למרות היציאה מהסגר: משרד המשפטים ממשיך להקפיא הריסת בתים במזרח ירושלים

למרות היציאה מהסגר: משרד המשפטים ממשיך להקפיא הריסת בתים במזרח ירושלים

למרות שמדינת ישראל יצאה מהסגר השני, משרד המשפטים עדיין מקפיא הריסת בתים לא חוקיים במזרח ירושלים ובשאר מקומות בארץ, זאת בהתאם למדיניות שאימץ במהלך הסגרים שהוטלו על התושבים

משרד המשפטים מעכב הריסת בתים במזרח ירושלים
  אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

משרד המשפטים ממשיך להקפיא הריסת בתים לא חוקיים במזרח ירושלים ובשאר מקומות בארץ, גם בשבועות האחרונים לאחר היציאה מהסגר השני.

במהלך חודש מרץ, לאור התפרצות הגל הראשון של משבר הקורונה, משרד המשפטים קבע כי יוקפאו הליכי הריסת בתים לא חוקיים במזרח ירושלים. ההחלטה התקבלה על רקע ההתחשבות בתושבים לאור התפרצות נגיף הקורונה והקשיים שנבעו מכך.

עוד באותו נושא

צרפת וירדן גינו את הרס הבתים במזרח ירושלים


5

על פי מדיניות האכיפה עליה הוחלט בסגר הראשון, לא ימומשו צווי הריסה של מבנים המשמשים למגורים. כמו כן, נקבע כי ככלל, צווי הריסה מנהליים יצומצמו, כך שיינתנו צווים רק ביחס לבנייה בלתי חוקית חדשה, ובמיוחד כזו שבוצעה תוך ניצול מצב החירום.

לאחר היציאה מהסגר הראשון, במהלך חודש אוגוסט, חודשו הריסות הבתים במזרח ירושלים על פי המדיניות הנוהגת קודם משבר הקורונה. ארגון השמאל הקיצוני 'עדאלה' פנה למשרד המשפטים בבקשה שוב להפסיק את הריסת הבתים המבוצעת במזרח ירושלים.

במכתב ששיגרו עדאלה למשנה ליועמ"ש ארז קמינץ נכתב: "מדיניות הריסת הבתים קשה היא בימים כתיקונם, אך קשה היא עוד יותר בימים אלה שלמגפה. במצב הקיים, הריסת הבתים לא רק פוגעת בזכותם של התושבים לקורת גג אלא היא פוגעת ביכולתם להתגונן בפני המגפה שהולכת ומתפשטת באופן מדאיג ביותר, כאמור, בקרב האוכלוסייה הפלסטינית במזרח ירושלים, מה גם שמרבית החולים המאומתים נמצאים בבתיהם. הריסה תמנע גם, ממי שאיבד את ביתו ,לקיים את הוראות משרד הבריאות בעניין".

משרד המשפטים החליט להיענות בחיוב לפניית עדאלה לאור ההגבלות שהוטלו על אזרחי ישראל נוכח התפשטות נגיף הקורונה ״לאחר בחינה מחודשת של הדברים, ובהינתן המגבלות שהוטלו על-ידי הממשלה לאחרונה בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה, הוחלט, בשלב זה, להתאים את מדיניות האכיפה של עבירות התכנון והבניה למצב החירום, זאת בדומה למדיניות עליה הוחלט במהלך חודש מרץ 2020".

צילום: יונתן זינדל

כיום למרות שכבר לפני יותר מחודש מדינת ישראל יצאה מהסגר השני, ונכון להיום כבר מתחמי קניות נפתחו, תלמידים חזרו לבתי הספר, והוסרו מגבלות רבות, במשרד המשפטים עדיין מקפיאים את הריסת הבתים שאינם חוקיים במזרח ירושלים.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "בסמוך לאחר כניסת הסגר השני לתוקף הוחלט להשיב את המדיניות שהייתה נהוגה בתקופת הסגר הראשון ולא לבצע הריסות ביחס לבתים מאוכלסים בתקופה זו בכל הארץ. בימים אלה, לאחר הסרת הסגר נבחנת המדיניות מחדש"

מארגון בצלמו נמסר: "שוב משרד המשפטים דואג לזכויות אדם רק של המגזר הערבי. בעוד בתי מתיישבים ביהודה ושומרון נהרסים ואף נאסר להתקין מרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון בישובים צעירים. אנחנו קוראים למשרד המשפטים לדאוג לזכויות אדם לכלל האזרחים גם תושבי יהודה ושומרון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אההה ... גם...
בהחלט | 19-11-2020 22:21
אההה ... גם בשאר המקומות ? מה עם הבנייה הלא חוקית בהתנחליות? ישובים שלימים ללא אישור. מתי הורסים?
2
משרד המשפטים מאפיה...
אזרח מופלה | 21-11-2020 18:58
משרד המשפטים מאפיה שמאלנית פוליטית שמפלה קשות בזכויות למען יהודים ומה שקורה שם זה ניגוד ענינים חמור ומשוא פנים ואיפה ואיפה ופגיעה קשה בזכויות אז אירגון בצלמו נא לפעול נגדם בהליכי תביעה משפטית
3
שקר להיה ולא...
פוואז עבדה | 08-12-2020 15:05
שקר להיה ולא נברא אני מזמין הכתב לבקר בהריסות הבית שלי במזרח ירושלים הבית נהרס לפני כמה ימים ובמקומו אני חי עם ילדי באוהל שלא מגן עלינו מקור החורף או סכנת ההדבקות בקורונה עשרות בתים נהרסו בתקופה האחרונה במזרח העיר