במשרדי הממשלה בוחנים: יישומון יעודי שיעקוב אחרי הלקוחות בקניונים

במשרדי הממשלה בוחנים: יישומון יעודי שיעקוב אחרי הלקוחות בקניונים

משרדי הממשלה השונים מגבשים הצעה לפיילוט של פתיחת הקניונים הכוללת פיתוח ישומון יעודי אשר ישמש למעקב אחרי הלקוחות, זאת בכדי לאפשר שליטה על התפשטות התחלואה בקניונים

author-image
יישומון חדש: האם יתחילו לעקוב אחרינו בקניונים?
  צילום: יח"צ

נציגים ממשרדי הבריאות האוצר והכלכלה, נפגשו אתמול (רביעי) במטרה לגבש תכנית לפתיחת הקניונים. ההצעה שעלתה כתנאי לפתיחת הקניונים, היא פיתוח יישומון יעודי שיאפשר לעקוב אחרי באי הקניונים, בכדי לנטר את המגעים בין הלקוחות ולשלוט על התפשטות רמת התחלואה במקרה של הידבקות.

עוד באותו נושא

קבינט הקורונה אישר את הגדלת הלקוחות בחנויות


3

מדובר בהצעה יחודית שכן בחנויות הרחוב ובמרכזי הקניות הפתוחים אין שימוש ביישומון מסוג זה. כמו כן, הצעה מסוג זה צפויה לגרור התנגדויות רבות, ואתגרים משפטיים שכן יש כאלה שיטענו כי מדובר בפגיעה בחופש הפרטיות. מנגד, יש לציין כי היישומון והמעכב יתבצעו בתוך הקניונים בלבד, כאשר המתנגדים יוכלים לבחור שלא להגיע. כאמור מדובר בהצעה לביצוע כפיילוט ראשוני בלבד אשר במידה ויאושר יתבצע תחילה בקניון בודד בכדי לאמוד את נתוני התחלואה. נכון לשעה זו הדרגים המקצועיים במשרדי הבריאות, האוצר והכלכלה הביעו תמיכה בהצעה.

ראש הממשלה נתניהו הורה למטה לביטחון לאומי להמשיך ולגבש הצעות למיגור התחלואה. במשרד הבריאות נשמעים קולות שאומרים כי אין "פתרון קסם" למאבק בנגיף, ואין עוד הצעות מעשיות לצמצום התחלואה מלבד הגבלות ועיכוב ההקלות.

כפי שפורסם, קבינט הקורונה אישר את הגדלת התפוסה המירבית המותרת בחנויות רחוב בהתאם לגודל החנות, כך שמספר הלקוחות המותר יהיה לפי יחס של אדם לכל 7 מ״ר משטח החנות ולא יותר מ-10 אנשים. בכל מקרה התפוסה המותרת לא תפחת מ-4 אנשים כפי שאושר עד כה. זאת לאחר שיו"ר וועדת חוקה ביקש השבוע לבחון מחדש את ההגבלה על מספר הנכנסים לחנויות העומד היום על ארבעה בני אדם וליצור מדרג בהתאם לגודל החנות. זאת לאחר מראות התורים בכניסה לחנויות

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה 780 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה.  על פי הנתונים, 304 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים השונים במצב קשה, מהם 138 מונשמים. שיעור החיוביים ביממה האחרונה – 1.7%.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו