קלנר: "הגיע הזמן שחוק ההתנתקות יעבור מהעולם" - סרוגים

קלנר: "הגיע הזמן שחוק ההתנתקות יעבור מהעולם"

היום נפתח בכנסת כנס "מפעל ההתיישבות - דווקא עכשיו" בראשותו של ח"כ אריאל קלנר, שאמר כי יש לבטל מהעולם את חוק ההתנתקות שמונע מיהודים להתיישב בצפון השומרון

author-image
קלנר: "הגיע הזמן שחוק ההתנתקות יעבור מהעולם"
  דוברות אריאל קלנר

כנס "מפעל ההתיישבות – דווקא עכשיו" בראשותו של ח"כ אריאל קלנר נפתח היום (שלישי) במשכן הכנסת, במהלכו אמר קלנר כי יש להעביר מהעולם את חוק ההתנתקות האוסר על מגורי יהודים בצפון השומרון.

השר יריב לוין פתח את הכנס ואמר: "בנושא ההתיישבות צריך לעשות מה שאפשר עכשיו. זה הזמן. אין טעם לחכות. בכנסת נמצא פתרונות כדי להוביל ולכנס את המערכות להגן על שטחי C. ישנה סוגיית הכבישים, אם לא יהיה תקציב מדינה צריך לחשוב איך לייצר פתרונות מדיניים. מדובר בצורך חיוני למי שגר כיום בהתיישבות. מדובר באתגרים שיש לפתור עכשיו! ודווקא עכשיו".

עוד באותו נושא

קלנר: "כשתהיה הזדמנות נבטל את חוק ההתנתקות"


10

חה"כ אריאל קלנר, יוזם הכנס אמר: "הגיע הזמן שחוק ההתנתקות יעבור מן העולם. חשוב לזכור: למרות אי הוודאות בנוגע לארה"ב: "לא חשוב מה יאמרו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים".

"לפנינו 3 אתגרים: 1.המרוץ למיליון: הגעה למיליון תושבים ביהודה ושומרון בהקדם האפשרי. 2. מאבק על שטחי המולדת המכונים שטחי סי. 3. המאבק מול משפטיציה שמצרה את צעדי ההתיישבות".

ח"כ גדעון סער ברך גם הוא על הכנס. לדבריו: "ההשתלטות הפלסטינית היא על כל שטחי יו"ש במטרה להקים מדינה פלסטינית דה-פקטו ולכתר את ההתיישבות היהודית. הצד השני מתקדם בשטח עם תכנית, ביצוע ומימון ומצבנו לא טוב. אסור לנו לחשוב במונחים של שמירה על הקיים. חייבים לפעול אקטיבית. שוחחתי עם רה"מ לפני שמונה ימים גם בנושא הזה"

גם השר זאב אלקין בירך על קיום הכנס ואמר: "אנו נמצאים בתקופת מעבר, רק לפני חצי שנה היינו בצפייה שנושא הריבונות יתממש בקרוב. לצערי זה לא המצב. בעקבות שינוי בעמדת הממשל בארה"ב עלינו להמשיך בשני מישורים".

"להמשיך את השיח בנושא הריבונות כתפיסת העולם של הימין. במקביל יש להבין את התקופה בה אנו נמצאים יש לנו עוד חודשים של ממשל טראמפ ואנו לא יודעים מה יהיה עם הממשל החדש. מקווה שלא נחזור למדיניות אובמה. אני כן צופה לנו אתגרים. לכן יש לחשוב מה ניתן לקדם בתקופה הקרובה מבחינת תשתיות, הסדרה, חינוך לחיזוק ההתיישבות ויצירת עובדות".

ראש המועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר בין השאר בכנס ההתיישבות: "הלחימה על ההתיישבות ממשיכה. אם היינו באירוע של לבנות עוד בית, לאשר עוד תב"ע וזה עדיין נכון לקראת הממשל החדש בארה"ב, זה יכול להיות נכון שבעתיים, אבל בארבע שנים האחרונות אנחנו התרגלו למציאות שאפשר לתכנן את הבנייה יחסית ביד חופשית וגם להתחיל בנייה. יש לנו כמעט בכל ההתיישבות הרחבות בכל הגזרות".

עוד הוסיף נאמן ואמר: "הדבר שנחשפנו לו מנגד הוא מלחמה על הקרקע, מלחמה על עצם האדמה. על המקום של מחר. בסופו של דבר, המציאות ביהודה ושומרון, שהיא מתכנסת בתוך קווים כחולים. מה זה קו כחול? אדמות שנמצאות בתוך אדמות מדינה. האם רשות מקומית או אזורית מחזיקה בשטח הזה? האם היא יכול לעשות בשטח הזה כמו שעושה רשות מקומית או אזורית אחרת בישראל? התשובה היא לא. גוש עציון כמועצה מתפרסת על כמעט 280,000 דונם אבל תחום השיפוט של המועצה וצו אלוף חלים על 31,000 דונם. קצת יותר מ-10%. הדבר הזה מוציא מהידיים של הרשות האזורית שלנו את כל הניהול של השטח. ומה קורה עם שאר השטח? מלחמת עולם. מלחמת עולם על כל דונם, על כל עץ, על כל אבן ועל כל טרסה. כשאמרתי שכל שטח גוש עציון הוא 280,000 דונם זה אחרי שמיפיתי בעוונותי את שטחי A ו-B. כי באמת כל השטח של גוש עציון 500,000 דונם. שטחי A ו-B נמחקו, אז נשאר 280,000 דונם של שטחי C. כמה מהם אדמות מדינה? מה שהוכרז בעבר".

לגבי הכרזות חדשות בעניין הבנייה, אמר נאמן: "האם יש הכרזות חדשות? אני 4 שנים בתפקיד, לא הוכרז דונם אחד חדש. אין הכרזות חדשות של אדמות מדינה. העסק הזה נעצר. מה קורה עם אדמות שיש להן פוטנציאל להיות מוכרזות? מלחמת עולם. יש משרד של הרשות הפלסטינית שמתנהג כמו צבא וממשלה לכל דבר ועניין. ועוד תקציב של מיליונים. הם ממפים עבודה של ממש כדי לכבוש עוד דונם ועוד דונם. ממש למדו מהתנועה הציונית. ומה קורה איתנו? אנחנו עדיין מנהלים דיוני מערכה על שטחי C. מה זה מערכה? מערכה זה כשמישהו מנהל אותה. אנחנו בינתיים מבינים, שהצד השני מנהל את המערכה הזאת כבר שנים ולא נעים להגיד, כנראה מנצח במערכה הזאת בוועדות. אם אנחנו נמדוד את מספר הדונמים, שהצטרפו להתיישבות , שהצטרפו לאדמות מדינה לעומת מספר אדמות שאיבדנו אותן, אז הם גם מנצחים במערכה הזאת".

נאמן הדגיש בכנס את עניין המערכה של מדינת ישראל מול הפלסטינים על אדמות המדינה ואמר: "אנחנו עוד ביום הזה לא החלטנו מי בדיוק הגורם שמנהל את המערכה. אם זו מערכה ואם מערכה אסטרטגית, אז יתכבדו משרד הביטחון , ויתכבדו צה"ל, לנהל מערכה כמו כל מערכה. כמו שרודפים אחרי אמל"ח. כמו שמבצעים מעצרים בלילה. כמו שמחבלים מובילים מדי בוקר עם עיניים קשורות לבתי משפט צבאיים, כך כלים כבדים שמשתלטים על אדמות מדינה צריכים להיות מובלים ומוחרמים מדי שעה. כל דונם צריך להיות תחת הגנה של צבא הגנה לישראל. כי האדמות האלה הן של הדורות הבאים של כל מדינת ישראל".

לגבי הבנייה ביהודה ושומרון אמר נאמן: "אני אומר שכל בית חדש שלא נבנה השנה, בעזרת ה' נבנה בשנה הבאה. כל בית שלא נבנה בשנה הבאה, נבנה בעוד שנתיים או בעוד ארבע שנים. על כל אובמה יבוא טראמפ. אנחנו בסופו של דבר נבנה את התיישבות. אבל כל דונם אדמה שאנחנו נאבד, ייצא משליטת מדינת ישראל , זה לא יחזור אלינו כדרך הטבע. יכול להיות בעוד שנים. אנחנו מאבדים את זה כרכוש. אנחנו מאבדים את זה כנכס לאומי. אין עם שלא נלחם על נכסיו הלאומיים כמו שהוא נלחם על חייו. אנחנו נלחמים אפילו בקירוב. הנכס הלאומי הכי יקר שיש לנו זו אדמת ארץ ישראל. על אדמה חייבים להילחם".

לבסוף אמר: "אנחנו מרימים את הדגל הזה, אנחנו מובילים את המערכה הזאת במועצות שלנו וזה לא מספיק. אין לנו סמכויות בכלל. כי זה מחוץ לשיפוט של המועצות. המדינה חייבת להתגייס ובכל הכוח ננצח במערכה הזאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
קלנר הרבה יותר טוב מסמוטריץ
קלנר הכי טוב | 17-11-2020 21:10
סמוטריץ לא טרח היום להגיע לשא נור. רק קלנר עלה ומיקי זוהר בא אחר כך לחזק. מהאיחוד הלאומי של סמוטריץ לא הגיע שום נציג.
קלנר שירת בגולני.סמוטריץ' רימה את הצבא.
חצקל | 18-11-2020 15:25
יש לך איזה ספק מי יותר טוב ?
2
כל הכבוד. מילים...
לוי | 18-11-2020 6:57
כל הכבוד. מילים כדורבנות. כל כך הרבה חכים בעד, אז למה מחכים? תפסיקו לדבר. או שתלמדו מבנט, לא קורונה לא מעניין. הוריד את ההתיישבות מסדר היום. זאת אחרי שזה היה במצע הבחירות שלו. היכן הטיפשים שהצביעו לו?
3
זכור לי שככה...
אמא אם הייתי יכול רק | 18-11-2020 23:01
זכור לי שככה גם שרון דיבר לפני הבחירות וראינו מה עשה אחרי אני מעדיף את השתיקה של בנט לעומת המעשים של הליכוד.