת ארץ ישראל".

עוד באותו נושא

הרב עמאר: הרב מלמד נפל לבור תחתית; להתפלל עליו


109

עוד הוא אמר: "יכול להיות שיש אנשים שחושבים שזה מזיק, אז יש מחלוקת. יש כאלה שחושבים שהנזק גדול מהרווח, ויש כאלה שחושבים שהרווח גדול מהנזק. יש מקום למחלוקות. ויש כללים איך עושים מחלוקות. בבבל היו חובלים זה את זה, בישראל יש חילוקי דעות אבל בנעם. יש מקום למחלוקות. והם צריכות להתנהל בדרכי נעם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
87 תגובות - 42 דיונים מיין לפי
1
אצל משפחת מלמד...
ביתאלניק לשעבר | 19-11-2020 17:13
אצל משפחת מלמד יש שיטה ידועה: הם קודם כל עושים מה שבא להם ואחרי זה הם מחפשים איך זה מסתדר עם התורה. כך נהגו שרדפו רב שקינאו בו, כך נהגו שהורו לפנות שכונה ללא מחאה והתנגדות כדי לסדר לעצמם ישיבה חדשה ובתים לעמותות הרבות שהם מנהלים וכך נוהגים גם עכשיו קודם נפגשו ואחרי זה מסדרים את זה עם התורה. שכל אחד יחשוב לעצמו מה היה קורה עם הרב שלמה אבינר שליטא היה נפגש עם רפורמים..... איך היו יוצאים נגדו איך היו מכפישים אותו ואיך היו מכנסים כנס רבנים נגדו .
''רבונו של עולם כלום יש אב שמעיד על בנו''
מלמד הבקר | 21-11-2020 21:29
מסכת עבודה זרה ג עמוד 2 ובספר שופטים [ג, לא] : ''וַיַּךְ אֶת פְּלִשְׁתִּים שֵׁשׁ מֵאוֹת אִישׁ ''בְּמַלְמַד'' הַבָּקָר''
נשמע שאתה הקנאי פה
nn | 19-11-2020 17:33
אני בטוח שהמשפחה עם כל העמותות והמוסדות שלה עושה דברים שלא באים לך ולאנשים אחרים בטוב. אבל עם יד על הלב, מי שהלא עושה לא טועה. ומי שרק כותב טוקבקים באתרים לא נחשב עושה לצרוך העניין. ואחרי כל הברברת, המוסד החשוב של פניני הלכה הוא בהחלט מהיצירות החשובות בדורנו. אז כל אלו שמחפשים את הרב אליעזר מלמד ואת אביו כמו בתגובה הרכילותי אשמח שתרחיב תרגעו, אשרינו שיש לנו רבנים ודעות שונות לא כל דבר תמוהה גם אם אתה חושב אחרת.
אשמח שתרחיב...
יהודי | 19-11-2020 17:17
אשמח שתרחיב בנושא. אני קורא פה הרבה תגובות ובאמת הרב דברים אצלם נראם לי תמוהים אם תוכל לפרסם מייל שאוכל לשלוח לך שאלות שם זה יעזור
2
מביך מאוד
עידו | 19-11-2020 17:22
לו הייתי מכירו בצעירותו, אז הייתי אומר אומר שדבריו אלה בזקנותו מבישים את צעירותו. לא מכיר ולא יודע מי הם הרפורמים, לא יודע אם הם אויבים אז צריך להיפגש כדי ללמוד איך להילחם נגדם, ודברים אלה סותרים בכלל את דברי הבן הסורר. מביך.
צודק
תגובת הרב זלמן תמוהה | 19-11-2020 20:06
מאוד מוזר
לא מתייחסים אליהם בבית אל עבר זמנם
ביתאלניק בהווה | 19-11-2020 20:03
הצעירים לא סופרים אותם
3
כבוד הרב מלמד...
שלומי רוזנטל | 19-11-2020 17:34
כבוד הרב מלמד אם אתה לר מכיר אז אל תביע דעה !!!!! זה שהוא הבן שלך ואתה מרגיש צורך עז לגבות אותו וכך נוהגים גם בערוץ התקשורת שלך זה לא אומר שאת צריך לצאת טמבל . פשוט מאד אם אתה לא מכיר את הרפורמים ולא מצוי בנושא פשוט שב בשקט ואל תתערב. יש מספיק רבנים חכמים שמכירים את הנושא מקרוב והביעו את דעת התורה שלהם. תנוח
אין לך אומץ ?
דותן | 20-11-2020 14:32
הדעה שלך לגיטימית לחלוטין רק חבל שאין לך מספיק אומץ להזדהות בשמך האמיתי. אבל מה שהרבה יותר חמור זה שאתה מכפיש תלמיד מוכר של הרב שלא היה מעלה על דעתו לכתוב בסגנון מחוצף כזה על מורו ורבו !
4
בשביל להכיר
אריה | 19-11-2020 17:42
מספיק לקרוא מאמרים בגוגגל ולראות סרטונים ביוטיוב. הרפורמים צמאים למפגש כדי לקבל לגיטימציה ואת זה אסור לתת להם
5
הסכנה שהם ינצלו את הפגישות להכרה בדת הרפורמית
אוריאל לוי | 19-11-2020 17:47
ברור לי לגמרי שהרב מלמד ובנו תלמידי חכמים צדיקים ופועלים לשם שמים. אבל החילונים אינם מביאים דת מזויפת אחרת, הם פשוט לא שומרים, ואינם פועלים לחתן זוגות מעורבים ולעשות גיורים וגיטים שאינם תופסים הלכתית. אני משוכנע לגמרי שהרב מלמד ובנו רוצים רק לחפש את טובת העם התורה והארץ, אבל לפעול לבד הגד כל גדולי התורה, בדבר שברור שהרפורמים ינסו לעוות אותו להכרה בדת החדשה שלהם, זה דבר שאי אפשר לעשות. יש דברים בנפש האומה שצריך לעשות בהסכמה ולא נגד כל גדולי התורה.
תגובה מדויקת.
יישר כח על התגובה | 20-11-2020 11:21
תגובה ממש יפה, מכובדת, ומדויקת. יישר כח!
איזה צדיקים ואיזה לשם שמיים
גאוותם מפילה אותם | 19-11-2020 20:22
.
6
ממתי בשביל להכיר...
יונתן | 19-11-2020 17:49
ממתי בשביל להכיר צריך להפגש? אי אפשר לברר על ידי ההסטוריה רבנים באמריקה שהתמודדו עם התופעה מול העיניים? או יותר פשוט היום לבדוק בגוגל.. תמוה מאוד עוד דבר חילוק פשוט שכל גדולי ישראל עשו ביניהם לחילונים הרב דוחה במחי יד?!?! הם רוצים לעקור את התורה החילונים ברובם לא מנסים זאת אלא לחיות בכפירה בלי לבולל את עמי בלי למחוק את ציון וירושלים ממורשתם. תמוה תמוה והשם ירחם ולוואי שיחזרו בתשובה.
7
חחחחחחח אם הרב...
טוביה | 19-11-2020 18:43
חחחחחחח אם הרב אבינר ששם אותך בכיס הקטן היה נפגש עם רפורמים גם היית יוצא להגנתו????? או שהיית מגייס את ערוץ 7 לשסות את כל הרבנים נגדו? אולי היית מבקש מהפודל שלך שלומי לארגן כנס רבנים לחיזוק מסורת ישראל כמסווה דתי לרצונך לבזות אותו? נראה שגם אתה יודע את התשובה לשאלה הזו
מצטרף בושה...
פלוני אלמוני | 21-11-2020 20:08
מצטרף בושה וחרפה הזילזול של משפחת מלמד ברב שלמה אבינר שליטא זה ממש ביזוי תלמיד חכם מופלג ונערץ על הציבור הגיע הזמן שיעשו תשובה ציבורית על זה
חוצפה
אנומימי | 19-11-2020 21:45
מה זה הדבר הזה לבזות תלמידי חכמים תתבייש לך כדי לך להצטער על מה ששכתבת ואני מקווה שתצטער שאולי בשמים קצת ירחמו עליך ה' ירחם
8
הבעיה
ס.ר | 19-11-2020 18:48
הרבנים שביקרו את הרב מלמד עשו לענד טעות בכך שהתייחסו בעיקר לאיסור המפגש. זה קצת מזכיר את דברי חווה שאסור גם לגעת בעץ.ואז אומרים גם הרב עובדיה נפגש, והיו גם רבנים שנפגשו עם האפיפיור אז מה? הבעיה היא בדברים של הרב מלמד הוא הציג את זה כאילו שיש מחלוקת לגיטימית וכאילו יש חרדים יש תלמידי הרב קוק, יש גושניקים ויש רפורמים. זו הוא בפירוש אמר בפגישה אנחנו לא מסכימים אבל אסור לפסול אחד את השני.
אזי הרב...
הבגדדי | 20-11-2020 10:45
אזי הרב מלמד היה צריך לברר עם אנשי הרב עובדיה זצל ,מה נגמר בפגישתו עם הרפורמים ומדוע עד היום לא מכירים בהם? יעלה על הדעת שהרב מלמד חכם יותר מהרב עובדיה זצל?
9
לא הבנתי מה...
נדב | 19-11-2020 19:21
לא הבנתי מה רע ברפורמים ? אני חילוני ואני מאוד רוצה לקרב אותם ושישלטו על הדת היהודית בכל העולם. הגיע הזמן קצת לרענן את השורות. תעשו רוטציה. פעם אורתודוקסי שולט ופעם רפורמי שולט. אבל תעשו טובה תזרקו איזה פירור פעם ב 100 שנה לדתיים הלאומיים הנעבעכים. חחחחחח... סתאאאם... אחלה דתיים לאומיים . אבל חבר'ה דתיים לאומיים בחייאת תגדלו איזה עמוד שדרה . אל תיכנעו כאסקופה נדרסת לכל גחמה חרדית פוליטית. חחחחחח... על מי אני מדבר ? נולדתם להיות העבדים של דרעי, ליצמן וגפני. זה מובנה אצלכם בנשמה. חחחחחח... פראיירים נולדתם ופראיירים תמותו. חחחחח... אני מצפה למשהו מדתיים לאומיים ? חחחחח... יש ממי לצפות בכלל ? הם קיימים בכלל ?
אני מצפצף על...
נדב | 20-11-2020 22:04
אני מצפצף על גדולי ישראל כמו שהם מצפצפים עליי ( בעצם זה מאוד קשה להגיע לרמת הצפצוף שלהם כלפיי ). הם דואגים רק לאנשי שלומם : פטורים מהצבא הסדיר ומהמילואים . פתרונות דיור ותעסוקה. פטור מעבודה לאברכים. הם דואגים לי ? הם מצפצפים עליי. 5.7 מיליון חילוניים דואגים להם ולתלמידיהם. זאת האמת ולא השקרים שלכם.
בתור חילוני באמת יהיה קשה לך להבין את הבעיה
תגובה | 20-11-2020 11:23
אבל בשביל זה טוב שיש גדולי ישראל שדואגים לך ואוהבים אותך ודואגים שלא תיפול לדת הרפורמית ש-80 אחוז מילדיה מתחתנים עם גויות והולכים לאיבוד לעם ישראל.
יוחאי, לך...
נדב | 19-11-2020 20:15
יוחאי, לך לעזה ומהר. חחחחחחח... החברים של משה גפני מחכים לך שמה. אתה בטח לא רוצה לאכזב אותם. רוץ מהר. הם מחכים לך. אל תאכזב את חבריך.
לך לברלין...
יוח | 19-11-2020 19:39
לך לברלין
10
הרבנים מלמד עושים...
מיכאל | 19-11-2020 19:22
הרבנים מלמד עושים את המוות לחיילות בצבא. אסור להצביע סמוטריץ. תודה רבה. תבורכו מפי עליון.
11
לשיטת הרב מלמד...
אביעד שר שלום | 19-11-2020 20:08
לשיטת הרב מלמד מותר להיפגש גם עם החאמס הרי לשיטתו צריך להכיר אותם כדי לדעת איך להילחם בהם כמה שטויות הוא מדבר כדי לחפות על המעשה של הבן שלו במקום לשתוק או לפחות להגיד שאין לו דעה בנושא די לנו שרוב בניין ורוב מניין של רבני הציונות הדתית הוקיעו את המעשה ויצאו נגדו
12
איזה תגובה דבילית...
יצחק רוזן | 19-11-2020 20:23
איזה תגובה דבילית :דבר ראשון, מצד אחד צריך להכיר אותם כדי לדעת איך להילחם בהם בכלל. מי שלא מכיר לא יודע איך להילחם בהם. ובשביל לדעת את זה צריך להיפגש איתם כמה חוסר חכמה ותבונה יש בתגובה הזו. אם אתה לא מכיר אותם לך תלמד ממי שמכיר אותם . וכי כל חייל שלא מכיר את האוייב שלו הולך להיפגש איתו? למה רב בגיל 80 עושה מעצמו צחוק כדי לגונן על מעשה הזוי של הבן שלו? למה? אין לו יועצים שיתנו לו עצה פשוט להחריש בחינת גם אויל מחריש חכם יחשב
תסביר ...
חנן | 20-11-2020 0:50
תסביר
אויל מחריש...
אבי | 19-11-2020 23:57
אויל מחריש חכם יחשב נאמר עליך
13
הבדל קטן החילונים לא...
אלון | 19-11-2020 20:23
הבדל קטן החילונים לא קוראים תורה לאין תורה שלהם. הרפורמים הם השממית המופרסמת עליה מדבר הרב קוק זצל בהתייחסו למינות. תולים את הכפירה שלהם בקודש, ובכך גרועים בהרבה מסתם יהודי שאינו רואה עצמו כשומר תוצ, והמכונה, בטעות מצערת חילוני. מחילה כבוד הרב, נשמע כהיתממות.. האם אין תפקידו של מורה הוראה בישראל, בעיקר אם הוא מנהיג ציבור, להכיר את השטח? האם אין חובתו ללמוד, כשאינו מכיר, לפני שהוא מחווה את דעתו?
14
למי שרוצה להבין...
עובדות מדברות בעד עצמם | 19-11-2020 20:29
למי שרוצה להבין מה כוחם של משפחת מלמד בציבור , בבחירות הקודמות למועצת בית אל הם שלחו את בחיר מנהלי העסקים שלהם לרוץ מטעמם לראשות המועצה, מתוך4 מתמודדים הוא היה מקום3 עם בסביבות 30% מהקולות ולא עלה לסיבוב השני. זה כוחם הציבורי בתוך בית אל במגרש שלהם אז אפשר להבין לבד מה כוחם הציבורי בעם כולו ואפילו בציונות הדתית הארצית. ואכמל
15
נו שויין האבא...
ברוך | 19-11-2020 21:12
נו שויין האבא מצדיק את הבן שלו נו ממש דעת תורה הרב מלמד האב הבן ורוח הקודש שולמית זה בתמצות ההירכיה התורנית שהם המציאו לעצמם בדיחה המשפחה הזו
16
מי ישמע יחשוב...
מני | 19-11-2020 21:24
מי ישמע יחשוב שמלמד נפגש עם עראפאת או עם עריקאת. כולה רפורמית. תרגיעו נאלחים פנאטים ששקועים בעצמם ובדלת אמותיהם ולא מסוגלים לראות סנטימטר מעבר לקצה אפם. אגב, ביבי נפגש עם האדונים הלא מכובדים שהזכרתי והוא ועם ישראל עדיין קיימים ברוך השם.
17
היזהרו בגחלתם של צדיקים. גאונים בתורה וירא"ש
אליהו | 19-11-2020 22:44
מחאה נמרצת על התגובות של אינשי דלא מעלי, חצופים ורשעים. אתר סרוגים מאפשר לבזות גדולי תורה בתגובות ארסיות, וזו לא הפעם הראשונה הרב זלמן מלמד הוא תלמידו המובהק של הרב צבי יהודה קוק, ראש ישיבה גדול בתורה ויראת שמיים. בנו הרהג אליעזר מלמד פוסק הלכה ענק בתורה וראוי לכהן כרב הראשי לישראל אפשר לתהות על דעתם, אפשר לשאול ולברר, חס ושלום לבזות כתגרן בשוק. כל המבזה תח אין רפואה למכתו.
נתנו לו...
עמי | 21-11-2020 22:21
נתנו לו להיות אמא? ה' ישמור עכשיו אני מבין מאיפה הבעיות שלו התחילו
אם הוא...
מנחם | 21-11-2020 21:45
אם הוא לא נכנס מעולם לשיעורים אז למה נתנו לו להיות אמא בישיבת מרכז הרב בגיל צעיר??
הרב זלמן...
אהרון | 21-11-2020 21:04
הרב זלמן מלמד תלמידו של הרב צבי יהודה כשלא נכנס לשיעוריו, ושמעולם לא קיבל הסמכה מהרב צבי יהודה שיוכל לכתוב ספרים בשם הרב צבי יהודה? די בזיוף המציאות !
לא גאונים
שחצנים | 21-11-2020 19:16
...................
18
בושה שככה הרב...
רחמים | 19-11-2020 23:30
בושה שככה הרב מלמד מחפה על המעשה של בנו חבל שהתורה והאמת לא עומדת לנגד עיניו והרצון שלו להצדיק את בנו מעבירה אותו על דעתו כל גדולי ישראל החרימו את הרפורמים ורק רבנים ששימשו כרבנים ראשיים מתוקף תפקידם הממלכתי נפגשו איתם מעולם רב ישוב קטן בשומרון לא העיז להיפגש עם רפורמים
19
דרך ארץ
ל | 20-11-2020 0:20
למה הבן לא שאל את אביו בשאלות ציבור היה ראוי להתיעץ עם האבא
אולי שאל...
אולי | 20-11-2020 8:06
אולי שאל מי יודע אבא אני יכול להפגש עם רפורמים כדי שיתמכו בי לתפקיד רב ראשי? כן. אבא אם יצאו נגדי תגייס את ערוץ 7 לטובתי? כן. אבא אתה תצא להגנתי ותדרוש מעוד רבנים שחוששים ממך לצאת להגנתי? כן.
20
מחילה מכבוד הרב,...
דור חדש | 20-11-2020 0:58
מחילה מכבוד הרב, א. לא צריך להיפגש איתם כדי לדעת את שיטתם ואת מגמתם. ב. יש הבדל תהומי בין רפורמים לחילונים. החילונים בארץ הם חילונים אורטודוקסים כי בסוף מתחתנים עם יהודים וברבנות, עושים בר מצווה בבית כנסת אורטודוקסי. מכבדים את הרבנים האורטודוקסים. והם בעד מדינת ישראל. והרפורמים אנטי ציוניים הרפורמים מחקו מהסידורים שלהם את מילה ציון, רק אחרי שנים שבאמריקה התחילו להכיר במדינה אז החזירו לסידורים שלהם. חילונים לא באים לשנות את היהדות הם פשוט לא מעוניינים בה כמעט, אבל הרפורמים באים לשנות את היהדות.
דיברתי על...
דור חדש | 20-11-2020 12:52
דיברתי על הרוב לאפוקי דברי הרב מלמד. ויש חילוק בין האנטי של החרדים לציונות ולבין הרפורמים.
אתה צודק לגבי 97 אחוז מהחילונים
נכון כמעט לגבי כולם | 20-11-2020 11:25
יש איזה 3 אחוז ערב רב שתומכים ברפורמים - והאם אלו שנותנים לרפורמים האלו כח והם אלו ששולטים דרך הבגצ בכל מנגנוני השלטון.
שטויות והכללה...
אור צפון | 20-11-2020 8:21
שטויות והכללה לשם נוחות. ככל שיודע פחות מכליל יותר. רק דוגמה לחשיבות מפגש בין זרמים ביהדות. זה שמתנגדים לו כאן כל מיני נטורי קרתא ושומרי אדרות רבנים.
מחילה... מחילה....
נדב | 20-11-2020 6:18
מחילה... מחילה. גם החרדים הם אנטי ציוניים והראיה היא שרובם לא משרתים ולא רוצים לשרת בצבא הציוני. לא חסר חילוניים שמעוניינים בחתונה אזרחית ועוד דברים דומים. תצאו ל 20 שנה מהקואליציה ותראו תזוזות חזקות אצל החילוניים . יש מגמה להידבק אל החזק. תצאו מהקואליציה ל 20 שנה ותראו שהמון חילוניים כבר לא ירצו להידבק בכם. רוב הרבנים האורתוקסים הם כמו הרב מצגר, אלבז, ברלנד, פינטו וכל הווייתם היא ביזנס, ביזנס,ביזנס, פוליטיקה, פוליטיקה ,עוד קצת ביזנס ולקינוח שחיתות קטנה. מה יש לכבד אותם ? זאת רוחניות ? מה רע בקצת ריענון ? קצת יהדות אחרת ? קצת משב רוח רענן על הפנים ולא כל החושך ,הפרימיטיביזם והשחיתויות האלה שאתם מקדמים, מעודדים ומעולם לא מגנים ? יושב בממשלה עבריין שפשע במשרד הפנים ואתם הצדיקים הרוחניים הגדולים החזרתם אותו לכהן בזירת הפשע. יש את תקנת השבים וחזרה בתשובה. הכל טוב. אבל לא מחזירים עבריין לעבוד בזירת הפשע. אתי אלון תחזור עכשיו לעבוד בבנק למסחר אם הוא היה קיים ? יש שלל דוגמאות נוספות. אתם מצפצפים על האחר. אצל האברכים הנשואים אין סדיר. אין מילואים. אין מיסים. רק הב הב הב. בני הישיבות הרווקים מקרב הציבור החרדי גם לא משרתים ולא מתגייסים. כל הזמן לרמות ולסדר את המגזר האחר. החילוניים מעולם לא מרמים ומסדרים אתכם . תפסיקו כבר לרמות אותנו בשם האל .נמאסתם.
21
בושה לסרוגים!
גנא | 20-11-2020 1:07
שנותנים במה לאנשים בזויים שיוצאים נגד אחד מגדולי הרבנים והמנהיגים בדורנו תח עמל תורה בעל עין טובה על עמי , פועל ללא הרף למען התורה העם והארץ מתוך זכות וטהרה, בנה בארבע אצבעותיו ישיבה של מאות בחורים עמלי תורה וכל המורמרים שמגיבים באמת כדאי שתבקשו סליחה ותנקו את עצמכם מהאשמה הזאת
22
איך אפשר להשוות...
אפי | 20-11-2020 4:14
איך אפשר להשוות אותם לחילונים??? זה חוסר הבנה מוחלט, גם של החילונים וגם של הרפורמים. אני בספק עד כמה הרב מלמד התחכך עם הציבור החילוני ומכיר אותו
23
כבוד הרב... מחילה. הרפורמים...
יהונתן מאיר פ | 20-11-2020 4:55
כבוד הרב... מחילה. הרפורמים בבסיסם כופרים בתורת ישראל... הם מעוותים את הכתוב ... מתחתנים עם גויים... מחתנים בני מין אחד... רב ורבה חד הוא .... אבל ...מי שמוגדר חילוני... פוגש את הרב מספר עמים בשנה... שמחה או אבל לא עלינו.. מחתן כדת משה.. לא מדליקאש בשבת אף אם נוסע ברכב...צם בכיפור..לא אטכל חמץ בפסח... ואף משלוח מנות בפורים מקיים... ועוד כהנה כהלכה ושואל איך ומתעניין...ויודעים שאה לא מתפללת יחד ען גברים ולא עולה לתורה... בלי התרסה.. כבודו זו דעתם. של רפורמים... רפורמה... נורא פשוט.. לייצר יהדות אחרת
זה לא כזה פשוט
תגובה | 20-11-2020 11:31
הרפורמים באים לפעמים מתוך תחכום לתקוע ארס נגד האמונה היהודית. ומבחינה מסוימת אפילו אתאיסט עדיף עליהם, כי אתאיסט אנחנו רואים אותו ומבינים שהוא ילד קטן ולא מבין ומרחמים עליו אפילו, ואילו רפורמי מגיע בתחכום, מתחיל להגיד כמה חשובה לו היהדות וכו וכו, ואז לאט לאט מתחיל להחדיר את ארס המינות שלו, ששם התשובות לשאלות של הרפורמים הן תשובות שדורשות הרבה חשיבה ועומק, ולא כל אחד יכול להתמודד מול השאלות האלו בלי שהוא בקיא בכתבי הרב הירש ובמחקרים של הרב דר מרדכי ברויאר ובכתבי גדולי ישראל שכבר ענו על כל השאלות! אבל מי שלא מכיר את כל התשובות האלו - נמצא חלילה בסכנה. ועדיף להיות ענווים וזהירים: כמו שנאמר: בכביש אל תהיה צודק - תהיה חכם....
אתה מנסה...
אור צפון | 20-11-2020 8:19
אתה מנסה להשחיר רפורמים בלי לדעת ומהלל חילונים בהכללה שטחית ועיוורת. אלה גם אלה חיים יהדות בדרכם, לתורה אין פרוש אחד , אם לימדו אותך ששבעים פנים לתורה(אולי לא)
מה רע ביהדות...
נדב | 20-11-2020 5:57
מה רע ביהדות אחרת ? פעם ידכם תהיה על העליונה ופעם ידם של הרפורמים תהיה על העליונה . מה הקיבעון המשונה הזה ? אתה קראי שלא משנה כלום מהתורה ? אתן לך דוגמא הכי קטנה : כתוב בתורה עין תחת עין ושן תחת שן. קבעו חכמינו זכרונם לברכה ממון תחת עין וממון תחת שן. נו... שוין . הוכח בדוגמא הכי קטנה שקראים אנחנו לא. בא אדון יהונתן מאיר פ ובכוח רוצה להפוך אותנו לקראים. זה לא עובד ככה. התורה לא בשמיים היא. היא דינאמית והחרדים הוכיחו זאת מאות פעמים לאורך ההיסטוריה. תמיד היו השפעות מסוימות של רוב הקהל על ההלכות ואפילו לסביבת מגוריו של הרב בגולה היתה לפעמים השפעה על פסיקותיו. באים אנשים ורוצים לעשות יהדות אחרת. תתמודדו. תשכנעו . תתווכחו. תתנצחו . אבל בשום אופן אל תתעלמו. אתם לא קראים. כמעט אף אחד בעם הוא לא קראי. תתמודדו עם הניסיון לשינוי בהוגנות וללא התנשאות והתעלמות מיותרת. תודה רבה. נ.ב כתבתי כאן לפני כן משהו מאוד הגיוני וזה שנתניהו נפגש עם עראפאת ועריקאת וברוך השם עם ישראל עדיין קיים. כאן נפגשו בסך הכל ורחמנא ליצמן עם רפורמית. שומו שדיים. איך השדיים לא נופלים ?
24
גרוע מאד שרב...
דרור ישראל | 20-11-2020 7:41
גרוע מאד שרב כמוך עדיין לא מכיר מי אלה הרפורמים !!! אז ככה משהו קטן מתוך הרבה רע שהם עושים בתי הכנסת שלהם נהפך למקום מפגש פנוים פנויות !!! המטרה שלהם זה לפורר ולשנות את דת משה וישראל !!! והטיעון ההזוי שלהם זה ברוח הזמן !!!!!
25
בושה שהם יוצאים...
יעקב דורון | 20-11-2020 7:42
בושה שהם יוצאים נגד רבנים שגדולים מהם בהרבה והכל כדי לחפות על כישלונם גם למי שלובש מעיל ארוך וקוראים לו רב אסור לבזות רבנים גדולים שהם מפוסקי הדור הידועים
26
איזה טיעון חלש...
אחד בעם | 20-11-2020 8:02
איזה טיעון חלש שהוא נפגש איתם כדי להכיר אותם טיעון מגוכך טיעון טיפשי ולא רציני יותר פשוט להגיד שהוא מגבה אותו וזהו העיקר שהוא חזק בלפגוע ברבנים אחרים שלא חושבים כמותו ולהתבטא נגדם בחריפות אבל שיוצאים נגד הבן שלו הוא מתחיל לדבר שטויות כדי להצדיק אותו
. כמה...
שאול | 20-11-2020 10:58
. כמה פחד יש בהסתגרות מהרפורמה. החרדליות כל כך דומה לחרדים.
27
כל כך הרבה...
אור צפון | 20-11-2020 8:15
כל כך הרבה שנאה פלגנות ובורות כשכאילו מסנגר , כמה שנאה יש אצל מי שאינו מסכים לפגישות עם יהודים שחושבים קצת אחרת? אני חילוני לא מאמין ולא מתנגד ליהדות אלא נמצא אתה בדיון מתמשך , לא מבין איך הוא פולט הבלים על חילונים רפורמים ולא רואה תמונה רחבה-אלה גם אלה שייכים ליהדות.
זה שלא נפגשים לא נובע משנאה
ממש לא שנאה | 20-11-2020 11:33
נניח מישהו שהוא חולה קורונה ואתה לא נפגש איתו - זה לא שנאה. זה פשוט כי אתה נזהר לא להידבק... כך הרפורמים יש להם טעויות מאוד קשות - ומרחוק אנחנו אוהבים אותם ובאמת מאחלים להם לזכות לחזור ולהצטרף ליהדות בחזרה.
28
יש חילוניים שאוהבים...
לאה | 20-11-2020 8:50
יש חילוניים שאוהבים חרדים ויש חילוניים שאוהבים רפורמים. אלו ואלו חשובים ובלבד ויתנו להם להביע את דעתם במקום רשמי ולא רק בטוקבקים. היהדות שייכת לכולם.
היהדות האמיתית...
ישי | 20-11-2020 10:19
היהדות האמיתית היא להיות כפוף לתורת ה' ולא להכפיף את תורת ה' למאוויים שלי כי אז אני עובד את עצמי ולא את ה'. הרפורמים הכפיפו את תורת ה' למאווייהם. אם כן, הם עובדים את עצמם. אגב, יש גם אורתודוכסים (חרדים ודתיים) שעובדים את עצמם, בעיקר החסידים וחובבי הסגולות. חייבים לחזור בתשובה אל היהדות התלמודית המקורית שהנחילונו הגאונים והרמבם
היהדות האמיתית משמעה...
גבעת שמואל | 20-11-2020 9:04
היהדות האמיתית משמעה רפורמה. שינוי סדרי עולם, צדק חברתי וחירות אישית. האורטודוקסיה היא סטייה מהיהדות, כת חשוכה ומסתגרת. בסופו של דבר כל היהודים יחזרו בתשובה מלאה ויהיו רפורמים.
29
לא הבנתי מה...
הבבלי | 20-11-2020 10:33
לא הבנתי מה כל כך מסובך בדת הרפורמית שצריך לימוד והעמקה, אינם שומרי כשרות, נישואין וגרושין שלא בבית דין רבני,אינם מאמינים במשיח, בהשארות הנשמה ובתחיית המתים ,אינם שומרי שבת , בקיצור ,יותר גרוע מהנצרות.
, דברי שנאה...
אורי זה אני | 21-11-2020 15:50
, דברי שנאה והסתה מכוערים דבריך. כל אדם הוא אדם באשר הוא, או כמו שאתם אומרים: נברא בצלם. אני יהודי גאה וגם חילוני גמור. אתאיסט. מבחינתי אין אלוהים ואין נעליים, אך אני מכבד את זכותכם להאמין ולא מונע מכם לקיים מצוותיכם, כל עוד אינן באות עח חירותי. הרפורמים, השנואים עליכם כל כך, לפחות מקלים ומקרבים אל היהדות. הם מכבדים אותי. אתם אינכם מכבדים אותי. פנאטים.
ומה עם...
ישי | 20-11-2020 12:07
ומה עם דניאל האומר כי ורבים מישיני עפר יקיצו וכו'. האם בעיניך גם דניאל נוצרי?
ישי, חכמינו זכרונם...
חיליק | 20-11-2020 11:34
ישי, חכמינו זכרונם לברכה בזמן המשנה והתלמוד נחלקו בנושא חזון העצמות היבשות. יש שטענו שזה משל ויש שטענו שזאת נבואה והדבר לא הוכרע אז . הנוצרים לא נחלקו בנושא וטענו מהיום הראשון של הנצרות שמדובר בנבואה . לא נכנסתי כרגע לנושא תחיית המתים בכלל אלא רק לנושא חזון העצמות היבשות שהזכרת.
תחיית המתים...
ישי | 20-11-2020 11:06
תחיית המתים כתובה מפורשות ביחזקאל בחזון העצמות היבשות. יחזקאל היה יהודי. כך שאל תבלבל את המוח
הבבלי, לא...
חיליק | 20-11-2020 10:58
הבבלי, לא הבנתי מה כל כך מסובך בדת החרדית שצריך לימוד והעמקה ? הם אינם סומכים על הכשרות של הרבנות הראשית , נישואין וגירושין הרבה פעמים אינם עושים ברבנות הראשית. עד לפני 2,300 שנה לא האמינו בכלל בתחיית המתים. אין בעייה לחלקם תחת קריטריונים מסוימים להמית ולרצוח מחללי שבת. בקיצור, יותר גרוע מהאיסלם.
בבלי, תחיית המתים...
רפורמי מומר פעמיים | 20-11-2020 10:55
בבלי, תחיית המתים היא רעיון נוצרי שהיהדות העתיקה. אין לך בעיה להיות רפורמי בעצמך?
30
רפורמים זה ממש...
רחלי | 20-11-2020 13:07
רפורמים זה ממש לא כמו חילונים, זה יותר גרוע. חילונים יודעים שהם חילונים, אבל רפורמים חושבים שהם דתיים, שהם בסדר
31
אדם שמביע דעה...
איזהו חכם | 20-11-2020 13:41
אדם שמביע דעה בנושא מסויים בלי להכיר ולדעת את הנושא ועוד בחוסר דעת מעיד על עצמו שהוא לא מכיר ולא יודע פשוט מוכיח שאינו חכם ואינו ראוי להיקרא רב פשוט מאד מקווה שתלמידיו ילכו ללמוד תורה מרב אחר
32
לא מבין את...
צפון קוריאה=בית אל הר ברכה | 20-11-2020 14:16
לא מבין את התגובות! וכי לא ידוע שמאז ומתמיד משפחת מלמד מהללים משבחים ומפארים את עצמם ? זה מסממני הדיקטטורה הרבנית השולטת בבית אל והר ברכה וכל מי שלא היה מוכן להיכנע והשתעבד פשוט נאלץ לעזוב את היישובים האלו לא מבין מה כותבי התגובות מנסים לומר זה ברור שהם יגנו על הבן שלהם גם אם הוא יעשה כל מעשה אחר ככה זה בדיקטטורה
גם אתה...
מנחם | 21-11-2020 21:42
גם אתה יצאת משבת לא רגוע???
33
כל מי שמתנגד...
חילוני גאה | 20-11-2020 18:08
כל מי שמתנגד למפגש ודיאלוג עם האחר לא יכול להקרא חכם או נבון
34
למה שלא יגיד...
אלכס | 21-11-2020 18:37
למה שלא יגיד תעיתי
35
הרפורמים חלקיו לא...
יבגני | 21-11-2020 18:38
הרפורמים חלקיו לא יהודים רובו מתבוללים
36
לזרוק לפח את...
דוד | 21-11-2020 21:13
לזרוק לפח את ספריהם של רבני מלמד ! מוכח מהתגובה שאינו מבין כלום אם הוא לא מכיר את הרפורמים שרבנים כבר שלוש מאות שנים מדברים נגדם. אם דברים שכבר נכתבו ונפסקו בסוגיות ציבוריות כגון נגד רפורמים והם לא מכירים את הנושא, בוודאי שסוגיות ציבוריות חדשות שטרם נפסקו בוודאי שאסור לשמוע את דעתם. וכבר ראינו את השטות שלהם עם פסקי סירוב פקודה ,בכפר דרום שביקשו מתלמידהם להילחם נגד חיילים או שביקשו מחיילים לצאת משירת נשים. הם לא מבינים כלום ואסור לקרוא מה שהם כותבים !!! את הספרים שלהם חייבים לזרוק לפח ומהר!!!!!!
חביבי כתוב...
פריאל | 22-11-2020 7:01
חביבי כתוב במסכת ברכות כד: רבי אבא הוה קא משתמיט מיניה דרב יהודה דהוה קא בעי למיסק לארעא דישראל דאמר רב יהודה כל העולה מבבל לאי עובר בעשה שנאמר (ירמיהו כז, כב) בבלה יובאו ושמה יהיו עד יום פקדי אותם נאם ה' אמר איזיל ואשמע מיניה מילתא מבית וועדא והדר אפיק אזל אשכחיה לתנא דקתני קמיה דרב יהודה יהיה עומד בתפלה ונתעטש ממתין עד שיכלה הרוח וחוזר ומתפלל איכא דאמרי כהיה עומד בתפלה ובקש להתעטש מרחיק לאחריו ד' אמות ומתעטש וממתין עד שיכלה הרוח וחוזר ומתפלל ואומר רבשע יצרתנו נקבים נקבים חלולים חלולים גלוי וידוע לפניך חרפתנו וכלימתנו בחיינו ובאחריתנו רמה ותולעה ומתחיל ממקום שפסק אמר ליה אילו לא באתי אלא לשמוע דבר זה דיי: מחלוקת בעניין מסויים לא מונעת מאיתנו לשאוב המעיין המתגבר מתורתו של הרב אליעזר
נראה לי...
מנחם | 21-11-2020 21:41
נראה לי שאתה לא רגוע
37
מכירים את הרב נח
פיני | 22-11-2020 13:35
כאשר ראש ישיבת מרכז הרב הרב יעקב שפירא דוחה מכל וכל את ההשוואה בין הביקור שלו אצל הרפורמים לעומת הרב של הר ברכה ... את זה לא מפרסמים באתר של ערוץ 7. ערוץ 7 כבר הרב זמן נהיה האתר נטו של בנט ומצא מין את מנו...
38
בהחלט נראה שהרב לא מכיר את הרפורמים
ישראל | 22-11-2020 13:39
מדבריו של כבור הרב זלמן מלמד שליטא, ניכר במפורש שהוא אינו מכיר את תנועת הרפורמים והשמות שהם מחוללים בעם ישראל. זה לגמרי לא נכון להשוות אותם לחילונים, אפילו לא לחילונים שנלחמים ביהדות. הסיבה מאוד פשוטה. חילוני רגיל לא מתיימר בשום דרך ל'המציא' תורה חדשה, ולהגיד שזה תורת ישראל וזו דרך התורה וכו'. הרפורמים, מתיימרים לייצג את תורת ישראל והליכות ומנהיגי ישראל. הם עושים שמות בתורה הקדושה עצמה, ובדרך זו מחוללים שמות ביהדות של יהודים, מתירים להם נישואי תערובות, מגיירים גיורים לא לפי ההלכה. אין שום דימיון, ולא קצה דמיון בין התנועה הרפורמית לבין יהודים חילונים. צריך לשים לב. היהודים הרפורמים הם יהודים לכל דבר ועניין, וכמו כל יהודי שאינו שומר תורה ומצוות חייבים לקרב אותם ואין איתם חו שום מלחמה. בתור יהודים הם יהודים. המדובר הוא על התנועה הרפורמית, הראבייס שלהם וכל מה שהם מייצגים, שהם לוחמים מלחמת חורמה בקדושת תורת ישראל, בקדושת עם ישראל ובקדושת ארץ ישראל. לכן, הרב מלמד שליטא שנפגש איתם טעה טעות חמורה מאוד. הנסיון להתפלפל ולהצדיק את מעשיו, הם לא במקום וחבל מאוד. נראה שהוא כמו אביו שליטא, לא מכירים ולא מבינים את חומרת השמות שהרפורמים חוללים ומחוללים עד היום בעם היהודי. ומכאן שורש הטעות שלהם.
הלוואי ולא...
מור | 24-11-2020 21:18
הלוואי ולא
לך תבדוק...
אמי | 23-11-2020 20:50
לך תבדוק איפה החברים הרפורמים שלך היו בהקמת המדינה ובעיקר בזמן השואה. הרבה חכמולוגים חושבים כמוך. בורות
ישראל, אני...
ליאור | 22-11-2020 16:28
ישראל, אני דווקא שמח שהמונופול שלכם על היהדות קצת מתערער. אשמח אם האופוזיציה הרפורמית תדיח אתכם מהשלטון על היהדות. זה יעשה לי רק טוב בלב. רפורמים, עלו והצליחו. הלוואי ותצליחו. אמן כן יהי רצון.
39
הוא לא מכיר...
הבנתם? | 22-11-2020 20:39
זה העניין
40
הרב לא מבין את ההבדל בין הרפורמים לחילונים???
אודי | 23-11-2020 13:10
החילונים לא באו עם דת חדשה, לא אמרו שהכל מותר ביהדות, הם פשוט לא מאמינים. הרפורמים באים לקעקע מבפנים, מה לא יותר פשוט מזה?
41
אחי מבינה את...
ממממ | 24-11-2020 23:40
אחי מבינה את הכעס שלכם ואת האי הסכמה שלכם על הרב אבל תכבדו!!!! אין שום בעיה עם זה שיש חילוקי דעות! זה בריא מאוד... אבל יש בעיה אם זה שהופכים כל ויכוח תמים למריבה כי אף אחד לא מוכן לשמוע את הדעה של השני אז עם כל הכבוד זה רב!!! תכבדו!!!! וגם אם הוא לא היה רב הוא בן אדם
42
כבוד תורה
צ א ו | 06-03-2022 23:43
צריך להיזהר מלדבר על תלמידי חכמים שלא תכווה בגחלתן